abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2006 @ 21:58:59 #1
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35270607
Godver! Ik ben een contactlens kwijt in mijn rechteroog. Ik dacht dus anderhalf maand geleden dat ik er een kwijt was geraakt en dat ik hem niet terug kon vinden. Bleek ie al die tijd achter mijn oog te zitten En nu bij het uithalen van de nieuwe, kwam de oude te voorschijn. Ik wilde hem eruithalen, maar dat deed zo zeer dat ik mijn ogen moest dischtknijpen en weg was ie weer

Hoe kan ik dit oplossen? Is dit niet enorm slecht voor mijn oog?
Friends don't let friends remain beardless...
pi_35271024
Nou achter jouw oog zal de contactlens niet gezeten hebben. Misschien onder je oogleden boven op jouw oog, maar dan nog vind ik het een sterk verhaal. Gaat het trouwen om een zachte of harde contactlens? Mocht het wel degelijk op waarheid berusten, dan zou ik zo spoedig mogelijk een afspraak maken met de opticien om te laten controleren of er geen schade is ontstaan. In tussentijd kan je volgens mij beter geen contactlens meer in doen.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:14:57 #3
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35271180
Het gaat om een zachte lens. Ik vind dit echt niet leuk meer! Ik word er echt gek van.
Ik zou echt zweren dat ik hem zag! En toen ik hem eruit wou halen bleef ie plakken... omdat ie een beetje droog was.
pi_35271181
ik heb het ook gehad en mijn opticien zegt dat hij s'ochtens gewoon uit je oog is. na het slapen. en dat hij zolang in je oog zit zonder pijn te doen is ook raar.

maar mocht het zo zijn dan kun je rustig over je ooglid wrijven net zo lang tot je hem weer ziet zitten. gewoon blijven wrijven hoeft niet hard te zijn
  zondag 19 februari 2006 @ 22:15:33 #5
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35271202
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:14 schreef lieverd23 het volgende:
ik heb het ook gehad en mijn opticien zegt dat hij s'ochtens gewoon uit je oog is. na het slapen. en dat hij zolang in je oog zit zonder pijn te doen is ook raar.

maar mocht het zo zijn dan kun je rustig over je ooglid wrijven net zo lang tot je hem weer ziet zitten. gewoon blijven wrijven hoeft niet hard te zijn
Ja maar deze hoor dan al 1,5 maand te zitten
  zondag 19 februari 2006 @ 22:17:54 #6
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_35271304
Eng...
Mijn vader is daar ooit voor naar het ziekenhuis geweest, maar die had er ook meteen heel erg last van. Anderhalve maand... Brrrr!
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_35271409
oog dichtdoen, zover mogelijk naar beneden kijken (of omhoog) en dan wrijven....zo heb ik wel eens een lens teruggekregen die idd boven in mijn oog was weggeglipt. wat kost laseren eigenlijk tegenwoordig.....wat zouden er dan voor nadelen overblijven ?
  zondag 19 februari 2006 @ 22:23:05 #8
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35271499
Ik wil gaan laseren, maar heb even het geld niet ervoor. Ik ben bijna klaar met mijn studie. Als ik een full-time baan heb, ga ik het zeker weten doen! Het kost tegenwoordig bij een hele goede laserchirurg iets van 1500 per oog of zo?
pi_35271509
Dat heb ik ook een keer gehad, een lens die kwijt was .
En dan later een hoekje zien verschijnen in je ooghoek..'t kreng was dubbelgeklapt !!
AUW!

Geen antwoord op je topic, trouwens .

Wel succes met je lens verder!
  zondag 19 februari 2006 @ 22:26:05 #10
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35271620
Maar het komt dus wel vaak voor? Maar ook langer dan een dag of zo? Dus dat ie al 1.5 maand er zit, gebeurt wel eens?
pi_35271626
Laat iemand anders dan even kijken waar de contactlens is gebleven in je oog. Probeer de contactlens voorzichtig te manipuleren, zodat je hem kan pakken. Mocht dat niet lukken dan kan je iemand anders vragen hem uit je oog te halen, dan kan jij met je handen het oog openhouden.
pi_35271645
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:26 schreef Dizer het volgende:
Maar het komt dus wel vaak voor? Maar ook langer dan een dag of zo? Dus dat ie al 1.5 maand er zit, gebeurt wel eens?
Bij mij irriteerde het zo vreselijk dat ik een paar minuten aan het knipperen geweest, en toen floepte-ie er al uit. 1,5 maand lijkt me wel lang .
pi_35271716
weet je zeker dat niet een of ander luchtbelletje was wat je zag?

voel je die lens nu wel dan?
pi_35271823
Met je oog rollen Diz, komt ie vanzelf wel tevoorschijn.. Ik heb het ook weleens gehad. Dacht dat ie kwijt was, had ik inmiddels wel een andere gekocht en kwam ie plots tevoorschijn. Maar nooit langer dan een dag denk ik. Sindsdien blijf ik voor de spiegel staan rollen met mn oog, tot ik 'm voel en/of zie en probeer 'm dan eruit te halen met mn vingers. .
Whatever I want.
pi_35271948
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:23 schreef Dizer het volgende:
Ik wil gaan laseren, maar heb even het geld niet ervoor. Ik ben bijna klaar met mijn studie. Als ik een full-time baan heb, ga ik het zeker weten doen! Het kost tegenwoordig bij een hele goede laserchirurg iets van 1500 per oog of zo?
Ik heb er ook sterk over nagedacht om mijn ogen te laten laseren en had al contact opgenomen met een kliniek. De kosten daarvan zijn voor mij geen probleem. Omdat het om mijn ogen gaat, heb ik mij grondig verdiept in de voor en nadelen van zo'n laseroperatie, lasik of lasek, en ervan af gezien. Er zijn veel tevreden mensen die hun ogen hebben laten laseren, maar er zijn ook wel mensen bij wie het op een ramp is uitgelopen en die bijvoorbeeld hun hele leven een aantal keren met oogdruppels moeten druppelen en toch droge ogen houden. Zie bijvoorbeeld: http://www.lasikdisaster.com (kijk bij images) en zo zijn er nog veel meer sites te vinden.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:35:47 #16
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35271950
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:29 schreef lieverd23 het volgende:
weet je zeker dat niet een of ander luchtbelletje was wat je zag?

voel je die lens nu wel dan?
Wat ik voelde was iets heel droogs in de rechterhoek onderin van mijn rechteroog. Dus richting mijn neus zeg maar. Het was duidelijk een ronding en ik probeerde het eraf te halen maar het ging niet, want ik kreeg hem niet te pakken, want op dat moment ging mijn oog erg prikken en toen deed ik mijn oog dicht en paar keer knipperen en ik hoopte dat ie terecht zou komen... maar toen was ie weg
pi_35272045
Geloof er eigenlijk maar weinig van.
Een contactlens kan NIET achter je oog komen, Je oog zit niet los ofzo, er zitten spieren omheen die ervoorzorgen dat je links en rechts kan kijken. Dus kan zo een lens hooguit onder je ooglid wegzakken, maar dan nog zal die niet ver weg glijden. Dat je er na een langer dan een dag, laat staan een maand, geen last van hebt is ook compleet ongeloofwaardig.
Volgens mij zit je de boel hier gewoon op te naaien.

Ga morgen maar eens naar een huisarts of opticien. Die zal heus wel kunnen zien of je gelijk hebt en het verwijderen of doorverwijzen. Die ene nacht kan je ook vast nog wel met dit 'probleem' door kunnen komen als je er al 30 dagen mee rondloopt.
Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
pi_35272131
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:23 schreef Dizer het volgende:
De kosten verschillen overigens bij de klinieken behoorlijk, zonder dat daar een redelijke verklaring voor te geven is. Zie ook www.ooglasertrefpunt.nl en in het bijzonder het forum, waar mensen hun ervaringen uitwisselen.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:41:24 #19
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35272185
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:39 schreef rutger05 het volgende:

[..]

De kosten verschillen overigens bij de klinieken behoorlijk, zonder dat daar een redelijke verklaring voor te geven is. Zie ook www.ooglasertrefpunt.nl en in het bijzonder het forum, waar mensen hun ervaringen uitwisselen.
Ok. Ik heb nooit gedacht dat het zo erg is. Ik heb wel gehoord dat je ogen na de operatie weer kunnen verslechteren, maar dat er ook andere nare ervaringen zijn. Ik zal daar goed over nadenken en laten onformeren. Bedankt voor de tips
  zondag 19 februari 2006 @ 22:42:42 #20
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35272235
Ik heb trouwens oogdruppels voor als mijn ogen te droog worden wanneer ik mijn ocntactlenzen in heb. Zal ik dat anders nu even in mijn ogen doen dat het misschien wat nattiger wordt?
  zondag 19 februari 2006 @ 22:43:46 #21
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35272274
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:37 schreef Vanderdonk het volgende:
Geloof er eigenlijk maar weinig van.
Een contactlens kan NIET achter je oog komen, Je oog zit niet los ofzo, er zitten spieren omheen die ervoorzorgen dat je links en rechts kan kijken. Dus kan zo een lens hooguit onder je ooglid wegzakken, maar dan nog zal die niet ver weg glijden. Dat je er na een langer dan een dag, laat staan een maand, geen last van hebt is ook compleet ongeloofwaardig.
Volgens mij zit je de boel hier gewoon op te naaien.
Ja, echt iets voor mij omdat in LIF te gaan doen en dan met mijn eigen account
pi_35272450
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:42 schreef Dizer het volgende:
Ik heb trouwens oogdruppels voor als mijn ogen te droog worden wanneer ik mijn ocntactlenzen in heb. Zal ik dat anders nu even in mijn ogen doen dat het misschien wat nattiger wordt?
Lijkt mij niet onverstandig. Als je oog vochtiger maakt als het droog is, dan zal de contactlens waarschijnlijk gemakkelijker te verwijderen zijn, omdat deze dan op een laagje vloeistof drijft.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:56:42 #23
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_35272660
Mijn moeder heeft wel eens een lens gehad die ze kwijt was, een paar dagen later begon haar oog te irriteren, en kwam opeens haar lens dubbelgeklapt tevoorschijn

maar anderhalve maand... ik zou naar de oogarts gaan!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zondag 19 februari 2006 @ 23:13:19 #24
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35273154
Ik weet het niet meer. Zelfs oogdruppels hebben niet geholpen. Nou irriteert mijn oog een beetje van al dat wrijven en zo Ik kap er mee. Ik ga niks meer aan doen. Mijn oog is rood en prikkerig geworden! Ik wacht af tot dinsdag, want dan ga ik even langs de Pearl.
pi_35276354
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:58 schreef Dizer het volgende:
[...]Hoe kan ik dit oplossen? Is dit niet enorm slecht voor mijn oog?
Als de lens achter je ooglid zit voor 1,5 maand, dan is dat inderdaad ontiechelijk slecht voor je oog. Kan lijkt me ook permanente schade opleveren.

Voor harde lenzen heb je zuignapjes waarmee je de lens uit het oog kan zuigen/trekken. Misschien dat dit ook een beetje voor zachte lenzen werkt.

De juiste oog bevochtigings vloeistof voor als je droge ogen hebt, is lijkt me altijd wel goed.
Weinig slaap kan ook droge ogen geven.
Verder wil het slikken van omega3 visolie ook wel eens goed helpen bij droge ogen.

i.i.g. zo snel mogelijk langs Pearl, want het gaat ten koste van je oog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')