quote:BNN komt met De Kannibalen, overtreffende trap van De Lama's?
Eric CortonBNN oogst veel kijkers en goede kritieken met De lama's, maar het lijkt erop dat de jongerenzender met een overtreffende trap komt van het stand-up comedy-programma: De Kannibalen. Hierin moeten Eric Corton, Horace Cohen, Jeroen van Koningsbrugge, Eva van der Gucht en andere acteurs improviseren met verknipte krantenberichten. BNN heeft namelijk een paar namen en gebeurtenissen vervangen. Zo kan het in De Kannibalen gebeuren dat Bin Laden meedoet aan een bloemencorso of Angelina Jolie trouwt met Britney Spears. Het team dat hier het beste invulling aangeeft, wint De Kannibalen. Vanaf 27 februari op BNN, waar anders zou ik haast zeggen.
Vanaf 27 februari dus...quote:Op tv: Kannibalen - 18 jan 2006
Vaste bezoekers van Zwartekat wisten al sinds oktober 2005 dat dit eraan kwam, maar vanaf maandag 27 februari zendt BNN een nieuw tv-programma uit met de titel 'Kannibalen'.
Eric Corton, Tina de Bruin, Jeroen van Koningsbrugge, Eva van der Gucht, Dennis van de Ven, Leona Philippo, Edo Brunner en Horace Cohen brengen wekelijks van het nieuws op een 'wel heel bijzondere manier'. Twee teams nemen het daarbij tegen elkaar op en improviseren op basis van de actualiteit. Dit Was Het Nieuws op de Lama-manier dus. Nederland 2 of B, 21.40-22.20 uur
Nee. Jeroen speelde een Dennis vd Ven in die reclame, maar hij had m vernoemd naar die echte Dennis (zoiets begreep ik iig...).quote:Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef einfach_mich het volgende:
Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven zijn één en dezelfde persoon
Moest daar ook aan denken toen ik de promo zag. Maar daar worden wel erg slechte grappen gemaaktquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:03 schreef De_Hypotheker het volgende:
De omschrijving klinkt een beetje als "De Rechtvaardige Rechters" op de Belg, daar vullen ze ook (improviserend) nieuwsberichten op satirische manier aan.
Op zich vermakelijk.
quote:Bron TV-gids.nl - Kannibalen, Ned 2, 21:45 uur
De échte Van de Ven
Het programma heet Kannibalen omdat we het nieuws en de personen in het nieuws opvreten. Dat is tenminste mijn interpretatie, vertelt Dennis van de Ven. In het programma spelen we improvisatiespellen waarvoor we inspiratie uit de actualiteit halen. Zo husselen we bijvoorbeeld krantenkoppen door elkaar, zingen we een lied naar aanleiding van het nieuws, of spelen we een spel waarin twee mensen uit het nieuws de hoofdrol spelen.
Fluitketel
Dat zouden bijvoorbeeld Patty Brard en Kofi Annan kunnen zijn. Die gaan dan de vloer op en dan ontrolt zich een scène. Daarbij kan het ook zijn dat we met z'n tweeën op de vloer staan en iemand aan de kant denkt: Deze scène heeft dringend een paard nodig. Of een stoel. Of een fluitketel. Die persoon komt er dan gewoon bij en speelt dat. De figuren uit het nieuws hoeven trouwens ook niet weergegeven te worden zoals ze zijn. Zo kan Brard in een improvisatie juist super-intelligent zijn en op zolder atomen splitsen. Het wordt dus een potpourri van vrolijkheid met af en toe een vleugje absurdisme.
Verwarring
Dennis van de Ven is een goede vriend van acteur Jeroen van Koningsbrugge, collega bij Kannibalen. Toen Jeroen op zoek was naar een naam voor zijn personage in de Citroën-commercial, nam hij voor de grap de naam van zijn beste vriend over. In het echte leven verkoop ik nauwelijks auto's, maar ben ik toneelregisseur en bedenk ik reclamefilmpjes. Ik denk dat de verwarring over mijn naam wel zal overgaan op het moment dat ik met mijn harses op de tv te zien ben. Tenzij Nederland me kapot wil maken en Jeroen als Dennis blijft zien. Dan bedenk ik maar een nieuwe naam voor mezelf, maar ik ga er vanuit dat ik sterk genoeg ben om mezelf als de echte Dennis van de Ven neer te zetten. [RR]
De Lama's was ook een rip-off hoor. BNN heeft het niet zelf bedacht.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:49 schreef wolferl het volgende:
Lijkt me goedkoop gemaakt, dit is nou typisch een uitmelkerij van BNN.
Kijk dat De Lama's goed scoort komt omdat het echt is, dit is een goedkope rip-off van BNN, en ik vindt Eric corton, Jeroen van den Koningsbrugge, Horace Cohen niet grappig. Ik kijk dus niet naar dit, van mij mogen ze De Lama's weer opvoeren, veel leuker, veel echter, veel...echter.
Zender: Nederland 2quote:Kannibalen
Acht hongerige menseneters; Eric Corton, Tina de Bruin, Jeroen van Koningsbrugge, Eva van der Gucht, Dennis van de Ven, Leona Philippo, Edo Brunner en Horace Cohen brengen het nieuws op een wel heel bijzondere manier. Twee teams trekken tegen elkaar ten strijde. Gewapend met het laatste nieuws én met een humoristische kijk op de actualiteit bestoken ze elkaar in een actuele improvisatie-komedie. Breaking news krijgt opeens een heel andere betekenis wanneer de verschillende krantenkoppen door elkaar gehusseld worden. We zien wat er gebeurt als Saddam Hussein, tijdens een carnavalsoptocht in Brabant, Jelle Klaassen ontmoet. Of wat zeggen Kim Holland, Ariel Sharon en Máxima als ze bij Petrus aan de hemelpoort komen? De kannibalen geven het antwoord door al dit onbegrijpelijke nieuws al improviserend toe te lichten.
Volgens mij is er dan dubbel zoveel improvisatie. Het is hier echt nulquote:Op maandag 27 februari 2006 21:53 schreef Bupatih het volgende:
Het ontstijgt niet het niveau van een gemiddelde avond met wat vrienden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |