abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 mei 2009 @ 08:35:27 #26
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68583527
Die overgevoeligheid voor licht is niet bijzonder onder KC'ers. Ik heb ooit elders een poll gehouden en daaruit kwam dat 70% van degenen die de poll hebben gedaan last hebben van fotofobie. Net zoals eczeem (68%). Hooikoorts 50%, voedselallergie 38% & Macula degeneratie (vlekjes zien) (38%). Het is maar door +/- 30 man ingevuld, maar een indicatie is het wel. De ringen (of erger) rond lichtjes is trouwens ook gebruikelijk.

KC is inderdaad een vervelende ziekte. Mensen kennen het niet en merken vaak niets aan je, waardoor ze er ook geen rekening mee houden. Gelukkig is er tegenwoordig veel aan te doen da's dan wel weer prettig. Dat was in "mijn tijd" helaas wel anders, vandaar ook dat ik 26 jaar geleden m'n eerste transplantatie kreeg.

Welkom hier!
pi_93752550
Hellou mensen sorry van mij Nederlands taal , ik kom uit Brazilië en had ik ook keratoconus en vorig jaar heb ik een operatie gedaan die bekend is tegen keratoconus die operatie heet Anel de Ferrara ( Ferrara Ring ) ik kan hier niet veel over zegen, maar jullie kan ook via Google meer weten en ook via Youtube.

M.V.G Luismar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')