quote:Op zondag 19 februari 2006 15:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik wil soms aan buitenlandse collega's uitleggen wat voor opleiding ik doen en dan vind ik het vaak lastig uit te leggen.
Ik doe dus HBO bedrijfskundige informatica, zeg je dan aan een amerikaan dat je "university" doet, of bijvoorbeeld "college" en hoe waardeer je HBO in Duitsland, Belgie, de GB en Frankrijk? Ik hoor er verschillende zaken over?? Men vraagt vaak of je voor een degree studeert, ja dat is zo want je ontvangt na een afgeronde HBO opleiding een bachelor degree. Wie weet hoe mijn opleiding te omschrijven in de diverse "buitenlanden"??
Bachelor is een internationale term. Staat in Engeland en Australie voor een 4 jarige universitaire studie, iets als HBO kennen ze er niet. Verder heb je nog Honours and Master, 5 en 6 jaar. Dit heb ik begrepen van mijn collega's.quote:ok, dat wist ik al, maar als men vraagt wat voor opleiding je doet, is dat dan university ? Je zit niet op een bahcelor of information and communication technology opleding, dat geeft niet aan wat voor opleiding je doet en is een veel te breed begrip. Ik zeg vaan "information management" wat de lading beter dekt imho, maar hoe moet je het schooltype benoemen?
dat is engels voor bedrijfskundequote:Op zondag 19 februari 2006 16:09 schreef FlamejoB het volgende:
Volgens mij is de officiele Engelse naam voor bedrijfskundige informatica "Business administration"
Ja das dus dikke onzin..quote:Op zondag 19 februari 2006 16:09 schreef FlamejoB het volgende:
Volgens mij is de officiele Engelse naam voor bedrijfskundige informatica "Business administration"
Hmm, ernstig zeg, en ik heb deze studie vorig jaar nog wel succesvol afgemaakt!quote:Op zondag 19 februari 2006 16:11 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
dat is engels voor bedrijfskunde![]()
Wat, Bedrijfskunde?quote:Op zondag 19 februari 2006 16:14 schreef FlamejoB het volgende:
[..]
Hmm, ernstig zeg, en ik heb deze studie vorig jaar nog wel succesvol afgemaakt!![]()
Zegt ook genoeg over die studiequote:Op zondag 19 februari 2006 16:14 schreef FlamejoB het volgende:
[..]
Hmm, ernstig zeg, en ik heb deze studie vorig jaar nog wel succesvol afgemaakt!![]()
Het is dan ook een kutstudie.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Zegt ook genoeg over die studie
Voor de VS kijk naar mijn post en negeer de restquote:Op maandag 20 februari 2006 07:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lekker duidelijk allemaal..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |