Ik ook! Dat was ook meteen mijn mening. En ik ben 1 jaar en 5 mnd geleden gestopt!quote:Op zondag 19 februari 2006 00:10 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik rook zelf ook als je dat nog niet door had, dat is ook waarom ik het je afraad.
En straks merk je er helemaal niets meer van. Dan pak je het gewoonte uit verslaving/gewoonte. Beetje zonde om heel je longen en de rest van je organen naar de letterlijke kanker te helpen zonder dat je er iets van voelt he? Je betaald gewoon voor je eigen marteling/dood in principe.quote:
Propaganda.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:41 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
En straks merk je er helemaal niets meer van. Dan pak je het gewoonte uit verslaving/gewoonte. Beetje zonde om heel je longen en de rest van je organen naar de letterlijke kanker te helpen zonder dat je er iets van voelt he? Je betaald gewoon voor je eigen marteling/dood in principe.
Lees gerust dit eens door: http://whyquit.com/whyquit/BryanLeeCurtis.html
[afbeelding]
Omdat het om een uitzonderingsgeval gaat dat breed wordt uitgemeten en als voorbeeld gebruikt wordt tijdens een anti-rookcampagne. Roken is slecht, klopt helemaal. Maar dit is hetzelfde als de anti-alcoholcampagnes van SIRE terwijl 95% van de Nederlanders gewoon verstandig met alcohol kan omgaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Leg uit.
En nee, dat komt niet DOOR die SIRE-campagnes.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:50 schreef teknomist het volgende:
[..]
Omdat het om een uitzonderingsgeval gaat dat breed wordt uitgemeten en als voorbeeld gebruikt wordt tijdens een anti-rookcampagne. Roken is slecht, klopt helemaal. Maar dit is hetzelfde als de anti-alcoholcampagnes van SIRE terwijl 95% van de Nederlanders gewoon verstandig met alcohol kan omgaan.
De beste jongen vroeg geen advies over al dan niet beginnen. Hij weet zelf ook wel dat het ongezond is, daar kun je niet omheen na alle media-aandacht. Hij laat zich er echt niet van weerhouden door dergelijk moraliserend gelulquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Uitzonderingsgeval? Prima, als jij het risico wilt nemen om er zo bij komen te liggen.
Maare, jij raadt de beste jongen dus aan om te beginnen?
En U wilt de wereld verbeteren?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Uitzonderingsgeval? Prima, als jij het risico wilt nemen om er zo bij komen te liggen.
Maare, jij raadt de beste jongen dus aan om te beginnen?
Inderdaad. Kun je me anders nog meer voorbeelden geven dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Uitzonderingsgeval?
Dat is hetzelfde als tegen iemand die zijn rijbewijs aan het halen is en hem een foto voorschotelen van een ernstig auto-ongeluk en zeggen: "wil je zo eindigen?"quote:Prima, als jij het risico wilt nemen om er zo bij komen te liggen.
Helemaal niet. Ik probeer de boel alleen te nuanceren.quote:Maare, jij raadt de beste jongen dus aan om te beginnen?![]()
Succes jongen. Blijven drinken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:54 schreef teknomist het volgende:
Dat is hetzelfde als tegen iemand die zijn rijbewijs aan het halen is en hem een foto voorschotelen van een ernstig auto-ongeluk en zeggen: "wil je zo eindigen?"
Goede tegenargument.quote:
Deze discussie hadden wij al eens eerder gehad, als ik het me goed herriner. We worden het toch nooit eens, ik met m'n heldere brein en jij met je nicotine aangetast breinquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Goede tegenargument.. Einde discussie dus?
Volgens mij is nicotine niet schadelijk voor je hersenen, alleen je longen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:57 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Deze discussie hadden wij al eens eerder gehad, als ik het me goed herriner. We worden het toch nooit eens, ik met m'n heldere brein en jij met je nicotine aangetast brein![]()
Het zijn beide risico's waar je van tevoren kennis van hebt.quote:Hoe kun je nou het deelnemen aan het verkeer vergelijken met het inademen van verbrandde stoffen....![]()
Niet roken is niet slecht, fruit eten niet, gezond eten niet, sporten niet etc etc etcquote:Op woensdag 22 februari 2006 00:00 schreef Sander170 het volgende:
Tuurlijk, de niet rokers zullen altijd zo reageren van je verpest je leven maar, je longen gaan kapot, je hersencellen beschadigen/sterven af, je conditie gaat achteruit, je krijgt longkanker etcetera,
Tuurlijk het is allemaal slecht, goeie vraag wat nou tegenwoordig niet ???
ONZIN. Je wordt alleen van roken rustig als je verslaafd bent aan roken. Als je niet kan roken wordt je onrustig, ga je dan roken wordt je rustig (dat rustig is dus eigenlijk je normale toestand, zoals toen je nog niet rooktequote:Maar 1 ding als ik wil roken dan laat ik me door niemand afschepen, ik sta er zelf achter en dus ook niet om stoer te doen en dergelijke maar gewoon omdat ik roken eigenlijk rustgevend vind.
Is het tegenwoordig ook stoer om mee te lopen? Als ik zeg: Marlboro, ga je dan ook daadwerkelijk Marlboro roken? Ga gewoon wat uitproberen, maar begin niet te zwaar. Of misschien ook wel, ben je gelijk genezen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:00 schreef Sander170 het volgende:
Tuurlijk, de niet rokers zullen altijd zo reageren van je verpest je leven maar, je longen gaan kapot, je hersencellen beschadigen/sterven af, je conditie gaat achteruit, je krijgt longkanker etcetera,
Tuurlijk het is allemaal slecht, goeie vraag wat nou tegenwoordig niet ???
Maar 1 ding als ik wil roken dan laat ik me door niemand afschepen, ik sta er zelf achter en dus ook niet om stoer te doen en dergelijke maar gewoon omdat ik roken eigenlijk rustgevend vind. Ben je het hier niet mee eens reageer dan in ieder geval niet zo bot of kom met wat nieuws.
Vertel liever (voor de rokers) welk merk jij het lekker vind om te roken ?
Ik heb geen muziek nodig, ik word al rustig van 2 sigaretten hoor !quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:02 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Niet roken is niet slecht, fruit eten niet, gezond eten niet, sporten niet etc etc etc
[..]
ONZIN. Je wordt alleen van roken rustig als je verslaafd bent aan roken. Als je niet kan roken wordt je onrustig, ga je dan roken wordt je rustig (dat rustig is dus eigenlijk je normale toestand, zoals toen je nog niet rookte)
Of zet een relaxed muziekje op... wordt je ook rustig van.
Het eten van fruit is slecht voor je glazuur. Gezond eten is ook relatief gezien het aantal bestrijdigingsmiddelen en de constant aanhoudende stroom van zichzelf tegensprekende berichten over gezond voedsel. Sporten is ook niet per definitie goed.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:02 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Niet roken is niet slecht, fruit eten niet, gezond eten niet, sporten niet etc etc etc
[..]
Even een sigaretje roken is een soort van meditatieve bezigheid zoals een user eerder in dit topic al aanstipte. Natuurlijk zijn er genoeg alternatieven zoals ademhalingsoefeningen of:quote:ONZIN. Je wordt alleen van roken rustig als je verslaafd bent aan roken. Als je niet kan roken wordt je onrustig, ga je dan roken wordt je rustig (dat rustig is dus eigenlijk je normale toestand, zoals toen je nog niet rookte)
Maar ik keur roken dan ook nergens helemaal goed.quote:Of zet een relaxed muziekje op... wordt je ook rustig van.
Ik kijk aan het einde van dit topic welk merk het meest gekozen is door julllie en die koop ik, simpel zat lijkt me, en dan maar kijken wat ik van dat merk vindquote:Op woensdag 22 februari 2006 00:05 schreef Biene het volgende:
[..]
Is het tegenwoordig ook stoer om mee te lopen? Als ik zeg: Marlboro, ga je dan ook daadwerkelijk Marlboro roken? Ga gewoon wat uitproberen, maar begin niet te zwaar. Of misschien ook wel, ben je gelijk genezen.
De keuze merk is erg persoonlijk net als met alles. Dus gooi je zakgeld op de balie en kies, genoeg keuze.
Ik kan je de uitslag nu al verklappen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:07 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Ik kijk aan het einde van dit topic welk merk het meest gekozen is door julllie en die koop ik, simpel zat lijkt me, en dan maar kijken wat ik van dat merk vind![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |