abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35230946
En ja hoor daar ist ie weer. de witte envelop met daarin een factuurtje voor het doortrekken van de plee.
Net of we al niet genoeg betalen aan belastingen in dit land.

het enige positive is dan nog dat ik 80 euro minder mag betalen dan vorig jaar.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
pi_35231043
Moet je maar geen buitenlanders door je plee proberen te spoelen
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35231096
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:38 schreef YellowLedbetter het volgende:
Moet je maar geen buitenlanders door je plee proberen te spoelen
ze zijn donker?
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_35231130
En het ergste is nog dat mensen die minder verdienen gewoon kwijtschelding krijgen.
pi_35231290
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:41 schreef JohanV. het volgende:
En het ergste is nog dat mensen die minder verdienen gewoon kwijtschelding krijgen.
Ook een doorn in mijn oog
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_35231421
Hmm ik vind het geen onaardig feit dat ik als student (gedeeltelijke) kwijtschelding krijg Als ik straks fulltime ga werken mag ik net zo hard alles betalen.. zo gaat dat he.
pi_35231484
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:48 schreef ViSioN_TFH het volgende:
Hmm ik vind het geen onaardig feit dat ik als student (gedeeltelijke) kwijtschelding krijg Als ik straks fulltime ga werken mag ik net zo hard alles betalen.. zo gaat dat he.
Als je student bent en kwijtschelding krijgt, helemaal geen probleem.
Wat ik echter minder plezierig vind is dat mensen die wel kunnen werken maar het niet doen, ook maar een gedeelte hoeven te betalen.
pi_35231540
quote:
Waar regel ik die kwijtschelding

oh en ik heb vandaag dus lekker al die brieven mogen bezorgen
volgende keer graag niet op zaterdag dus.
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:01:51 #9
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35234603
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:51 schreef Jesse- het volgende:

[..]

Waar regel ik die kwijtschelding
Dat staat op je aanslag zelf.
Waarschijnlijk binnen 6 weken na dagtekening.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:03:22 #10
22002 MREn
pi_35234666
quote:
Ik krijg geen kwijtschelding, terwijl ik wel student ben (verdien te veel en heb te veel spaargeld).
Gelukkig vervalt het gebruikersdeel van de OZB, dat scheelt al weer, en alle kleine beetjes helpen
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:06:00 #11
22002 MREn
pi_35234790
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:35 schreef JohanV. het volgende:
En ja hoor daar ist ie weer. de witte envelop met daarin een factuurtje voor het doortrekken van de plee.
Verdiep je eens in het belastingstelsel zou ik zeggen.

Afwalstoffenheffing en rioolrecht zijn verre van kosten dekkend. Het is toch ideaal dat je je pis en schijt gewoon door die buis kan spoelen en dat er eens in de week een vrachtwagen je zooi thuis komt op komt halen?

Ik heb daar best 300 euro per jaar voor over, als het alternatief is om buiten te schijten of om mn vuilniszakken naar de stort te brengen of hiernaast in de beek te flikkeren.
  zondag 19 februari 2006 @ 10:45:44 #12
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_35247958
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:06 schreef MREn het volgende:

[..]

Verdiep je eens in het belastingstelsel zou ik zeggen.

Afwalstoffenheffing en rioolrecht zijn verre van kosten dekkend. Het is toch ideaal dat je je pis en schijt gewoon door die buis kan spoelen en dat er eens in de week een vrachtwagen je zooi thuis komt op komt halen?

Ik heb daar best 300 euro per jaar voor over, als het alternatief is om buiten te schijten of om mn vuilniszakken naar de stort te brengen of hiernaast in de beek te flikkeren.
net of heb ik dat niet gedaan ofzo.
Maar goed jij zult het allemaal wel weten linkse rakker, jij wilt natuurlijk graag aan de staat betalen.
Als de gemeenten het geld daar ook echt voor zou gebruiken was er niets aan de hand, maar dat doen ze dus niet, maar daar had jij je al ff in verdiept natuurlijk.
  zondag 19 februari 2006 @ 11:09:28 #13
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35248307
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:35 schreef JohanV. het volgende:

het enige positive is dan nog dat ik 80 euro minder mag betalen dan vorig jaar.
welke partij stem je landelijk en lokaal?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 19 februari 2006 @ 11:14:58 #14
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_35248383
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:09 schreef McCarthy het volgende:

[..]

welke partij stem je landelijk en lokaal?
dat heeft niks te maken met waarom ik dit liever oversla. Niet alles in het leven heeft met politiek te maken hoor.
pi_35248540
Als je het op een slimme manier speelt dan kan iedereen kwijtschelding krijgen. Dus. wees een beetje handig met PSP of een ander teken programma. Rommel een beetje met de getallen die erop staan.
  zondag 19 februari 2006 @ 15:22:06 #16
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35255291
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:41 schreef JohanV. het volgende:
* Meldt
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 19 februari 2006 @ 18:41:46 #17
22002 MREn
pi_35262442
quote:
Op zondag 19 februari 2006 10:45 schreef JohanV. het volgende:

[..]

net of heb ik dat niet gedaan ofzo.
Maar goed jij zult het allemaal wel weten linkse rakker, jij wilt natuurlijk graag aan de staat betalen.
Ik ben helemaal geen linkse rakker, hoewel dat echt weer een term is voor kneuzen die niet erg openstaan voor andere ideeën. Ik betaal net zo min graag, maar iedereen kan toch in zien dat de overheid het geld toch ergens vandaan moet krijgen? Of is dat niet zo logisch als ik denk dat het is?

Gemeenten beheren oa. de riolering ed, dus betaal ja daar rioolrecht voor, waterschappen beheren het water dus daar betaal je ingezetenenheffing aan (via je waterbedrijf), en de staat zorgt voor je veiligheid en landelijke infra, en daar betaal je aan mee door diverse belastingen, waarvan inkomstenbelasting, vpb en btw de grootste posten zijn.
Alles mooi naar rato van inkomen, lijkt me een aardig eerlijke zaak.
quote:
Als de gemeenten het geld daar ook echt voor zou gebruiken was er niets aan de hand, maar dat doen ze dus niet, maar daar had jij je al ff in verdiept natuurlijk.
De afvalstoffenheffing gaat direct naar het contract dat de gemeente met van Gansewinkel/Essent Milieu/etc. heeft afgesloten.
OZB wordt gebruikt als enige! post waar de gemeente direct haar inkomsten mee kan beïnvloeden, en waarvan de besteding vrij staat. Rioolrecht moet besteeds worden aan rioleringswerkzaamheden.
OZB mag maar 2% per jaar stijgen (het tarief dan, wat je betaalt kan harder stijgen door waardestijging OG).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')