abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35410687
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:32 schreef Bluezz het volgende:
Leuke foto's, dolfijnen glimlachen altijd zo lievv

Wat een verhaal Ruby, haha je vingers blauwgetiept, wel erg leuk om te lezen.
Ik ben vroegah ook ooit eens op shows geweest, wezen kijken... maar ik vind het voor mezelf niks Ze liggen zo zielig in kleine kooitjes in de hitte de hele dag... Maar goed, ieder zijn ding
Het idee van katten in kooitjes lijkt heel zielig, maar het hangt van de kat af of het zo is denk ik. Mijn katten leken het niet erg te vinden, net als de meesten. Ze slapen net als thuis toch het grootste gedeelte van de middag (ik heb ze niet eens gevoerd omdat ik ze niet wakker wilde maken), en de rest van de tijd gingen we in en uit de kooi een beetje spelen en knuffelen, vooral dEUS leek alle aandacht echt super te vinden. Ik heb wel katten gezien die zich helemaal op zaten te fokken in zo'n kooi, dan moet je gewoon naar huis gaan vind ik, en zeker niet nog een keer met zo'n kat gaan showen. Dat is ook één van de redenen waarom ik toch een beetje twijfel bij het showgebeuren, sommige groepjes van exposanten daar herken ik me echt helemaal niet in, die komen daar om koste wat het kost die kat kampioen te laten worden. Ik ga gewoon met mate showen als er een speciale gelegenheid voor is, zoals een special, en als de katten het vervelend lijken te vinden dan stop ik ook acuut. Ik heb trouwens nog geen warme show meegemaakt, ben alleen nog maar in van die kouwe sporthallen geweest.
pi_35412299
Jeetje wat een verhaal pumpkin_ruby, maar snap er nu wel veel meer van. Ik denk dat ik toch eens een keertje ga kijken. Misschien kan ik mijn vriend ook overhalen om even mee te gaan.
Ik wilde met Smokey ook gaan showen, gewoon 1 keertje om het mee te maken. Maar helaas dat gaat niet meer.

Vanavond ga ik idd naar een cattery in Hilversum, maar niet naar Playa del Magic. De fokster van Smokey heeft me een aantal namen gegeven waar ik niet naar toe moet gaan.
Deze heet Le petit Chebbela's (als ik het goed geschreven heb). Zij heeft (Australische) Ragdolls en Siberische Neva Masquerada (hoop ik weer dat ik het goed geschreven heb).
Dus ik ben benieuwd. Zie ik ook voor het eerst een Siberische kat. Schijnen hetzelfde karakter te hebben als een Ragdoll, maar komen voornamelijk uit Rusland.
Dus vanavond even kijken ben benieuwd.!
=^.^=
pi_35413212
Ik moest zo lachen. .
Stond een vrouw aan de deur met zo'n map onder haar arm. Ze was van de dierenbescherming en deed nazorg voor asieldieren. Meestal komen ze, wanneer een hond of kat 3 tot 6 maanden bij zijn nieuwe baasjes is, kijken hoe alles gaat enzo. Had al helemaal niet meer verwacht dat ze langs zouden komen.(Toevallig had ik Spike een uurtje voor haar komst geborsteld ).

Hele vragenlijst, maar binnen 5 minuten was het al klaar, lang niet alles nagelopen. Perfect vond ze. Spike mag blijven en als ik van hem af zou willen, zou ze hem meteen wel meenemen, ze vond hem geweldig.

Hoe gaat het luisteren? "Nou, als het hem uitkomt wel goed, hij heeft het meestal heel druk met alles."
Doe je ook cursus met hem? Hij heeft het lijf voor behendigheid. "We doen nu E.G., gaat best goed, enige lastige is het krijgen van zijn aandacht, behendigheid gaan we doen als hij zijn diploma heeft, we moeten nog wat aan de band werken."

En Spike probeerde zo ongeveer op haar schoot te springen, handen likken, snuffelen. Op het formuliertje schreef ze: "Combinatie baas-hond perfect." Ik zo van " ". Maar ze vond ons helemaal goed, hond druk, ik rustig. Ze zei nog tegen Spike dat hij wel heel blij moet zijn hier. .

Spike mag blijven . Had niet anders verwacht, maar ben er zomaar heel blij mee.
I bet you are flying inside.
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:36:08 #54
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35413290
Gefeliciteerd Auticia EN Spike natuurlijk
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:40:45 #55
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35413410

Ik kijk alleen maar hoor

(vis moet hoognodig bevallen, daarvoor doen we dr even hooguit een week apart, de babyvisjes gaan nml als ze groot genoeg zijn de schildpadden vijver in en tis lastig om die uit het aquarium zelf te gaan vangen, ohw de plantjes zijn er voor de foto even uitgehaalt, anders zag je de kat niet )
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35413628
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:04 schreef Miss_B het volgende:

Vanavond ga ik idd naar een cattery in Hilversum, maar niet naar Playa del Magic. De fokster van Smokey heeft me een aantal namen gegeven waar ik niet naar toe moet gaan.
quote:
Deze heet Le petit Chebbela's (als ik het goed geschreven heb). Zij heeft (Australische) Ragdolls en Siberische Neva Masquerada (hoop ik weer dat ik het goed geschreven heb).
Dus ik ben benieuwd. Zie ik ook voor het eerst een Siberische kat. Schijnen hetzelfde karakter te hebben als een Ragdoll, maar komen voornamelijk uit Rusland.
Dus vanavond eve n kijken ben benieuwd.!
Siberen vind ik erg mooi, ik heb van de week ineens bedacht dat als ik ooit zou fokken, en dat doe ik dan natuurlijk niet alleen maar met m'n vriend samen, dat we dan het beste Siberen zouden kunnen gaan fokken, vanwege de Neva Masquerade Dan kun je nestjes krijgen zoals het nest waar Ernesto en Mimosa uit komen, zowel pointed als gewoon, voor iedereen wat ! Hij is dol op gewone halflangharige blacktabbies, ik op pointkatten en rode katers Ik vind qua points redpoint en sealpoint het mooiste, en in combinatie met solid kleuren en tabby kun je dan ook rode en zwarte katten en daarbij ook nog tortie poezen fokken, plus blacktabby/tortietabby en sealtabbypoint, redtabbypoint, sealtortietabbypoint. En dan nog wit erbij Ik ben voor de lol al met schema's en kleurtabellen aan de gang geweest (dan vergeet ik wel even dat we de Somali eigenlijk het leukst vinden, maar daarvan vinden we alleen wildkleur echt supermooi, en alleen wildkleur fokken lijkt me dan weer redelijk saai)
pi_35413795
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:40 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]
Ik kijk alleen maar hoor

(vis moet hoognodig bevallen, daarvoor doen we dr even hooguit een week apart, de babyvisjes gaan nml als ze groot genoeg zijn de schildpadden vijver in en tis lastig om die uit het aquarium zelf te gaan vangen, ohw de plantjes zijn er voor de foto even uitgehaalt, anders zag je de kat niet )
Ik dacht even dat je de verkeerde foto gepost had, ik kon nergens een kat ontwaren...maar na een tijdje zag ik het ineens.

Leuk Auticia, hoor je het eens van een ander Het is toch altijd leuk als je van zo iemand te horen krijgt dat het goed gaat voor je beestje.
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:24:32 #58
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35423870
Chinchilla spam

We hebben vandaag dus eindelijk Faith en Shinchan samen in een nieuw hok gedaan, om te kijken of ze dan nu misschien wel samen wouden wonen

Eerst zo min mogelijk in het hok, als het fout gaat kan je er tenminste goed bij

Lekker kontje

Hey jij hier

Gaat goed Hok op zn plek, en meer erin

En dan zomaar opeens, na ruim een jaar proberen en bij elke poging ruzie maken......kan ik jullie het heugelijke nieuws vertellen dat mijn kleine meisje Faith, is gaan samen wonen met haar Shinchan

Opa Dickey wou ook nog even zn nieuwe hok showen

Inmiddels is die bovenste grijze plank vervangen door zn eigen stokken, die hattie al 16 jaar, kan je um niet opeens afpakken natuurlijk

Dus als alles goed blijft gaan, kunnen we eindelijk een hok voor ze bouwen en babytjes verwachten
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35432843
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:07 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Yez z'n/d'r ( ) foto's
Maar toch bedankt voor het compliment
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:09 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Lief he Nalu Ook een van mn favorietjes Maar das ook omdat ik dr geboren heb zien worden, en vooral de spanning tijdens en na de bevalling of ze het wel zou overleven

Zo te zien heb je een dol-fijne dag gehad
Ben jij bij dr geboorte geweest ja? Woow!
Dat lijkt me een bijzondere ervaring!

Max wil ook nog even gedag zeggen! :

pi_35433076
Woehoe we hebben een kater gekocht
Het beestje is nu pas 14 dagen geloof ik dus het duurt nog wel eventjes. Hij wordt een Blue Point en kan heel misschien nog uitgroeien tot een Blue Lynx. Maar heeft dus meer kans op een Blue Point!
Het was daar echt leuk en gezellig. Leuke en mooie katten zeg! Ook de Siberische katten zijn stoer en leuk..
We moeten nog veel geduld hebben, maar dat komt wel goed. Echt hele lieve en knuffelige katten zijn het.. Geweldig!

en ik zit ziek thuis..
=^.^=
pi_35433121
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:24 schreef Nonneke het volgende:
Chinchilla spam

We hebben vandaag dus eindelijk Faith en Shinchan samen in een nieuw hok gedaan, om te kijken of ze dan nu misschien wel samen wouden wonen

Eerst zo min mogelijk in het hok, als het fout gaat kan je er tenminste goed bij
[afbeelding]

Lekker kontje
[afbeelding]

Hey jij hier
[afbeelding]

Gaat goed Hok op zn plek, en meer erin
[afbeelding]

En dan zomaar opeens, na ruim een jaar proberen en bij elke poging ruzie maken......kan ik jullie het heugelijke nieuws vertellen dat mijn kleine meisje Faith, is gaan samen wonen met haar Shinchan
[afbeelding]

Opa Dickey wou ook nog even zn nieuwe hok showen
[afbeelding]

[afbeelding]

Inmiddels is die bovenste grijze plank vervangen door zn eigen stokken, die hattie al 16 jaar, kan je um niet opeens afpakken natuurlijk

Dus als alles goed blijft gaan, kunnen we eindelijk een hok voor ze bouwen en babytjes verwachten

16 jaar.. Is opa dan al zo oud.. ?
pi_35433887
Wat leukkkk Nonneke, ik zal duimen dat het goed gaat

B. wat lievvv, ik benieuwd naar de eerste foto's van jullie nieuwe monstertje.
Enneh. beterschap!
pi_35434480
Wat leuk Nonneke en wat een lieve foto's!!!!!
En Auticia want fijn dat Spike echt officieel mag blijven

Miss_B gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!!
pi_35435182
Ink
Hoest met de caafjes?

Ik spreek je bijna niet
pi_35435321
Hehehe geeft niet hoor, maar het was de afgelopen week ook best druk met bezoek en wat regeldingen voor de studie
Maar de caafjes doen het prima! Ze groeien maar door en Obelix is alweer 11 maanden
pi_35436784
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 08:27 schreef Miss_B het volgende:
Woehoe we hebben een kater gekocht
Het beestje is nu pas 14 dagen geloof ik dus het duurt nog wel eventjes. Hij wordt een Blue Point en kan heel misschien nog uitgroeien tot een Blue Lynx. Maar heeft dus meer kans op een Blue Point!
Het was daar echt leuk en gezellig. Leuke en mooie katten zeg! Ook de Siberische katten zijn stoer en leuk..
We moeten nog veel geduld hebben, maar dat komt wel goed. Echt hele lieve en knuffelige katten zijn het.. Geweldig!

en ik zit ziek thuis..
Twee weekjes, dat is nog klein ! Op die leeftijd is het bij een seal al wel te zien of het een lynx (tabby) is of niet, blue zal wel wat moeilijker zijn omdat dat lichter is. Bij een wit randje om het oor is het een Lynx, en hij kan een roze neusleertje met een randje erom hebben, maar dat kan ook nog donker zijn en later pas bijtrekken. Anders is het een bluepoint.
Ik vind hun website een beetje onduidelijk, er staat alleen bij de ragdoll katers dat ze HCM/PKD getest zijn, bij de poezen en de Siberen staat niets. Bij het nestje van jouw katertje staat niet wie de ouders zijn en welke kleuren de kittens mogelijk kunnen hebben. Da's lastig als je nieuwsgierig bent Die Siberische kittens zijn ook om op te vreten, vooral die rooie ! Die waren nu 5 weken ofzo, dan zijn ze zo ongeveer het leukst
pi_35438434
hahaha, ja idd de rooie Siberische kittens zijn erg leuk om te zien! Je hebt gelijk die staan niet op de site, daar heb ik haar ook over gemaild. Als je enorm nieuwsgierig bent... Dit zijn de ouders: de moeder is: Kiawara.s Charming Hope en de vader is: Thiefoheart,s Cream Puff.
Ik heb ook een dochter gezien van de vader... Mijn god.. ik dacht dat het een kater was, maar het was een poes van bijna 2 jaar..
En ze had me ook gemail wat voor kleur de kittens kunnen hebben: de kater: blue point, of een klein kansje op lynx. de poezen: creme tortie point, met ook misschien lynx erin.
Ik vond hun website ook een beetje onduidelijk daarom heb ik ook met haar gemaild en gebeld.
Ik krijg nog fotootjes toegestuurd van de kater, zodra ik die binnen heb zal ik hem wel even plaatsen
en Tarkan is een schatje, kwam gelijk op schoot springen en heerlijk lekker kroelen enzo
=^.^=
pi_35439790
Nonneke wat een leuke foto's! In zo'n mooi hok moet dat toch wel goed gaan saampjes?
Miss_B! Gefeliciteerd! Een kitten wat leuk! . Beterschap .

Hier gaat alles zo zijn gangetje, alleen Spike is echt heel veel aan het loeien nu (smoorverliefd), hij heeft geen honger en energie voor 10, maar helaas kan hij nu even niet los buiten. Gisteren begon hij tegen het been van de vrouw van de dierenbescherming te rijden .
I bet you are flying inside.
pi_35442221
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:03 schreef Miss_B het volgende:
hahaha, ja idd de rooie Siberische kittens zijn erg leuk om te zien! Je hebt gelijk die staan niet op de site, daar heb ik haar ook over gemaild. Als je enorm nieuwsgierig bent... Dit zijn de ouders: de moeder is: Kiawara.s Charming Hope en de vader is: Thiefoheart,s Cream Puff.
Ik heb ook een dochter gezien van de vader... Mijn god.. ik dacht dat het een kater was, maar het was een poes van bijna 2 jaar..
En ze had me ook gemail wat voor kleur de kittens kunnen hebben: de kater: blue point, of een klein kansje op lynx. de poezen: creme tortie point, met ook misschien lynx erin.
Ik heb even gekeken, moeder is tabby (lynx) , dat is dominant dus ze heeft minimaal één A voor tabby, genetisch Aa of AA, op de foto van vader kan ik niet zo goed zien of hij nu lynx is of niet (omdat creme altijd wel een beetje tabbyaftekening heeft). gooi ik nu op de gok zo weinig mogelijk tabbygenen in de mix, dan is moeder Aa en vader aa, kittens krijgen dan altijd een gen voor effen a van de vader, en hebben 50% kans op een gen voor tabby A van de moeder. De kleinste kans op lynx is dus al 50%. Gooi ik er nog een tabbygen bij, ma Aa en pa Aa, dan heb je 75% kans op tabby en 25% kans op effen. Als één van de ouders AA is zijn allebei de kittens sowieso tabby. Maar als ze zegt dat er maar een kleine kans is op lynx dan zal het kitten inmiddels al meer op een effen bluepoint lijken denk ik.
quote:
Ik vond hun website ook een beetje onduidelijk daarom heb ik ook met haar gemaild en gebeld.
Ik krijg nog fotootjes toegestuurd van de kater, zodra ik die binnen heb zal ik hem wel even plaatsen
en Tarkan is een schatje, kwam gelijk op schoot springen en heerlijk lekker kroelen enzo
Ik kan me voorstellen dat je het leuk gehad hebt. Ik heb even op de site geteld en ze hebben iets van 15 katten en 7 kittens op het moment Ze fokken ook echt mooie poezen, degene die ik op de foto de mooisten vindt (Ceylan en Odessa) hebben ze zelf gefokt.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:19:18 #70
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35442462
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 07:53 schreef Yez het volgende:

[..]

[..]

Ben jij bij dr geboorte geweest ja? Woow!
Dat lijkt me een bijzondere ervaring!

Max wil ook nog even gedag zeggen! :

[afbeelding]

Ja was idd heeeeeel bijzonder, Nalu kwam verkeerdom..... was errug spannend, maar een onwijs mooie ervaring en wéér zo'n dag zonder cam bij me

Max
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:22:27 #71
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35442573
Nou Faith en Shinchan wonen nogsteeds samen, en slapen samen in 1 huisje ik tel voor de zekerheid maar 111 dagen
Miss B gefeli met jullie nieuwe aanwinst
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35442692
Thanks Pumpkin_Ruby voor de uitleg Ben ik erg blij mee. Ik weet het dus niet zeker, want ik heb de vader nog niet gezien. Omdat alle andere poezen in de huiskamer krols zijn namelijk.
En ze heeft 2 nestjes Siberische: 1 nest van 7! en 1 nest van 5 (geloof ik). En dan nog 1 nest van een ragdoll van 3 stuks.
Verder is er nog 1 poes zwanger. Die moet pas bevallen tegen eind maart. Dan vindt ze het voorlopig wel weer even genoeg
Ik heb wel de dochter van de vader (Cream) gezien en zij had geen enkele tekening van Tabby inzich. Het enige wat ik wel zag en me vriend ook, was op een pootje van het katertje een paar streepjes.. Maar beide twijfelen we nou of we het nu echt zagen of dat het schaduw was... :|
Maar zodra ik de foto's binnen heb dan zet ik ze hier wel even neer

Ze lieten me 2 katers zien van de Siberische katten, zooo die zijn echt groot! En verders dus nog 1 kater ragdoll (Cream) en Tarkan dan. 4 Siberische poezen, waarvan 2 met nestjes. 1 siberische kat is helemaal wit! Echt mooi. En verders nog 6 geloof ik poezen ragdolls.. en 2 franse bulldogs!
Echt vet veel! Ja idd iets van 15 katten en dan nog de kittens!
Maar ze houden alles netjes schoon stinkt niet, en je hebt niet eens in de gaten dat er zoveel katten zijn... En allemaal even kroelerig!

als je ooit gaat fokken met siberische, misschien ooit in de toekomst, wil ik best eventjes kijken hoor hihi.. hihi
En me moeder is allergisch dus gelijk ingelicht over de Siberische katten. En over een paar jaar, als ze in de vut zit dan wil ze een Siberische Dus nog iemand verslaafd eraan gemaakt hihi...
=^.^=
pi_35442738
Wat is 111 dagen De draagtijd van een chinchilla ? Kunnen kleine chinchilla's gelijk voor zichzelf zorgen trouwens ? (omdat de draagtijd zo lang is, bij een kat is dat maar 65 dagen ofzo)
pi_35442786
Lief dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden Nonneke
En ik vergeet Auticia helemaal te feliciteren dat Spike nu definitief bij jou mag blijven
=^.^=
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:33:42 #75
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35442978
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat is 111 dagen De draagtijd van een chinchilla ? Kunnen kleine chinchilla's gelijk voor zichzelf zorgen trouwens ? (omdat de draagtijd zo lang is, bij een kat is dat maar 65 dagen ofzo)
ja de gemiddelde draagtijd Chinchilla babys worden geboren met open oogjes, een vachtje en tandjes, en kunnen gelijk lopen/springen/huppen (whatever ze doen )
Ze kunnen wel gewoon eten (hooi, brokjes), maar zullen toch liever moedermelk hebben

Even van internet geleent
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')