abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2006 @ 19:57:35 #26
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35299891
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:50 schreef Yez het volgende:

[..]

Ik heb het enorm naar mn zin gehad ja!
Het was heerlijk rustig, dus we hadden alle ruimte!
Maar het nadeel is dan wel dat er minder shows zijn, er waren maar 2
koepelshows, en de 2e zat nog niet eens voor een kwart vol!
Dan is het natuurlijk wel begrijpelijk dat er niet meer shows gedaan worden.

Misschien weten veel mensen nog niet dat het dolfi al weer open is,
straks in april zal het wel weer drukker worden..

Ohhww.. Spike! Wat een moppie!
nog foto's gemaakt ?
Ja wij kijken smorgens op het bord voor de koepel om te kijken hoeveel shows, dan weten we ong hoe druk het gaat worden passen 2500 man in de koepel dacht ik, dus alstie nog niet voor een kwart vol zat, was het niet druk nee laatste show meestal om 4 uur, en de meeste mensen gaan op zo'n rustige dag rond een uurtje of 3 weer pleite
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35317244
Wat een lieve foto van Spike!! Echt nog een bolletje wol als je hem zo bekijkt! Lekker pluizig nog..

Hier gaat het op zich goed... Ben verkouden, oren zitten dicht, pijn in me keel. Maar ik ga gewoon naar me werk. Pas als ik echt de griep heb (ben echt veel vitamientjes nu aan het eten) Blijf ik thuis...
Maar voel me gelukkig nog steeds goed genoeg om te werken. Hoop dat het zo blijft.

Met Smokey gaat het op zich goed. Hij is helemaal kattenbak zindelijk. Hij wordt nog steeds gevoerd begreep ik. Maar eet ook steeds meer uit zichzelf. De fokster gaat binnenkort acupunctuur bij hem doen. Aangezien hij wel gevoel heeft onder zijn voetjes en geen gevoel heeft in zijn rechterknie. Willen ze dat verder onderzoeken.
(Ik moet eerlijk zeggen, dat ik nooit daaraan gedacht zou hebben... )

En Spetter is weer lekker zichzelf. Lekker vliegen en springen en weer lekker op schoot zitten. Lekker irritant doen 's nachts om een uur of 4 omdat je vind dat de baasjes/personeel weer genoeg geslapen hebben... Proberen om onder de deken te kruipen..
Ja... Spetter is back
=^.^=
pi_35317978
Wat leuk Miss_B.

Ik vind het zo knap dat je nog eerst naar huis gaat, om goed er over na te denken etc.
Als ik z'n jong kitten had gezien, was ik meteen smoor geweest en was het de mijne geweest Ik heb een zwak hart voor jonge en oude beesten.
pi_35336473
Ik ook hoor Ymme, maar gelukkig houdt mijn vriend me wel 'wakker' zeg maar... Hij is wat meer realistischer... En soms is dat maar goed ook
=^.^=
pi_35337121
Bijgelezen Fijn dat het met smokey zo goed gaat En dat je er over nadenkt ipv sneller beslissen is alleen maar goed !

En die kleine spikie

Ik heb het nogal druk gehad, vandaar dat ik hier bijna niet ben geweest, wel gelezen, dat wel

Xena's broer was er, (mijn jongste zoon hehe) en die kruipen altijd bovenop elkaar

pi_35337700
Fijn dat Smokey het best goed doet, Miss_B!
En Xena !

Ik vind het fotootje van Spike als pup zo leuk! , bolletje pluis.
Ik kwam er gisteren per toeval achter waar Spike als pup heeft gewoond, met trillende handjes de telefoon gepakt en een ontzettend leuk gesprek gehad, heel misschien krijg ik nog wat puppenfoto's!

Spike is weer verliefd . Niet te zuinig. We liepen buiten toen er ergens vanuit het niets een teefje op Spike sprong en madame is helemaal meegelopen (geen baasje te bekennen) en probeerde Spike te verleiden . Wat een ellende! Kwam een bekende uit de straat tegen met haar hond, ze heeft haar hond thuisgebracht en kwam met een riempje terug om de wulpse dame bij Amivedi langs te brengen.

't Gaat sindsdien van God los hier . Spike is als een gek aan het joelen en probeert door elk kiertje te onsnappen. Vanavond weer naar cursus, ik vrees dat hij er met zijn hoofd niet bij zal zijn... .
I bet you are flying inside.
pi_35342295
Heel veel succes dan vanavond Auticia met een verliefde hond op cursus..

Wat een leuke foto's van Xena zeg! Ze hebben elkaar echt gevonden he
=^.^=
pi_35358987
Hihi die spike!!! En Miss_B fijn dat het met smokey ook beter gaat en idd acupunctuur ik hoop dat het hem zal helpen!!

Hier alles goed met de beestjes, Idefix is volgens mij geen cavia maar een mini hond jeetje wat wordt dat kind groot
pi_35359593
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:57 schreef Nonneke het volgende:

[..]

nog foto's gemaakt ?
Ja wij kijken smorgens op het bord voor de koepel om te kijken hoeveel shows, dan weten we ong hoe druk het gaat worden passen 2500 man in de koepel dacht ik, dus alstie nog niet voor een kwart vol zat, was het niet druk nee laatste show meestal om 4 uur, en de meeste mensen gaan op zo'n rustige dag rond een uurtje of 3 weer pleite
Ik heb zeker foto's gemaakt, ik moet ze alleen nog even op de pc zetten..
Ik laat er hier vanavond of morgen wel een aantal zien!
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:01:57 #35
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35373346
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:32 schreef Yez het volgende:

[..]

Ik heb zeker foto's gemaakt, ik moet ze alleen nog even op de pc zetten..
Ik laat er hier vanavond of morgen wel een aantal zien!
leuk
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:13:59 #36
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35376307
m'n moeder had voor de honden zo'n mergpijpeding mee genomen, alle 3 dus een botje, en Pim deed een beetje zielig.....zeuren enzow, nou gaat je botje eten !

....

Poes vond um wel lekker
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35376881
raar beest
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_35383185
Nou morgenavond gaan mijn vriend en ik weer op bezoek bij een cattery. Zij hebben 3 beschikbare kittens. Ze zijn geboren op 10 feb. En ze hebben Australische ouders ( ik heb wat met Australie)... hihi
Dus daar gaan we morgenavond even kijken, ze zitten in Hilversum.

En ik heb net een bestelling gedaan bij happycats.nl
Door het enthousiaste verhaal van Pumpkin_Ruby ergens in een ander topic, heb ik besteld de Feline Flyer... En ook een fleecemand met hoge rand met een doorsnede van 44 cm in de kleur Babyblauw..
Dus ik ben benieuwd wanneer het binnenkomt.

Leuk Nonneke, Poes denkt ook: jij niet? Ikke wel
=^.^=
pi_35383439
Nonneke Botje eten

B. Australië
pi_35397095
)
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:34 schreef Miss_B het volgende:
Nou morgenavond gaan mijn vriend en ik weer op bezoek bij een cattery. Zij hebben 3 beschikbare kittens. Ze zijn geboren op 10 feb. En ze hebben Australische ouders ( ik heb wat met Australie)... hihi
Dus daar gaan we morgenavond even kijken, ze zitten in Hilversum.

En ik heb net een bestelling gedaan bij happycats.nl
Door het enthousiaste verhaal van Pumpkin_Ruby ergens in een ander topic, heb ik besteld de Feline Flyer... En ook een fleecemand met hoge rand met een doorsnede van 44 cm in de kleur Babyblauw..
Dus ik ben benieuwd wanneer het binnenkomt.

Leuk Nonneke, Poes denkt ook: jij niet? Ikke wel
Die mandjes zijn leuk ! (wel duur ) Wij hebben zo'n koningsblauwe in medium (38 cm), vooral dEUS slaapt er erg graag in. Ik ga 19 maart weer showen (ja ik weet het, ik ben gestoord ) en ik heb zelfs stof uitgezocht om showgordijntjes van te maken die bij dat mandje past ! Hier een foto van Ernesto, die is eigenlijk een beetje te groot voor dat mandje, maar het ligt toch wel lekker:

De feline flyer is echt super ! Je hebt zeker die leuke foto's op de site van happycats ook gezien ? Heb je alleen de flyer besteld of die ICATS gift-pack met alle attachments ? Hier zijn we weer hernieuwd enthousiast over de flyer, ik had zo'n giftpack bij happycats gekocht, maar nu heb ik nog meer feline flyer spul gekocht op Ebay, er is daar een winkeltje van de fabriek zelf. Blijkt achteraf dat die mevrouw waar ik mee had zitten kletsen en foto's uitwisselen de directrice zelf was Ik had extra attachments besteld en twee giftpacks om weg te geven, toen ik de nieuwe attacment met twee veren probeerde bleek dat de vorige die ik had eigenlijk niet werkte zoals het moest. Deze veren "fladderen" !

[ Bericht 17% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 23-02-2006 10:22:04 ]
pi_35401013
Leuke foto pumpkin_ruby!

De mandjes zijn idd wel duur, maar vind ze zo mooi en ach voor Spetter zal het niet zo veel uitmaken. Durf niet te zeggen dat ze er daadwerkelijk in gaat liggen. Maar als er weer een kitten in huis komt, ligt de mand al klaar hahaha...

En de foto;s heb ik inderdaad gezien op de site. Daardoor werd ik nog enthousiaster. Heb nu de normale feline flyer besteld, want het is bij Spetter altijd maar weer afwachten of ze het leuk vindt. Vindt ze het leuk dan bestel ik waarschijnlijk de attachments. Vind ze het niet leuk, wacht ik (weer) af tot de kitten er is, en die vinden het zeker weten wel leuk..

Je kan daar ook stof bestellen En in die kleur is het toch wel leuk? En naar welke show ga je in welke plaats? Ik ben wel benieuwd hoe zon show nou in zijn werk gaat. Want je mag daar als 'bezoeker' toch ook komen?
Zag op de site ook een showgordijntje, maar vond de zebrastreep niet zo leuk
En ik ga eens op Ebay kijken dan als spetter het leukt blijkt te vinden
=^.^=
pi_35404990
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:03 schreef Miss_B het volgende:
Je kan daar ook stof bestellen En in die kleur is het toch wel leuk? En naar welke show ga je in welke plaats? Ik ben wel benieuwd hoe zon show nou in zijn werk gaat. Want je mag daar als 'bezoeker' toch ook komen?
Zag op de site ook een showgordijntje, maar vond de zebrastreep niet zo leuk
En ik ga eens op Ebay kijken dan als spetter het leukt blijkt te vinden
We gaan 19 maart naar Houten. Ik ben als de dood dat de katten weer een ziekte oplopen, maar ja, het is echt heel gezellig, en zonder kat is het toch minder leuk. En het is een Birmanenspecial, dus er komen heel veel Birmanen, daarom wilde ik ook graag. Omdat Flynn meegaat gaat mijn vriend ook mee, we gaan met m'n beste vriendin en de fokster van onze katten. Je kunt inderdaad als bezoeker komen, alle katten bekijken en tegelijkertijd catteries checken, als het keuren een beetje open gebeurt de keuringen volgen en een beetje winkelen voor mooie kattenspullen. Als exposant ken je meestal ook wel een aantal mensen, kun je een beetje bijpraten, je bent bezig met je eigen katten voor de keuring etc. Vorige keer dat mijn katten meededen heb ik maar de helft van zaal bekeken en heb ik nonstop gestaan, gepraat etc, en dat van 8-18 uur. De katten daarentegen lagen lekker te maffen.

De kooien staan in dubbele rijen, de exposanten zitten aan de binnenkant en de bezoekers lopen via de buitenkant. Tussen de kooien zitten gordijntjes zodat de katten elkaar niet zien, anders krijg je dikke stress en blaasfestijnen. 's Ochtends (meestal ergens tussen 7 en 9 uur ) moet je je met je kat melden voor de keuring van de dierenarts, daarna je kooi inrichten en dan om 10 uur komen de bezoekers en beginnen de keuringen, na de keuring van je kat bepaalt de keurmeester of je kat Uitmuntend, Zeer goed, of Goed is, als er meerdere katten met zo'n kwalificatie in dezelfde klasse zijn (zelfde geslacht, leeftijd, kleur en ras, bv dEUS castraat kater sealtabby Birmaan, Flynn kater 6-10 maanden wildkleur Somali) dan worden ze op volgorde genummerd, U1 is de beste uitmuntend, U2 tweede plek uitmuntend etc. Na de keuring van de katten is er meestal een uitreiking voor BIV (best in varieteit, beste kat van een bepaalde kleur) dan middagpauze, na de middagpauze gaan de keurmeesters nadenken wat ze nu de beste katten van de show vonden in een bepaalde klasse (gaat op haarlengte, bij halflanghaar moeten de Somali's en de Birmanen, Ragdolls Maine Coons, Noren etc tegen elkaar) iedere keurmeester nomineert de beste katten die hij/zij die dag gekeurd heeft, die worden teruggeroepen en door meerdere keurmeesters wordt uitgemaakt welke kat de beste daarvan is, die wordt BIS (best in show), in iedere klasse zijn er dan BIS poes, BIS kater, BIS gecastreerde poes en BIS gecastreerde kater, daaruit wordt de Best of best gekozen (BOB) er worden 4 of 5 katten BOB (1 langhaar, 1 halflanghaar, 1 korthaar en 1 van elk ras van de special, in Houten de Birmaan en de Brits korthaar). Van al die BOB katten word dan de allerbeste gekozen, de Best Over All (BOA). Zelfde systeem met kittens 3-6 maanden en 6-10 maanden samen, daaruit worden ook BIS, BOB en BOA kitten gekozen. Daarnaast is er nog de ereklasse (voor katten die alles al gewonnen hebben wat er te winnen viel en eigenlijk niet meer mee mogen doen op een gewone, nationale show), de nestklasse en de huiskattenklasse. na het uitreiken van de BOA prijs krijg je het keurrapport van je katten met eventuele linten en kun je naar huis.

Flynn gaat nog een keertje mee omdat ik hem nog een keer wil laten keuren, vorige keer heeft Duncan hem laten keuren maar van hem werd ik niet veel wijzer hoe het nu gegaan was dEUS toonde zich vorige keer een echte showkat, ik wist niet dat hij zo'n uitslovertje was maar hij wond iedereen om z'n pootje. Als ik er goed over nadenk is hij thuis ook zo. Met hem wil ik nog wel af en toe showen, hij is gecastreerd en zou de titel Premior kunnen halen (ongecastreerde katers Champion), maar dan zijn we minstens drie shows verder, dus dat wordt een meerjarenplan. Hij moet dan drie keer de beste sealtabby castraat kater zijn, ik verwacht dat deze keer helemaal niet want hij is dan nog maar 2 weekjes 10 maanden en moet dan tegen volwassen (ex)katers. Ik heb donkerblauwe tafelkleedjes met zilveren sterretjes erop bij de Zeeman gekocht, dat worden mijn showgordijntjes. Ik moet ook nog iets hebben om voor de kooi te hangen zodat bezoekers er niet met hun vingers in gaan prikken, meestal is dat plexiglas of plastic.

Ben benieuwd naar je catterybezoek morgen, ik weet dat er meerdere catteries in Hilversum zijn, (ook eentje die minder goed bekend staat, Playa del magic) dit keer wel colourpointjes ?
pi_35405462
Nou, zoals beloofd hier een aantal van de foto's van afgelopen zondag :

Eerst Nalu (zucht.. wat een koppie he! )

Show Odiezee :

Show Dolfijndomijn :

Mijn fototoestel had volgens mij een beetje last van de kou, veel foto's zijn niet
echt mooi geworden..
Maargoed, ik kom er nog vaak genoeg dit jaar dus nog alle kans om betere
te schieten!
pi_35405566
wat mooi zeg!
heb echt zo veel zin om erheen te gaan.
maar zal wel volgende week gaan
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_35406628
Mooie foto's altijd, Nonneke ! Vooral die 5e vind ik mooi.
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:07:41 #46
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35407664
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:40 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Mooie foto's altijd, Nonneke ! Vooral die 5e vind ik mooi.
Yez z'n/d'r ( ) foto's
Maar toch bedankt voor het compliment
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35407752
IK had niet goed gelezen
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:07 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Yez z'n/d'r ( ) foto's
Maar toch bedankt voor het compliment
Oh oops Ik had niet goed opgelet, ik ben gewend dat jij altijd foto's van Dolfi plaatst.

Mooie foto's Yez
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:09:37 #48
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35407755
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:09 schreef Yez het volgende:
Nou, zoals beloofd hier een aantal van de foto's van afgelopen zondag :

Eerst Nalu (zucht.. wat een koppie he! )

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Show Odiezee :

[afbeelding]
[afbeelding]

Show Dolfijndomijn :

[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn fototoestel had volgens mij een beetje last van de kou, veel foto's zijn niet
echt mooi geworden..
Maargoed, ik kom er nog vaak genoeg dit jaar dus nog alle kans om betere
te schieten!
Lief he Nalu Ook een van mn favorietjes Maar das ook omdat ik dr geboren heb zien worden, en vooral de spanning tijdens en na de bevalling of ze het wel zou overleven

Zo te zien heb je een dol-fijne dag gehad
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35408599
Leuke foto's, dolfijnen glimlachen altijd zo lievv

Wat een verhaal Ruby, haha je vingers blauwgetiept, wel erg leuk om te lezen.
Ik ben vroegah ook ooit eens op shows geweest, wezen kijken... maar ik vind het voor mezelf niks Ze liggen zo zielig in kleine kooitjes in de hitte de hele dag... Maar goed, ieder zijn ding
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:17:47 #50
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35410547
Hoezo uit de keuken Ben je wel helemaal lekker Krijgen wij niks uit die pannetjes dan

Zow wel fijn even door de weeks zo 2 daagjes vrij (werk het weekend), dat scheelt zo'n gehaast met hokken schoonmaken enzow, ja ik plan dat altijd door de weeks, heel handig Dus nu hebben ze buiten weer allemaal lekker schoon hokje, de parkietjes een schone kooi, en zo zijn de chinchilla's aan de beurt, heel spannend want we gaan gelijk Faith en Shinchan samen proberen te doen, eerder wou dat niet lukken omdat we dat wouden in Shinchan zn kooi, maja dus ook alles eigendom van Shinchan, meneer is erg bezitterig
Maar ik had een paar weken geleden hier op Fok! een reservekooi gekocht, en dát is natuurlijk ''nieuw" terrein voor allebei, en het hok is van niemand Dus hopen dat het zo wel gaat, eerder hoeven we dat nieuwe hok nog niet te maken
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')