Wow Inkie, daar was je snel bij ! Bij sommige dierenartsen duurt het echt heel lang voordat ze aan schurftmijt denken, een mevrouw waarbij ik vroeger in de straat woonde heeft een half jaar bij de dierenarts gelopen met haar krabbende katten. Ze liep zelf ook bij de dokter voor uitslag. Pas toen haar poes helemaal gek werd van de jeuk en ze naar een avonddierenarts ging werd de mijt ontdekt. Ik weet niet of de DA dat gezegd heeft, maar als je dus zelf (of iemand anders in huis) rode plekjes hebt moet je dat ook laten checken.
Ah, wat naar voor Cotton (en de dierenarts
![]()
). Ernesto is ook zo'n furie bij de DA, hij is nergens bang van, behalve dus de DA, zijn vlucht- of vechtreactie is duidelijk vechten ! Ik schaam me ook altijd zo als hij zo doet. Ik hoop dat Cotton snel opknapt, het is niets als ze zo ziek zijn.
RC heeft vorig jaar die nieuwe "werelden" geintroduceerd, de samenstelling is toen inderdaad veranderd, en sindsdien lees je echt meer klachten. Ik heb Ernesto en Mimosa altijd RC gevoerd, en ik was er op zich héél tevreden over (behalve achteraf gezien dan dat ze er zowat op ontploften, ze werden op weing voer gauw dik) en ik zou het toen echt iedereen aangeraden hebben. Met wat ik de laatste twee maanden ofzo online ineens aan allergieklachten hoor (bij katten die al jaren RC eten), tja. Niet alle katten zullen er last van hebben, maar deze formule valt blijkbaar bij bepaalde katten niet goed. Ik ben nu erg benieuwd of het bij Spetter iets zou helpen ! (en hoe het met Abby blijft gaan)