abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35223830
Souvenir gekregen van iemand uit australie. Een kleine didgeriedoo. Maar geen idee hoe het moet.
Het ding ziet er zo uit: Filmpje

Hoe moet dit?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 16:33:46 #2
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_35224438
blazen
soort zoemen
vriend van me speelt het.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  zaterdag 18 februari 2006 @ 16:37:19 #3
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35224517
dat filmpje
wowowblbllaaaallaalaaaazoooooo.hoemoetdit?
pi_35226908
Je moet een beetje tussen je lippen door blazen als het ware.

Edit: ja, opzich blaas je altijd tussen je lippen door . Maar ik bedoel zeg maar dat je je mond net niet dicht hebt.
pi_35226941
Ik ken iemand die het zelfs met een stofzuigerstang kan.
pi_35227016
je moet inademen door je mond , de lucht 'vasthouden' daar en dan door je neus, de opgespaarde lucht uitademen, terwijl je tegelijkertijd weer lucht inademt en opspaart in de mond, en dat dus konstant herhalen.

en dat dan andersom
circular breathing dus

http://www.didgeridoostore.com/howtoplay.html
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_35266262
lippen tuiten
als een neger
zachtjes blazen
  maandag 20 februari 2006 @ 10:27:45 #9
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35280593
ik heb vorige maand bij een bedrijfsfeest op zo'n ding mogen blazen. Je moet er niet echt in blazen, dat heeft weinig zin in zon dikke pijp. Je moet eigenlijk net als een paard een briezende beweging met je lippen maken, en dan hoor je op een gegeven moment de basistoon.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_35280664
Zie filmpje. Tis maar een mini didgeriedoo.

Topic is gebookmarked. Ik zal er eens een keer een dagje van maken
pi_35280733
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:48 schreef milagro het volgende:
je moet inademen door je mond , de lucht 'vasthouden' daar en dan door je neus, de opgespaarde lucht uitademen, terwijl je tegelijkertijd weer lucht inademt en opspaart in de mond, en dat dus konstant herhalen.

en dat dan andersom
circular breathing dus

http://www.didgeridoostore.com/howtoplay.html
Inderdaad

En ja, dat is moeilijk.
  maandag 20 februari 2006 @ 10:43:26 #12
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_35280962
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:34 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Inderdaad

En ja, dat is moeilijk.
Inderdaad ja, ik heb jaren trompet gespeeld en ik kan het nog steeds niet .
Op een didgeridoo wordt het gelijk nog een stuk moeilijker omdat je in een keer heel veel lucht in je mond moet opslaan, en te gelijkertijd ook heel veel lucht in moet ademen. En tussendoor ook nog even je mond leeg laten lopen. Niet te snel want dan heb je niet genoeg ingeademd en ga je na verloop van tijd dus hyperventileren, maar ook niet te rustig want dan produceer je geen geluid.

Veel succes .
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_35357941
Drie stappen tot het spelen van didgeridoo:

1: Zeg PFRFRFRFRFRFRFRFRFRFRT. Zorg voor het geluid dat je krijgt als je met flink veel consumptie dit zinnetje uitspreekt, en bouw het dan af tot je nauwelijks nog sproeit...
2: Doe nu hetzelfde maar dan zonder stemgeluid, je hoort dan alleen je lippen flapperen
3: Doe nu hetzelfde maar dan met je mondhoek (kies eerst tussen links of rechts) in die didjeridoo, en zorg dat alleen het stukje mondhoek in de 'doo nog losjes PFRFRFRFRFRFRFRFRT doet (alles dat niet in de 'doo zit houd je op elkaar). Zorg dat het niet te strak zit en span je lippen niet aan! Het moet los flapperen...
--- "goede vermaak!" ---
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')