abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 februari 2006 @ 01:08:59 #1
81237 releaze
best of both worlds
pi_35210501
De stellingen luiden alsvolgend:

1. in een flesje spuiten wordt pas leuk als onverwachts het flesje leegspuit

2. de laatste slok drinken uit een glas aanmaaksiroop is helemaal niet lekker, want te zoet

Heb jij hier weleens over nagedacht?
Ben je het met de stellingen eens? Ervaar je het zo?

Ik vroeg me af of dit voor meer mensen zo is
  zaterdag 18 februari 2006 @ 01:23:46 #2
81237 releaze
best of both worlds
pi_35210867
Ik meen de vraag overigens serieus.

Ik zat me te bedenken welke meest onmogelijke vraag ik aan iemand moet stellen om erachter te komen over iets waar hij nog werkelijk nooit over had nagedacht.

Dus,

wordt in een flesje spuiten pas leuk wanneer het flesje onverwachts leegspuit?
is dat laatste slok drinken uit een glas aanmaaksiroop voor jouw meestal niet lekker omdat de smaak te zoet is?

Ja?
pi_35210915
1 lijkt me niet leuk omdat je dan de rommel op kan ruimen
(maak ik op m'n werk helaas nog wel eens mee)

2 kan je voorkomen door beter te mixen
(spreek uit ervaring)
pi_35210967
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:08 schreef releaze het volgende:
1. in een flesje spuiten wordt pas leuk als onverwachts het flesje leegspuit

2. de laatste slok drinken uit een glas aanmaaksiroop is helemaal niet lekker, want te zoet
1. Waarom zou je iets in een flesje willen spuiten? En ik zie ala helemaal niet waarom het pas leuk wordt als het flesje leegspuit

2. Zonder water is iedere slok te zoet. Met water moet je goed mengen, heb je er geen last van.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 18 februari 2006 @ 01:31:35 #5
81237 releaze
best of both worlds
pi_35211037
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:25 schreef LPC-JP het volgende:
1 lijkt me niet leuk omdat je dan de rommel op kan ruimen

2 kan je voorkomen door beter te mixen
nee, nee! zo gaat ie niet!

Heb je ooit weleens over nagedacht dat de laatste slok siroop meestal niet lekker is omdat het te zoet is?

Mn vriend kwam met nog zo'n vage vraag.
Heb je de ooit weleens over nagedacht waarom de siroop eerst moet en niet het water?
Ik dus, nee, nooit!!!
Zegt ie, moet je dan eens doen!

Het zijn gewoon waarheden waar we nog nooit aan getwijfeld hebben omdat we dr nog nooit zijn achter gekomen hoe we ons daar over voelde.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 01:35:04 #6
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_35211100
Ik begrijp de eerste vraag niet.
Wat de tweede vraag betreft:

De eerste slok is net zo smerig als de laatste...
...dass wir fliegen.
pi_35211144
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:31 schreef releaze het volgende:

[..]

nee, nee! zo gaat ie niet!

Heb je ooit weleens over nagedacht dat de laatste slok siroop meestal niet lekker is omdat het te zoet is?

Heb je de ooit weleens over nagedacht waarom de siroop eerst moet en niet het water?
Ik dus, nee, nooit!!!
- Omdat siroop zwaarder is dan water
- Omdat je dan beter kunt doseren.

Die van dat spuiten in een flesje, ik snap de vraag niet. Ik vind het overigens meer een onz-topic
pi_35211238
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:31 schreef releaze het volgende:

...........
Ik dus, nee, nooit!!!
.............
Hier heb ik wel eens over nagedacht....
Ik kwam tot de conclusie dat het met de hoeveelheden te maken heeft.
Het mengt het beste als je eerst een kleine hoeveelheid doet, en dan een grote.
Het "moet" natuurlijk niet zo, maar het werkt over het algemeen wel het beste.
De boel in beweging brengen (roeren) helpt bijna altijd bij het mengen.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 01:46:23 #9
81237 releaze
best of both worlds
pi_35211313
nee!

voorbeeld. je maakt een glas siroop. bij de laatste slok besef je of je de smaak lekker vindt of niet. als jouw siroop altijd lekker is dan is het ja, als jouw siroop ervaringen meestal negatief zijn, dan is het nee.

dan komt het tweede gedeelte:
(en het belangrijkst voor de beantwoording van mijn vraag)
Heb je ooit weleens aan de bovengestelde vraag (en niet het antwoord of die vraag!) gedacht? (de vraag zijn: vind je de laatste slok limonade lekker?)
  zaterdag 18 februari 2006 @ 01:49:43 #10
81237 releaze
best of both worlds
pi_35211361
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:41 schreef LPC-JP het volgende:

[..]

Hier heb ik wel eens over nagedacht....
Ik kwam tot de conclusie dat het met de hoeveelheden te maken heeft.
Het mengt het beste als je eerst een kleine hoeveelheid doet, en dan een grote.
Het "moet" natuurlijk niet zo, maar het werkt over het algemeen wel het beste.
De boel in beweging brengen (roeren) helpt bijna altijd bij het mengen.
Nou, jij wel dus

Het gaat er een beetje om dat we over veel dingen nadenken. we zeggen, als we het over oorlog hebben "ik denk er wel eens over na, over dit en dat zus en zo" ..Dat hebben we als mensen allemaal gemeen, dat we daar regelmatig over nadenken, vragen over dat soort onderwerpen circuleren in onze gedachtes, waarom doen mensen dit waarom doen mensen dat,
maar er zijn ook dingen waar mensen in hun geheugen niet vaak actief over nadenken.
en dat zijn vragen zoals vind je de laatste slok lekker.... Maar tóch weten we allemaal het antwoord op die vraag, zonder daar aan te twijfelen.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 01:51:01 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_35211382
bij aanmaaklimonda moet je water in de fles doen als er nog maar een beetje in zit
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 01:54:28 #12
81237 releaze
best of both worlds
pi_35211443
Is wel geinig dat het feitelijk snappen van een vraagstelling zo complex veel makkelijker is dan het feitelijke verwoorden van het snappen daarvan. Mn hersens lopen op volle toeren maar mn gebruik van taal wordt er alleen maar slechter op
pi_35211509
Geef nog eens een voorbeeld van zo'n gedachte. Want iedere keer als ik denk dat ik je vraag begrijp lees ik een andere post en begrijp ik 't niet meer .
ijs_beer fan!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 02:00:56 #14
81237 releaze
best of both worlds
pi_35211559
Ok eerste vraag herwritten

in een flesje knijpen wordt pas leuk als onverwachts het flesje leegspuit (het precieze moment waarop de laatste vloeistof naar buiten komen en dan pas lucht). gevoel zegt: ja/nee ("want" is onverbodige info)

heb je je ooit weleens afgevraagd waarom je jezelf er zo over voelt? antwoord ja/nee ("want" is overbodige info)
pi_35211579
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 02:00 schreef releaze het volgende:
Ok eerste vraag herwritten
quote]
in een flesje knijpen wordt pas leuk als onverwachts het flesje leegspuit (het precieze moment waarop de laatste vloeistof naar buiten komen en dan pas lucht). gevoel zegt: ja/nee ("want" is onverbodige info)
Nee
quote:
heb je je ooit weleens afgevraagd waarom je jezelf er zo over voelt? antwoord ja/nee ("want" is overbodige info)
Ja

En nu?
ijs_beer fan!
pi_35211606
Als ik klaar kom voelt de eerste druppel sperma beter dan de laatste.

Ben je het met deze stelling eens?
pi_35211622
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 02:04 schreef Apekoek het volgende:
Als ik klaar kom voelt de eerste druppel sperma beter dan de laatste.

Ben je het met deze stelling eens?
Daar ben ik het gezien mijn geaardheid fundamenteel mee oneens .
ijs_beer fan!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 02:06:06 #18
81237 releaze
best of both worlds
pi_35211623
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:58 schreef NanKing het volgende:
Geef nog eens een voorbeeld van zo'n gedachte. Want iedere keer als ik denk dat ik je vraag begrijp lees ik een andere post en begrijp ik 't niet meer .
ik kan er geen meer verzinnen. Ik was gewoon net vanavond bezig met wat dingen, zoals lenzenvloeistof. Ik zit me al een paar dagen af te vragen wanneer dat ding leeg zal zijn, en daarmee besef ik opeens dat ik het een leuk gevoel vindt wanneer het flesje leegspuit. Precies dat moment.
Daar had ik nou nog nooit over nagedacht, terwijl ik al jaren het positieve gevoel bij me draag iedere keer als het gebeurt. ik WEET dat, op een heel ander niveau dan dat ik normaal gesproken dingen weet. Zoals waarom er oorlog is in irak. Waarom ik mn nagels zo lelijk vind. dat soort dingen.
pi_35211635
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 02:06 schreef releaze het volgende:

[..]

ik kan er geen meer verzinnen. Ik was gewoon net vanavond bezig met wat dingen, zoals lenzenvloeistof. Ik zit me al een paar dagen af te vragen wanneer dat ding leeg zal zijn, en daarmee besef ik opeens dat ik het een leuk gevoel vindt wanneer het flesje leegspuit. Precies dat moment.
Daar had ik nou nog nooit over nagedacht, terwijl ik al jaren het positieve gevoel bij me draag iedere keer als het gebeurt. ik WEET dat, op een heel ander niveau dan dat ik normaal gesproken dingen weet. Zoals waarom er oorlog is in irak. Waarom ik mn nagels zo lelijk vind. dat soort dingen.
Ik denk dat, dat te maken heeft met bewust denken en onbewust denken.
ijs_beer fan!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 02:08:33 #20
81237 releaze
best of both worlds
pi_35211654
Als ik met een droog lijf het zwembad in spring, dan vind ik dat meestal fin of niet fijn. (ik vind het wel fijn), heb ik er ooit over nagedacht wáárom ik dat wel fijn vind, "nee".
pi_35211686
Dat zijn aanames die je toch ergens op zult baseren. Je hebt het ooit tegen jezelf gezegd, je hebt het ooit van een ander gehoord, en het daarna voor waar aangenomen.
ijs_beer fan!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 02:12:01 #22
81237 releaze
best of both worlds
pi_35211698
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 02:07 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik denk dat, dat te maken heeft met bewust denken en onbewust denken.
ja. ik probeer een link te maken om met je bewuste denken je onbewuste denken te raken. Wanneer het antwoord is "nee, ik heb daar nog nooit over nagedacht" dan heb je op een bewuste manier een diepgeworteld emotioneel gevoel geraakt, een hele korte link gelegd.

Als je dr al weleens over hebt nagedacht, dan ben je niet verder bij onbewuste gevoelens gekomen.

Ik vraag me af hoeveel onbewuste gevoelens meespelen in iemands belevingswereld. Als je die onbewuste gevoelens bewust zou kunnen maken, dan zou dat denk ik heel veel schelen (of mss juist niet) als je bijvoorbeeld bepaalde traumas actief zou willen verwerken. Want meestal verwerk je dingen onbewust en heb je dr weinig grip op.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 02:14:02 #23
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_35211722
Heb je wel eens nagedacht over het feit waar het heelal in uitdijt?
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
pi_35211752
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 02:12 schreef releaze het volgende:

[..]

ja. ik probeer een link te maken om met je bewuste denken je onbewuste denken te raken. Wanneer het antwoord is "nee, ik heb daar nog nooit over nagedacht" dan heb je op een bewuste manier een diepgeworteld emotioneel gevoel geraakt, een hele korte link gelegd.

Als je dr al weleens over hebt nagedacht, dan ben je niet verder bij onbewuste gevoelens gekomen.

Ik vraag me af hoeveel onbewuste gevoelens meespelen in iemands belevingswereld. Als je die onbewuste gevoelens bewust zou kunnen maken, dan zou dat denk ik heel veel schelen (of mss juist niet) als je bijvoorbeeld bepaalde traumas actief zou willen verwerken. Want meestal verwerk je dingen onbewust en heb je dr weinig grip op.
Ik denk dat je constant van het onbewuste, bewuste gedachtes maakt. Immers je denkt er over na dus je maakt het bewust.

Ik denk hoe ons wereldbeeld voor een groot gedeelte begint bij onbewuste gedachtes, .als je opgroeid worden je dingen verteld die jij voor waar aanneemt dit is denk ik een onbewuste gedachte. Als je ouder wordt ga je nadenken over dingen die jou verteld zijn, dus maak je ze bewust. (geldt niet voor iedereen).
ijs_beer fan!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 02:16:50 #25
81237 releaze
best of both worlds
pi_35211761
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 02:11 schreef NanKing het volgende:
Dat zijn aanames die je toch ergens op zult baseren. Je hebt het ooit tegen jezelf gezegd, je hebt het ooit van een ander gehoord, en het daarna voor waar aangenomen.
Ik geloof dat het niet iets is wat je ooit tegen jezelf hebt gezegd, in de meeste gevallen, het is een gevoel, dat een sensatielang duurt, en wanneer het over is, is het geheel uit je systeem, totdat het weer een volgende gebeurt.
In de tussenperiode, van de ene gebeurtenis dat je dat jezelf zegt, naar de andere, zal je heel hoogstwaarschijnlijk nooit gedacht hebben aan waarom je die sensatie prettig vindt of niet. nooit. het is een onbewust gevoel, maar je herkent het meteen wanneer het plaatsvindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')