Uit Engeland toch?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:54 schreef saksia het volgende:
Someone who understands where I'm coming from??
Je weet wat ik bedoel dus...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 01:01 schreef Homdeck het volgende:
Immigreren zou ik niet doen als je was, emigreren wel![]()
Waar zit die toets??quote:Op zaterdag 18 februari 2006 01:03 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
*mompelt iets over een enter toets
Dan mag je ook niet terug.quote:
Of het is gewenning en duurt het dus even voordat je je iets beter op je gemak voelt. Of je zit echt verkeerd en zal terug moeten naar Engeland ofzo.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:54 schreef saksia het volgende:
Ik begrijp wat je bedoeld trouwens, ik erger me er ook vaak aan...en dan doe ik het toch zelf in al m'n enthousiasmequote:Op zaterdag 18 februari 2006 01:03 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
*mompelt iets over een enter toets
Ik ben sinds okt. vorig jaar weer in Nederland en ik heb toen vrij snel een baan gevonden, waar ik me ook aan vanalles en nog wat ergerde (het voor mijn gevoel typisch Nederlandse waar ik me maar niet aan wilde conformeren) maar had er niet echt de tijd voor om me er heel ongelukkig over te voelen. Tot ik dat baantje weer kwijtraakte... toen voelde het als een klap in het gezicht, dus ik denk dat EMIgreren echt de oplossing voor mij is. Ik zou graag zerieuze recties krijgen hierop, maar ja....quote:Op zaterdag 18 februari 2006 01:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Of het is gewenning en duurt het dus even voordat je je iets beter op je gemak voelt. Of je zit echt verkeerd en zal terug moeten naar Engeland ofzo.
En ja, ik ken het gevoel, denk er ook wel eens over om Nederland uit te gaan........
Nou, ik hoop dat je gaat reageren.. Ook 2 en een half jaar weggeweest dus, maar je bent moe (en dat begrijp ik!!!! althans..ik ben wel moe van het leven hier, jij hebt misschien andere redenen....toch ben ik benieuwd!) Maar je zegt heb/had dus waarschijnlijk ben je er overheen gekomen, ik hoor het in ieder geval graag wat jou ervaring is.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 01:21 schreef pum het volgende:
Ik heb/had het ook (zelf ook 2 jaar in Engeland gewoond, en daarvoor nog 6 maanden weggeweest), maar ben moe en kan m'n gevoelens hierover op dit moment niet zo goed uiten...
misschien morgen
Ja...dan is het toch ook geen goed teken als dat beeld horror-gevoelens oproept (zoals bij mij toen).quote:Op zaterdag 18 februari 2006 01:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ken het wel een beetje, als ik vanuit de VS in Nederland kom zie ik weer de krappe rijtjeshuizen en burgerlijke tuintjes.
Geen horror, ik ben er op vakantie dan.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 02:20 schreef saksia het volgende:
[..]
Ja...dan is het toch ook geen goed teken als dat beeld horror-gevoelens oproept (zoals bij mij toen).![]()
Even raden:quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:05 schreef remlof het volgende:
maar alles waar ik Nederland voor aanprees in het buitenland leek verdwenen als sneeuw voor de zon
Zelf heb ik ook o.a. in Engeland en NL gewoond, maar zo groot is het verschil tussen Engeland en NL echt niet hoor.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:54 schreef saksia het volgende:
<knip>
ik voel me als een alien en dat is altijd al een beetje geweest als ik terugkijk
<knip>
kom me veel zelfverzekrder voelen als ik terug kom"...maar dat is niet het geval, ik ben weer terug in het gat waar ik vandaan kom en ik heb nog steeds dezelfde gevoelens (nog sterker), kreeg straks nog hyperventilatie in een supermarkt....
<knip>
Wat een kut gevoel. Ik voel me verstikt,
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zelf heb ik ook o.a. in Engeland en NL gewoond, maar zo groot is het verschil tussen Engeland en NL echt niet hoor.
Ik zou professionele hulp gaan zoeken, want hier op Fok kunnen we je waarschijnlijk niet meer helpen
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:15 schreef SeLang het volgende:
Zelf heb ik ook o.a. in Engeland en NL gewoond, maar zo groot is het verschil tussen Engeland en NL echt niet hoor.
Ik zou professionele hulp gaan zoeken, want hier op Fok kunnen we je waarschijnlijk niet meer helpen.
Had je dat ook toen je je username koos?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 01:27 schreef saksia het volgende:
[..]
Ja, is me zelf ook al opgevallen! Ik heb teveel wijn op OK/![]()
Hee dat is raar, ik zie hem nog gewoon hoor (in tegenstelling tot de icons van sommige van m'n klonen)quote:Op zaterdag 18 februari 2006 06:54 schreef maartena het volgende:
Je usericon doet het trouwens sinds de crash niet meer SeLang
En nu? IK heb hem ff opnieuw uploadedquote:Op zaterdag 18 februari 2006 06:59 schreef maartena het volgende:
Staat waarschijnlijk nog in je cache. Niemand anders zal em zien, want hij is van de fok server weg
Werkt weer!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 07:00 schreef SeLang het volgende:
En nu? IK heb hem ff opnieuw uploaded![]()
Mee eenschquote:Op zaterdag 18 februari 2006 06:52 schreef SeLang het volgende:
Als je je op een bepaalde plaats echt niet lekker voelt (ik lees dingen als hyperventileren, verstikt voelen, etc) dan ligt dat aan JEZELF en niet aan het land.
In dat geval spelen er waarschijnlijk persoonlijke problemen waardoor je relatief kleine nadelen en tegenslagen sterk uitvergroot en die als oorzaak van je problemen aanwijst.
Natuurlijk zijn er verschillen tussen landen, en elk land heeft dingen die leuk zijn en die minder leuk zijn. Maar het geheim van gelukkig leven is (denk ik) dat je in staat bent om te genieten van de goede dingen en de mindere dingen te accepteren (of verbeteren als dat in je macht ligt).
Als ik terugben in NL (niet vaak) dan vind ik dat heerlijk, want ik geniet dan met volle teugen van de goede dingen die NL te bieden heeft. JUIST sinds ik in het buitenland heb gewoond kan ik die Nederlandse dingen waarderen.
Dat is dus precies het verschil: je kunt je focusseren op mindere dingen, maar ook op de goede dingen.
Ik blijf erbij dat als je je zo ongelukkig voelt in NL terwijl je een redelijk identieke cultuur als Engeland ideaal vindt, dat er dan waarschijnlijk een ander (persoonlijk) probleem op de achtergrond speelt.
Sorry, Verdonk wil dat je alleen maar Nederlands spreekt. Ik kan er niks aan doen, maar dat hebben we liever niet, schijnbaar.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:54 schreef saksia het volgende:
[...]Someone who understands where I'm coming from??
3 jaar geleden heb ik op het punt gestaan om in Bournemouth te gaan wonen. Ik heb het niet gedaan omdat het voor mij een te grote stap was, in m'n eentje met 2 kids. Ik knapte ook af op de scholen daar.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:54 schreef saksia het volgende:
Viel mij ook op. Zo is het hier bijvoorbeeld wettelijk verplicht om je hondepoep weer mee te nemen, of bij de eerst volgende prullenbak te deponeren. En dat doen mensen meestal dus ook, je vindt dus vrijwel nooit ergens hondepoep op straat.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:41 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik heb dat al als ik langer dan 2 weken weg ben geweest... Ben afgelopen jaar een paar weken in australie geweest en toen ik terug kwam leek alles hier uhmmm.. smeriger :S...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |