quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:19 schreef Nosh het volgende:
Ja idd, van die regelneukertjes zijn zó verschrikkelijk irritant.
Waarschijnlijk ziet zo'n man dagelijks honderden mensen met zulke smoesjes, maar toch.
ja idd, ga een mooie brief schrijven..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:28 schreef visionnaire het volgende:
volgens mij kun je zoiets best aanvechten. laat ze maar naar de rechter gaan om dat geld te krijgen. eens zien wat de rechter hiervan vindt.
je had hem ff op je kaartje moeten laten schrijven hoe de situatie ter plekke was naar zijn beoordeling. dan had je dat bewijs alvast binnen voor je rechtszaak.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:32 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
ja idd, ga een mooie brief schrijven..
hij zag mij echt naar binnen lopen en gooide mn hand nog even omhoog dat ie wachtte...![]()
En zijn naam moeten vragen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:38 schreef visionnaire het volgende:
[..]
je had hem ff op je kaartje moeten laten schrijven hoe de situatie ter plekke was naar zijn beoordeling. dan had je dat bewijs alvast binnen voor je rechtszaak.
dat vind ik zo bezwaarlijk. je bent overgeleverd aan de willekeur van de conducteur in kwestie. de 1 is zat van zijn baan, zijn leven en zijn vrouw, en heeft al een maand niet genueckt, en zal dus iedereen naaien die hij tegenkomt. de ander staat een beetje positief in zijn vak, en straalt dat ook af op de reizigers door een beetje redelijk te blijven.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:44 schreef Koewam het volgende:
Ik mocht vandaag 2 haltes mee omdat m'n pinpas het niet deed.Scheelde 2 Euro!
Lieve man.
ze bestaan dus toch nogquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:44 schreef Koewam het volgende:
Ik mocht vandaag 2 haltes mee omdat m'n pinpas het niet deed.Scheelde 2 Euro!
Lieve man.
Dat is erg simpel juridisch gezien.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:28 schreef visionnaire het volgende:
volgens mij kun je zoiets best aanvechten. laat ze maar naar de rechter gaan om dat geld te krijgen. eens zien wat de rechter hiervan vindt.
Nee, mijn pinpas stoorde bij de automaat. Mijn fout niet dusquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:46 schreef visionnaire het volgende:
[..]
dat vind ik zo bezwaarlijk. je bent overgeleverd aan de willekeur van de conducteur in kwestie. de 1 is zat van zijn baan, zijn leven en zijn vrouw, en heeft al een maand niet genueckt, en zal dus iedereen naaien die hij tegenkomt. de ander staat een beetje positief in zijn vak, en straalt dat ook af op de reizigers door een beetje redelijk te blijven.
Officiele procedure is dan (lekker onvriendelijk) boete+ritprijs en later terugvragen bij NS CostumerScare.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:47 schreef Koewam het volgende:
[..]
Nee, mijn pinpas stoorde bij de automaat. Mijn fout niet dus
Dat is niet van belang.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:51 schreef Dwaashaas het volgende:
Op het verkeerd afgestempelde kaartje staat de datum en tijd van stempeling als het goed is. Op je nieuwe kaartje staat geen stempel. Achterlijk dat hij dat niet wilde geloven het is dan toch zo duidelijk als wat ?
er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid. ook vanuit juridisch oogpunt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is erg simpel juridisch gezien.
Het gestempelde vervoersbewijs is geen geldig vervoersbewijs voor het betreffende traject. Een niet-gestempeld vervoersbewijs is niet geldig.
Einde discussie.
Niet bij de schuldvraag (en rechtvaardigings- of strafuitsluitingsgronden), alleen bij de strafoplegging.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:05 schreef visionnaire het volgende:
[..]
er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid. ook vanuit juridisch oogpunt.
Ja, zo was het inderdaad.. zie fotoquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:51 schreef Dwaashaas het volgende:
Op het verkeerd afgestempelde kaartje staat de datum en tijd van stempeling als het goed is. Op je nieuwe kaartje staat geen stempel. Achterlijk dat hij dat niet wilde geloven het is dan toch zo duidelijk als wat ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |