Nou, ik vind dat wel veel. Dat betekend dat IEDERE nederlander in de tijd dat de ziekte heerst minstens 1 dierbare gaat verliezen (er vanuitgaande dat een gemiddelde Nederlander toch wel 100 familieleden/vrienden/kennissen heeft). Niet schrikbarend? damn.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:04 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik las in de krant dat ze verwachten dat er 4 miljoen mensen ziek gaan worden en dat er zo'n 40.000 mensen zullen overlijden.
Dus 1 op de 4 Nederlanders wordt straks ziek en onder deze zieke mensen zullen 1 op de 100 mensen dood gaan aan vogelgriep. Gerekend over de hele bevolking van Nederland is dit dus 1 op de 400 mensen die zullen overlijden.
Op zich vind ik deze cijfers niet echt schrikbarend ofzo.
Het is natuurlijk wel veel, maar om ff een contrast te schetsen:quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:48 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat wel veel. Dat betekend dat IEDERE nederlander in de tijd dat de ziekte heerst minstens 1 dierbare gaat verliezen (er vanuitgaande dat een gemiddelde Nederlander toch wel 100 familieleden/vrienden/kennissen heeft). Niet schrikbarend? damn.
of mensen die doodgaan aan de gevolgen van roken of aan auto ongelukken : in 2005 stierven 48 mensen aan vogelgriep in de hele wereld .. 800 mensen stierven in 2005 door verkeersongelukkenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:06 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel veel, maar om ff een contrast te schetsen:
- 1 op de 3 Nederlanders krijgt kanker in zijn leven.
- 1 op de 6 Nederlanders zal in zijn leven sterven aan kanker.
Op heel Nederland gerekend krijgen dus ruim 5 miljoen mensen ergens in hun leven kanker en ruim 2,5 miljoen mensen zullen in Nederland hieraan overlijden. Dit houdt in dat op jaarbasis (dus IEDER jaar weer) bijna 40.000 mensen sterven aan kanker.
Dit vind ik veel ergere cijfers en dan hebben we dingen als hart- en vaatziektes, wat doodsoorzaak nummer 1 in Nederland is, nog niet eens meegerekend!
Precies en als je het zo gaat bekijken, dan stelt het dodenaantal door de vogelgriep op nationaal niveau niet zo heel veel voor. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat elke dode een dode te veel is.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:07 schreef PositiV het volgende:
[..]
of mensen die doodgaan aan de gevolgen van roken of aan auto ongelukken : in 2005 stierven 48 mensen aan vogelgriep in de hele wereld .. 800 mensen stierven in 2005 door verkeersongelukken
Paniekzaaierij.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:00 schreef boekenworm het volgende:
Dit soort berichten zijn enkel paniekzaaierij. Ik ben gezond, heb de griepprik gehad en vrees niks. En opzich is die griep niet erg. Maar de longontsteking die je dan kan krijgen.
Gelukkig denken de mensen die er een tegengif voor ontwikkelen er anders overquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:44 schreef boekenworm het volgende:
Het maakt mij niet zoveel uit hoe erg het is enzovoorts. Je kan je druk blijven maken in het leven over wat er gaat gebeuren hoe het misschien gebeurt. Op die manier is het leven niks aan en je bereikt er niks mee. Krijg ik de vogelgriep, jammer dan, pech gehad. Krijg ik hem niet, dan is het best zo. Ik bedoel, met dit gedonder bereik je hélémaal niks.
En gelukkig zijn die mensen erquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:45 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Gelukkig denken de mensen die er een tegengif voor ontwikkelen er anders over
Inderdaad, maar voor hun is dat beroepsmatig. Ik houd me met een ander vakgebied bezig, waar zij misschien niet aan willen denken. Mensen vergeten met dergelijke dingen realistisch te blijven en kruipen ineen van angst. En daar heb ik geen behoefte.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:45 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Gelukkig denken de mensen die er een tegengif voor ontwikkelen er anders over
Het maakt mij niet uit, zolang de angst van mensen maar niet misbruikt wordt om macht te verkrijgen (als bij terrorisme).quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:48 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Inderdaad, maar voor hun is dat beroepsmatig. Ik houd me met een ander vakgebied bezig, waar zij misschien niet aan willen denken. Mensen vergeten met dergelijke dingen realistisch te blijven en kruipen ineen van angst. En daar heb ik geen behoefte.
Alles wat muteert is gevaarlijk, aangezien bestaande middelen dan niet meer toereikend zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:00 schreef SPK het volgende:
Er zijn griepvirussen die muteren,die net zo gevaarlijk zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |