Geloof is de reden voor bijna iedere oorlog en bron van een hoop gezeik en ellendequote:
De vervloekte Westerse wereld die overal zijn neus in moet steken is het probleem!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:29 schreef Fwuffy het volgende:
[..]
Geloof is de reden voor bijna iedere oorlog en bron van een hoop gezeik en ellende![]()
Ja,quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, religies hebben een goede onderbouwing
Prima onderbouwingquote:
Jij moet gewoon je muil houden omdat je een topic opent zonder enige onderbouwing.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:33 schreef Fwuffy het volgende:
[..]
Prima onderbouwing![]()
... ik zeg er is geen god
Grapjas?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:47 schreef Fwuffy het volgende:
Godsdienst en geloof word als excuus gebruikt voor oorlogen en verschillen tussen bevolkingsgroepen wat weer lijdt tot gezeik
Of jij kunt gewoon wegblijven natuurlijk...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:36 schreef DjDev het volgende:
[..]
Jij moet gewoon je muil houden omdat je een topic opent zonder enige onderbouwing.
Als je je OP hebt aangepast mag je terugkomen
Mamma...Hij pest muhhquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:52 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Of jij kunt gewoon wegblijven natuurlijk...
Geld ook.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:29 schreef Fwuffy het volgende:
[..]
Geloof is de reden voor bijna iedere oorlog en bron van een hoop gezeik en ellende![]()
Heb jij nog die ouwe lelijke layout!?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:55 schreef DjDev het volgende:
[..]
Mamma...Hij pest muhh![]()
Op een forum hoor je dingen te discusieeren..
Als je geen discussie kan starten blijft dan met je poten van dit knopje af
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:25 schreef Fwuffy het volgende:
Wat zou de wereld fijn zijn zonder Fwuffy![]()
Vertel mij eens even iets positiefs over geloofquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:55 schreef DjDev het volgende:
[..]
[afbeelding]
Vertrouwen in jezelf kan gemakkelijk met geloof.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Vertrouwen is belangrijker, vertrouwen in jezelf.
En bouwen is belangrijk. Opbouwen ook. De mensheid die doet opbouwen.
God speelt niet vaak mee, daarom geloof ik ook niet zo sterk. Het is aan de mensen zelf en ieder mens is God. Ik bedoel, je bent als het goed is onafhankelijk van God, dat je puur op jezelf kunt bouwen dus. Sterk in je leven staan dus, en niet afhankelijk zijn van van alles en nog wat. Kracht.
Mensen hebben een eigen wil. En de wil van God is geen wet. Hoewel sommige gelovigen dat wel zo zien.
Mensen hebben als het goed is een eigen wil, en gebruiken die eigen wil om daden te doen die rechtvaardig zijn. En dan heb je geen baas nodig die controleert of mensen wel de juiste daden doen. Mensen zouden de juiste daden uit zichzelf moeten doen. En ook moeten weten hoe ze op zichzelf kunnen bouwen en vertrouwen.
En dat heeft te maken met inzicht in jezelf. En als het gaat om het wereldbeeld dan zouden de wereld-leiders inzichten moeten hebben die gedegen zijn. Maar jammer genoeg heeft geen enkele leider in de wereld het verstand dat nodig is om een zulke functie te mogen uitvoeren.
De ouwe-nieuwe layout is niet lelijkquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:56 schreef MrBean het volgende:
[..]
Heb jij nog die ouwe lelijke layout!?
God is er altijd voor jequote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:58 schreef Fwuffy het volgende:
[..]
Vertel mij eens even iets positiefs over geloof
Hoe verklaar je dan al die christenen in Amerika?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:58 schreef DjDev het volgende:
[..]
Vertrouwen in jezelf kan gemakkelijk met geloof.
Overigens hebben sommige mensen buiten God niks.
Gods is er voor je altijd.
Of je geld hebt of niet.
Ik denk ook dat er in Nederland steeds minder gelovigen zijn omdat mensen veel meer hebben..
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat zou de wereld fijn zijn zonder Fwuffy Spijkerbroek
mensen die lopen trollen en het dan "discussieren" noemenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:55 schreef DjDev het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik zeg niet dat als je veel geld hebt gelijk ook niet meer gelooft in god.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:01 schreef MrBean het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan al die christenen in Amerika?
En al die Audi's voor de gerefomeerde kerk van ons dorp?
kruisvaarden, jihad, nazi-duitsland en de huidige oorlog tegen terrorisme om er maar paar om te noemenquote:
Hoe minder slecht je het hebt, hoe meer je begint je koppie te gebruiken en minder blindelings begint te aanvaarden wat er vanaf kindsafaan wordt ingeramtquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:02 schreef DjDev het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat als je veel geld hebt gelijk ook niet meer gelooft in god.
Ik zeg alleen dat er steeds minder gelovigen zijn omdat mensen hier meer geld hebben en dus meer dingen aan hun hoofd.
Jihad?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:03 schreef Genjuro het volgende:
[..]
kruisvaarden, jihad, nazi-duitsland en de huidige oorlog tegen terrorisme om er maar paar om te noemen
Bullshit.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:03 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Hoe minder slecht je het hebt, hoe meer je begint je koppie te gebruiken en minder te aanvaarden wat er vanaf kindsafaan wordt ingeramt
Totdat je dood gaat en ziet dat er wel een god isquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:33 schreef Fwuffy het volgende:
[..]
Prima onderbouwing![]()
... ik zeg er is geen god
Wat zou er gebeuren er als een Afgaanse vrouw zegt "ik geloof niet in allah"quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:06 schreef DjDev het volgende:
[..]
Bullshit.
Je mag zelf bepalen of je in een God gelooft of niet.
meer dan jij bewijs hebt voor het bestaan van een godquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:05 schreef DjDev het volgende:
[..]
Jihad?
Dude...Heb je enig bewijs dat die ECHT bestaan
ooh bijna maar net niet, duitsland had het voor de oorlog ZO slecht door de straffen die hen opgelegd zijn in de WO 1 dat ze een zondebok nodig hadden die het wel goed deden, namelijk de jodenquote:en Nazi-duitsland ontstond niet alleen omdat ze joden wouden vergassen.
Duitsland wou gewoon meer macht in de wereld.
Je hoeft het niet te zeggen om het te geloven.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:07 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren er als een Afgaanse vrouw zegt "ik geloof niet in allah"
Godsdienstvrijheid is niet overal de norm
ach ga biddenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:09 schreef DjDev het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te zeggen om het te geloven.
Overigens ben ik weg want ik heb wel wat beters te doen dan met een knulletje zoals jij dit onderwerp te bespreken
Doeiquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:09 schreef DjDev het volgende:
[..]
Overigens ben ik weg want ik heb wel wat beters te doen dan met een knulletje zoals jij dit onderwerp te bespreken
Meh vroeger wisten ze niet beter en konden ze ook niks anders, zeiden ze iets slecht over de kerk en hun geloof werden ze als ketters levend verbrand...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:13 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik kots er ook op. Een betere wereld begint bij jezelf. Dus hou op met geloven in fabeltjes van 2000 jaar geleden.![]()
Domme mensen![]()
quote:
hmm, de oorlogen van de afgelopen eeuwquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:29 schreef Fwuffy het volgende:
[..]
Ach je moet gewoon je smoel houden, je loopt te zeiken als een afgebrokkeld wijf van 60+.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:09 schreef DjDev het volgende:
[..]
Naja als jij joden in een gashok proppen noemt, "niet om een geloof"quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:21 schreef Rnej het volgende:
[..]
hmm, de oorlogen van de afgelopen eeuw
2e wereldoorlog
vietnam oorlog
korea
golfoorlog
falkland oorlog
1e wereldoorlog
allemaal niet door verschil in geloof......
kee?
de aanloop naar de 2de wereldoorlog komt deels door haat tov de joden, hadden die er niet geweest had Hitler ms nooit aan de macht gekomen en had hij een andere zondebok moeten zoekenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:21 schreef Rnej het volgende:
[..]
hmm, de oorlogen van de afgelopen eeuw
2e wereldoorlog
vietnam oorlog
korea
golfoorlog
falkland oorlog
1e wereldoorlog
allemaal niet door verschil in geloof......
kee?
niet overdrijven, alle ellende op de verschillende geloven steken is waanzinquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Naja als jij joden in een gashok proppen noemt, "niet om een geloof"
Optiefen, zonder geloven waren alle problemen de wereld uit!
Neemt niet weg dat geloof nog steeds aanzet tot haatquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:26 schreef Genjuro het volgende:
[..]
de aanloop naar de 2de wereldoorlog komt deels door haat tov de joden, hadden die er niet geweest had Hitler ms nooit aan de macht gekomen en had hij een andere zondebok moeten zoeken
golfoorlog is ook zo een twijfelgevalletje
Voor de rest zijn het vrijwel allemaal oorlogen die de USA door machtsvertoon heeft gestart
[..]
niet overdrijven...
zeg ik toch niet?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:28 schreef Fwuffy het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat geloof nog steeds aanzet tot haat
volgens mij draaide de 2e w.o. om meer dan alleen maar alle joden vergassen.....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Naja als jij joden in een gashok proppen noemt, "niet om een geloof"
Optiefen, zonder geloven waren alle problemen de wereld uit! Wat een gezemel over een mannetje die god heet die toch nooit aan te tonen is. En "het" beslist ook nog niet eens over je doen, want uiteindelijk moet je toch alles zelf doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |