op deze site
www.omroepbrabant.nl/uitzendinggemist.aspx?type=tv bij tekstpagina 165 staat ook een klein stukje .
Maar ik zal bij het begin beginnen.
eergisteren was mijn broer voor in de tuin iets aan het doen, zijn hond Pinch (Stafford) zat in de schuur en de deur stond perongeluk een stukje open.
Er liep een man langs met zijn hond (jack russel) en de hond rende op Pinch af, in de schuur waren de honden aan het spelen, de jr rende weg en Pinch erachteraan, gewoon spelenderwijs dus.
De eigenaar van de jr er achteraan en mijn broer ook, maar die was op zijn slippers dus kon niet zo hard rennen.
Toen hij ze had ingehaald was die man pinch aan het slaan en schoppen.
Mijn broer werd kwaad en vroeg waar dat voor nodig was, ondertussen deed hij Pinch aan de lijn.
Die man sloeg mijn broer op zijn oog, mijn broer werd natuurlijk nog pissiger maar sloeg niet terug aangezien Pinch dan de man aan zou vallen, toen sloeg de man mijn broer op zijn lip, hij had een soort van boxring om dus kwam hard aan.
Mijn broer liep weg en bracht de hond naar zijn schonouders die daarachter wonen.
Zijn vriendin zat er ook, zag mijn broer en liep naar buiten, zijn schoonvader belde de politie en schoonmoeder zat bij hun dochtertje en de hond.
Mijn schoonzus viel ook naar die vent uit en die vent sloeg mijn schoonzus over een auto heen, nu is mijn schoonzus niet bang aangelegd en heeft die vent aangevallen met een ketting.
Mijn broer schoonzus van vent afgetrokken en die heeft die vent nog flinke klappen gegeven, toen greep die man een mes en bedreigde mijn broer.
Politie kwam gelukkig ter plaatsen en heeft de man meegenomen.
Ondertussen had zijn schoonvader gezien dat Pinch was neergestoken, gelukkig niet recht maar schuin anders was het door zijn long heen gegaan.
Nu gaat het met allemaal naar omstandigheden goed en die vent hebben ze 1 nacht vastgehouden, dat terwijl hij al vaker is opgepakt.
Nu ben ik natuurlijk doodsbang dat die vent mijn broer weer aanvalt en dan misschien met minder goede afloop.
Met Pinch is het overigens nu goed, hij is 1 nacht bij de dierenarts gebleven maar hij speelde vandaag al weer.
Mijn schoonzus heeft een blauwe wang en mijn broer een blauw oog en een kapote lip.
De man is aangeklaagd en moet de dag dat mijn broer niet kom werken (heeft een eigen bedrijf) vergoeden, de ziekenhuis en de dierenarts kosten vergoeden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."