abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172492
Aansluitend bij het déjà vu topic:

Ik heb de laatste tijd (en daarvoor ook al) toch regelmatig dromen die uitkomen. Variërend van een uitslag van een voetbalwedstrijd die blijkt te kloppen (en nou heb ik het over een 5-0 in een Ajax -Feijenoord die niemand op dat moment verwachtte) tot mensen die ik lang niet gezien heb, waar ik van droom, en die ik vlak daarna weer tegenkom.

Nu is dit op zich niet zo'n probleem. Alleen heb ik ook een keer een droom gehad waarbij ik in een bus zat (dacht dat het een touringbus was). Ik zat met iemand te praten en keek voor me door het raam en zag ineens een zwart vlak op me afkomen. Daarna een klap en toen niets. Na een tijdje verdwaasd in mijn bed te hebben gelegen kwam ik tot de conclusie dat het maar een droom was. Maar ja, sindsdien zit je toch niet meer zo lekker in de bus

Meer mensen met dit soort ervaringen? En hoeveel belang hecht je aan dromen?

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_172493
ik durf eigenlijk niet te zeggen dat ik dit herken, maar dat is vooral omdat dit forum de laatste tijd iets te openbaar is geworden, als je info wilt-> icq21337136

Zwart staat in dromen 80% van de gevallen voor ongeluk/verdriet oftewel een nare gebeurtenis

OF

iets onbekends... je kent de kreet waarschijnlijk wel, er is geen toeval... deze zwarte vleak kan ook dat heel kleine stukje toeval betekenen

pi_172494
Voorspellende dromen had ik altijd al. Ja, kwamen uit.
Waar ik op het ogenblik toch wel een beetje mee zit is een enge frekwentie van kloktijden met dezelfde cijfers.
Zo keek ik voor ik dit begon te schrijven op de klok. Het was 3:33.
Het gebeurt niet 1 of 2 keer per week, maar 4 a 5 keer per dag.
11:11, 2:22, 4:44, 3:33, 22:22, 1:11, 5:55.

In het begin vond ik het wel grappig. Het was ook wel vaker voorgekomen, eens in de zoveel tijd.
Maar nu is het aan de orde van de dag. Zo vaak dat ik me er nu enigszins onbehaaglijk onder begin te voelen.
Ben best wel in voor suggesties van jullie kant.

[Dit bericht is gewijzigd door Borgia (Datum 09 Juli 2000).]

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

zondag 9 juli 2000 @ 16:29:00 #4
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_172495
quote:
op 07-09-2000 om 03:39 AM schreef Borgia het volgende:
Waar ik op het ogenblik toch wel een beetje mee zit is een enge frekwentie van kloktijden met dezelfde cijfers.
Zo keek ik voor ik dit begon te schrijven op de klok. Het was 3:33.
Het gebeurt niet 1 of 2 keer per week, maar 4 a 5 keer per dag.
11:11, 2:22, 4:44, 3:33, 22:22, 1:11, 5:55.

In het begin vond ik het wel grappig. Het was ook wel vaker voorgekomen, eens in de zoveel tijd.
Maar nu is het aan de orde van de dag. Zo vaak dat ik me er nu enigszins onbehaaglijk onder begin te voelen.
Ben best wel in voor suggesties van jullie kant.

Waarom begin je je hieronder onbehaaglijk te voelen? Dat vraag ik me af. Het is op het eerste gezicht natuurlijk ontzettend toevallig, maar waarom zou dat je onbehaagd doen stemmen? Ik zie geen kwade genius in toeval, in numerologie.

Ik denk dat je er ook op getraind kunt raken, door middel van het besef van tijd. Tijd is ontzettend verweven in ons dagelijks leven. Ikzelf heb opmerkelijk vaak, als ik zit te eten, en naar de tijd op de magnetron wil kijken, dat ik in die split-second voor ik kijk weet hoe laat het is, omdat ik altijd om 18:08 kijk. Ik begin vaak op verschillende tijden te eten, en het is ook niet zo dat ik 18:07 zie, en dan een minuut later weer kijk Ik hou mezelf niet voor de gek, maar het komt erg vaak voor.

Ik denk dat de mens erg gevoelig kan zijn voor dit soort 'trucjes'.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_172496
Inderdaad Bogus, maar ik word in het midden van de nacht wakker, en zie dan in een oogopslag dat het 4.44 of 5.55 is.
Ik eet niet echt regelmatig, ben uberhaupt niet tijdgebonden eigenlijk, draag niet eens een horloge, omdat ik niet van dat automatisme houd. "O je, is het alweer zo laat."
Voor mij is er gewoon een tijd voor van alles en dat merk ik dan vanzelf wel.

Juist omdat ik ook in de qabala (en numerologie) zit vraag ik me af welke boodschap ik hier misschien mis. Of waarschuwing.
Onbehaaglijk omdat het zo vaak voorkomt en ik maar niet weet wat ik ervan moet denken. Ik heb veel vreemde dingen meegemaakt, lees het spoken topic maar op dit forum. Niet altijd positieve dingen, en omdat hier iedere duidelijkheid ontbreekt weet ik niet of ik met positief of negatief te maken heb.
Zo'n Damocles gevoel.

Voorspellende dromen
Mijn dromen komen ook altijd zo erg uit.
Dingen die ik zelfs als 4-jarige heb gedroomd (en wat me altijd is bijgebleven als de droom van gisteren) zie ik zich nu voltrekken.
2 jaar voordat ik mijn huidige huis kreeg heb ik het gedroomd. Hoe het er van buiten uizag (klopt precies) hoe het er van binnen uitzag (klopt precies) en in welke buurthet stond (klopt precies).

Ik stond ingeschreven bij een woningbouwvereniging. Ging een huis bekijken in de Jordaan want eindelijk was ik aan de beurt. De dame voor mij nam die woning, ik viste achter het net. Was ook een heel andere woning dan ik gedroomd had, maar daar dacht ik toen al niet meer aan. Had dat als wensdroom afgelegd, een niet te realiseren ideaal, wie wilde zoiets nou niet in Amsterdam.

Ik loop door de Jordaan richting Openbaar Vervoer, teleurgesteld, het was een prachtige woning met dakterras. Loop ik langs een Anton Pieck-achtig stulpje, mijn droomhuisje! Helemaal! Idolaat sta ik vanaf de overkant te staren, bek open, net niet kwijlend, en mijn hart roept 'ohhhhhhhhh, DAT zou ik willen!!!!' Ook het huisnummer is ideaal zie ik.
Huisnummer???? Verrek, en ik herinner me op dat moment dat dit adres, dat huisnummer 3 weken geleden in de woonkrant aangeboden stond voor bejaarden, want begane grond, en dat ik op papier was afgewezen, maar wel voor die dakterraswoning was opgeroepen, waaraan ik wel voldeed.

Het huisje had verhuurd moeten zijn, maar zo te zien woonde er niemand. Ik keek naar binnen, en mijn verlangen naar dit huis groeide, een entresolletje, mijn god, de droom van de binnenkant was ook waar!
Thuisgekomen in mijn oude krot van particuliere huishaai belde ik terstond naar de Woningbouwvereniging. Stond dat huis nog leeg? Ja, er waren 3 x 10 mensen ter bezichtiging geweest en die wilden het niet. Te donker, geen tuin, whatever.
Ja maar ik wil wel!!!! En het huis wil mij!
Ik was twee jaar te jong, maar ik riep (nu eens eindelijk lekker mijn diabetes gebruikend) "als ik nu al invalideer dan kun je er donder op zeggen dat het over 2 jaar nog meer is (inderdaad), en dan is het oneerlijk om er een vitale 55 jarige op te zetten."

Om een lang verhaal kort te maken, een maand later was de woning voor mij. Ze hebben zelfs de zeer hoge huur laten zakken (punten eraf vanwege die 'donkerte') zodat die beschikbaar kwam voor huursubsidie, waardoor ik een wel buitengewoon redelijk huurbedrag mag neertellen.
Dit huis voelt goed. Dit is huis is niet een dak boven je hoofd, maar Thuis. Een Honk.
En zo heb ik het ook gedroomd.
Dit huis is Het Helemaal! En dat ik het heb gekregen is een godswonder. Dankbaarheid vervult me dat ik bovendien in deze buurt kan wandelen, mijn boodschapjes kan doen.
De eerste zegen die ik in dit leven ontvang.
Dit huis is mijn geluk.
I am Home at last.

Aanvullend: ook het huis waarin ik hiervoor woonde heb ik van te voren gedroomd. In een heel vreselijke buurt.
De droom kwam uit. Ook twee jaar later.
Ik had geen keus, ik werd er op de Weesperzijde (ook zo'n spookhuis) uitgelazerd doordat je niet met z'n tweetjes op een 4 kamer woning mocht zitten, terwijl mijn partner daar geboren was en met zijn ouders had gewoond. Toen die niet meer leefden moesten wij dus vertrekken.
We werden door de gemeente daar zonder meer neergezet. Dat, of geen dak boven je hoofd (1 april 1976 was het, ook dat nog.)
Het huis was zo vreselijk als de droom die ik gehad heb. Daar gebeurde ook dat voorval met die schoorsteen en meer.
Daarom schreef ik me in bij een vereniging, om van dat haaiengezeik , het instortingsgevaar en die demonen af te zijn.

Ja, dromen kunnen voorspellen. En je beelden laten zien die je niet "op archief" hebt in je brein, (onder)bewustzijn of waar ook.

------------------

[Dit bericht is gewijzigd door Borgia (Datum 09 Juli 2000).]

pi_172497
hoop echt van niet
droomde laatst namelijk dat ik zwanger was van een 5-ling en ik had een gruwelijke hekel aan al die kinderen
toenk dit aan me mams vertelde vroeg ze meteen wanneer ik ongesteld moest worden
Try to draw the line between who you are and who you invent.
pi_172498
22:22 betekent bij mij altijd dat ik de volgende dag een enorme tegenslag tegemoet krijg
I can bend minds with my spoon.
pi_172499
niet meer op de klok kijken maartentje
  zondag 16 juli 2000 @ 15:59:36 #9
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_269402
Hmmm ik weet niet of het volgende betiteld kan worden als een voorspellende droom maar ik zet het toch maar hier neer.

Voor wat achtergrond informatie kun je het hier na lezen

http://www.fokforum.nl/showtopic/8141

Laat ik eerst melden dat ik nooit dit soort dromen heb. De meeste die ik heb, komt toch neer op dat ik achterna gezeten wordt of dat ik op een minder plezierige manier gedood wordt. maar dat even terzijde.

De droom van vannacht begon als een sprookje. De relatie tussen mijn ex en mij werd opnieuw leven ingeblazen. En we zouden gaan trouwen. alles samen voorbereid. De hele familie gelukkig, en wij als twee verliefde tortelduifjes wachtend op de grote dag. Dan komt ineens de grote dag. Iedereen aanwezig, familie, vrienden. The whole bowl of wax. En wie staan er naast elkaar??? mijn vriendin en een dubbelganger ????? Terwijl ik vecht om bij haar te komen. Door iedereen tegen gehouden... Ik haal het niet.. Iemand houdt mij een spiegeltje voor en ik heb ineens een ander uiterlijk. Ik ben mezelf niet meer.. Niemand kent me en ziet mij alleen als iemand die de bruiloft probeert te verpesten. Ik zie hoe de dubbelganger en mijn vriendin elkaar het ja woord geven. Ik voel dat ik door de grond zak. en wakker wordt.

Nu ben ik eerder wel eens wakker geworden uit een droom die in mijn ogen nog niet af is. Ik heb mezelf aangeleerd dat ik zo weer verder met die droom kan gaan. Ik ben in de droom mezelf weer en de dubbelganger is in iemand anders veranderd die ik niet ken. Het resultaat van de rest van de droom is dat ik verder vecht om haar te laten zien dat ik het ben. Zij ziet het niet..

Goed werd dus echt met een klote gevoel wakker vanochtend. Wist niet goed wat ik er mee aan moest.. ik zat dus redelijk in de put. Dan piept mijn telefoon een keertje.. een smsje.. van mijn ex...

Had er eergisteren een sms gestuurd om te vragen hoe het met de kat ging. Die had zij namelijk meegenomen nadat we uit elkaar gingen. Dus daar reageerde ze op. Na een paar smsjes heen en weer stuur ik er een om te vragen hoe het met haar gaat.
Ze belt me meteen om te zeggen dat ze een dip heeft omdat haar vriend het uitgemaakt heeft ????

Hmm zal een beetje vreemd geschreven zijn dit alles. Moest het gewoon ff met een aantal mensen delen.

Thanx for listening

[Dit bericht is gewijzigd door Havoc op 16-07-2000 16:00]

I'm getting too old for this....
  zondag 16 juli 2000 @ 16:44:28 #10
2676 Iefje
hier zolang het leuk is (nu!)
pi_269424
Havoc, ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu enigszins beroerd voelt. Dat moet een enge droom geweest zijn, machteloosheid straalt ervan af.

Ik wil alleen proberen een verklaring aan te dragen (eigenlijk is het helemaal geen verklaring, want dit si ook nog heel vaag, maar ik weet niet hoe ik het anders kan noemen). Mij gebeurt het heel vaak dat ik aan iemand denk die ik bijvoorbeeld al jaren niet meer gesproken heb ofzo. Een paar dagen later kom ik hem/haar ineens tegen. Dit hebben anderen in mijn omgeving ook heel vaak, dus misschien is dit wel net zoiets.
Het is slechts een idee hoor, kan er hartstikke naast zitten.

Iefje

Whenever people agree with me
I always feel I must be wrong.
(Oscar Wilde)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')