abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:37:16 #1
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_35165580
Wie kent deze zanger?

Ik hoorde zijn muziek voor het eerst in Australië, bijna twee jaar terug. Heb toen meteen een cd gekocht daar, want ik was helemaal fan van zijn stijl. Voor mij heeft veel van zijn muziek associaties met die reis door Australië, dus misschien dat ik 'm daarom zo goed vond, maar toch.
Nu hoorde ik toevallig vorige week een nummer van hem op 3FM (ofzo). Dus ik helemaal enthousiast enzo. (beetje "mijn muziek, wat doe je!", maargoed)

dus: wie heeft er weleens muziek van Pete Murray gehoord en wat vinden jullie ervan?
ik ben vooral fan van:
- Bail me out
- Feeler
- So Beautiful
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:40:21 #2
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_35370131
Ik hoorde So Beautiful indd ook op 3FM. Wordt daar regelmatig gedraaid..

Had nog nooit van m gehoord, maar vind m echt bizar goed
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
pi_35371309
Ik hoorde hem voor het op bij een aflevering van 'De wereld draait door' vorige week. Aanraders vin ik:

- Better Days (denk wel het beste nr)
- So Beautiful
- My Time
- George's Helper

Weet iemand nog wat vergelijkbare artiesten?
pi_35373517
Jack Johnson zou ik noemen als vergelijkbare artiest

Goede muziek dit inderdaad!
When there is nothing left to burn
You have to set yourself on fire
pi_35374385
Hehe, ja vond sommige nummer ook op J.J. lijken ja. Maar daar heb ik dus alle cd's al van . Anders nog meer leuke nummer van Pete Murray zelf die hier niet genoemd zijn?
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:30:16 #6
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_35399717
Saybia! Pete is bijna net zo rustig, mooi en uniek.
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
pi_35399766
Ik ben niet van al zijn nummers even kapot, maar het is over het algemeen erg goed.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_35399844
Best een te gekke plaat, al gooit zijn monotome stem zo nu en dan roet in het eten.
Maar dan wisselen we hem wel af met wat andere tracks

Vergelijkbaar niet helemaal, wel in het singer/songwriter genre, en tevens Aussie: Sarah Blasko
pi_35523692
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:40 schreef M_M het volgende:
Ik hoorde So Beautiful indd ook op 3FM. Wordt daar regelmatig gedraaid..

Had nog nooit van m gehoord, maar vind m echt bizar goed
idd ...
pi_35523899
Ja hijs relaxed! Stond al een tijdje in mn Myspace en begint nu eindelijk ook een btje te komen qua bekendheid hiero.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:45:55 #11
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_35938815
Ik vind hem helemaal niet op J.J. lijker, het is veel somberder, soberder en serieuzer. Ik krijg de rillingen van z´n stem en "Freedom" staat hier al dagen op repeat. Práchtig!!
I'm just a girl in the world.
pi_35941252
Klinkt interessant!! Ik ga hier nog op terugkomen.
pi_35988699
Inderdaad een erg leuke artiest. Beetje in de stijl van Jack Johnson, maar dan net een beetje meer
pi_37765073
Kick
pi_37765704
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:37 schreef mol_air het volgende:
Wie kent deze zanger?

Ik hoorde zijn muziek voor het eerst in Australië, bijna twee jaar terug. Heb toen meteen een cd gekocht daar, want ik was helemaal fan van zijn stijl. Voor mij heeft veel van zijn muziek associaties met die reis door Australië, dus misschien dat ik 'm daarom zo goed vond, maar toch.
Nu hoorde ik toevallig vorige week een nummer van hem op 3FM (ofzo). Dus ik helemaal enthousiast enzo. (beetje "mijn muziek, wat doe je!", maargoed)

dus: wie heeft er weleens muziek van Pete Murray gehoord en wat vinden jullie ervan?
ik ben vooral fan van:
- Bail me out
- Feeler
- So Beautiful
Ik zat in die periode ook in Australie. So beautiful was op dat moment een superhit! Dat wat je zegt van "mijn muziek" idee ken ik precies. Ik had het met name bij Jack Johnson toen ik die ongeveer een jaartje terug voor het eerste op de radio hoorde. Ik kende 'm ook uit Australië...
  zondag 14 mei 2006 @ 18:24:35 #16
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_37820924
Pete Murray; singer-songwriter uit Australië. Zijn tweede album kwam 21 juli 2003 uit en kwam op nummer 1 te staan in de Australische charts. De plaat is inmiddels drie keer platinum. De derde singel "So Beautiful" stond in de top tien van de Australische chart, en begint nu dan ook eindelijk door te breken in andere landen!

Pre-carriere

Pete is geboren in Queensland, studeerde aan de Nudgee College, waar hij zeer bedreven was in diverse sporten. Op zijn 18e stierf zijn vader terwijl Pete de 400 meter liep voor de Australische kampioenschappen. Uiteindelijk moest Pete de sport verlaten vanwege blessures.

Aan de zijlijn leerde Pete uiteindelijk gitaar spelen, en al snel werd hij een zeer bedreven gitarist. Bij plaatselijke barbecues speelde hij muziek van Neil Young en Crowded House. Maar zijn studie in medicijnen evenals reizen bleef hem toch meer trekken.

Uiteindelijk begon Pete toch aan zijn muziekcarrière, aangemoedigd door veel kenners die een glansrijke toekomst voorspelde. In 2002 gaf Pete zijn eerste (onafhankelijke) album uit, The Game. Daarna verhuisde hij naar Melbourne om zich meer te ontwikkelen. In begin 2003 tekende Pete een platencontract bij Sony Music.

Carrière

Begin 2003 duikt Pete samen met zijn band en producer Paul McErcher de studio in, en het album Feeler is geboren. Op zijn website vertelt Pete over de plaat. “Platen van mensen zoals Nick Drake, Nei Young, Bob Dylan, die zijn gemaakt voor de eeuwigheid. Zo’n plaat wou ik ook graag maken, waar mensen over 30 jaar nog naar luisteren en dan ‘dat’ speciale gevoel krijgen.
Feeler werd 21 juli 2003 uitgebracht, met de titeltrack als single. Triple J radio begon de single te draaien, waarna andere radio stations het overnamen. Zodoende kwam het album de Aria top 50 binnen. Zijn reputatie begon te groeien en zijn shows waren in een mum van tijd dan ook stijf uitverkocht.

Na het uitbrengen van de tweede single (Lines) ontving Pete al snel zijn eerste platinum plaat. Radio dj’s begonnen aan te dringen op het uitbrengen van de derde single, Beautiful. Deze derde single werd landelijk stuk gedraaid, en bereikte de top tien in 2004. Eind maart 2004 bereikte het album nummer 1 in de Australische album charts en bereikte 3 keer platinum.

Eindelijk begint Europa Pete ook een beetje te ontdekken! Op maandag 5 juni staat Pete vroeg op de mainstage van Pinkpop 2006.

Discograpy

• The Game ( Pete Murray album) 2002
• Feeler (2003)
• See The Sun (2005)
pi_37821287
Ik zit nu het album Feeler te luisteren, en ik vind het erg lekker klinken tot nu toe.
Hij komt ook op Pinkpop, hopelijk zie ik hem daar nog
pi_37821747
ken m toevallig doordat mn vriendin s wat nummers doorstuurde. fly with you vind ik wel een mooi nummer
Too much is never enough!
  zondag 14 mei 2006 @ 21:54:53 #19
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_37827674
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:37 schreef apenvanger het volgende:
Ik zit nu het album Feeler te luisteren, en ik vind het erg lekker klinken tot nu toe.
Hij komt ook op Pinkpop, hopelijk zie ik hem daar nog
Moet je vroeg uit je tentje kruipen!!
  maandag 15 mei 2006 @ 08:56:46 #20
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_37836234
Zag vanochtend voor het eerst de clip van Beautiful
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:20:11 #21
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_37865316
ken alleen so beautiful en die klinkt wel lekker. Mooie rustige stem ook. Wel van een oude album.
pi_37869384
Ben er in ieder geval bij op Pinkpop, alleen jammer dat hij geen clubshow doet in Nederland.
pi_37874860
leuke muziek, het hele album vind ik iets te veel om in 1x te luisteren, maar af en toe een paar nummers is erg fijn
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  vrijdag 19 mei 2006 @ 01:45:13 #24
92354 Nuvole
feeling good
pi_37976435
Ik zag 'm zonet op MTV, klinkt super, kan ik uren naar luisteren. En nog op Pinkpop ook zie ik nu hier.
Only the good die young.
  zondag 4 juni 2006 @ 20:55:03 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38540422
Hoorde toevallig vannacht een nummer van hem op de radio (So beautiful). Ben zeker benieuwd naar meer nummers.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')