abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35160288
Gisteren heb ik per ongeluk een stokbrood te lang in de magnetron laten zitten. Dat is op zich geen punt, ware het niet dat de magnetron op mijn eigen kleine studentenkamertje staat en het zwartgeblakerde stokbrood een enorme walm op mijn kamer heeft veroorzaakt. Ik heb gisteren al het raam enkele uren open laten staan en de rook is niet meer verstikkend, maar de geur hangt er nog steeds. Hoe krijg ik deze lucht zo snel mogelijk uit mijn kamer? Moet ik simpelweg mijn raam maar een hele nacht of dag open laten staan of moet ik denken aan deo spuiten of een luchtverfrisser aanschaffen? Zijn er andere oplossingen waar ik in mijn oneindige wijsheid toch niet aan heb gedacht? Wat is het effectiefst en werkt het snelst? Tips alsjeblieft
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:30:05 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_35160444
Gooi wat (vers) citroensap met wat water in een bakje en zet deze in de magnetron. Laat de magnetron ff draaien. Ben je de lucht uit de magnetron al kwijt. En als je toch voor de citroen in de winkel bent neem dan ook een pak koffie mee. Paar kopjes met (droge) koffie erin op strategische plekjes en je bent de geur zo kwijt. Krijg je er overigens wél ff koffiegeur voor terug, maar dat kun je met wat luchtverfrisser wel verhelpen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:35:14 #3
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35160622
Denk dat TS liever een koffiegeur ruikt dan die rooklucht.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:37:34 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_35160702
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:35 schreef Mr-Coffee het volgende:
Denk dat TS liever een koffiegeur ruikt dan die rooklucht.
Dat vermoeden had ik al

Maar geloof me, het werkt écht...

(zo kun je ook met koffie de lucht uit de vriezer verdrijven als deze ontdooit is geweest met alles er nog in)
pi_35160860
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:30 schreef flugeltje het volgende:
Gooi wat (vers) citroensap met wat water in een bakje en zet deze in de magnetron. Laat de magnetron ff draaien. Ben je de lucht uit de magnetron al kwijt. En als je toch voor de citroen in de winkel bent neem dan ook een pak koffie mee. Paar kopjes met (droge) koffie erin op strategische plekjes en je bent de geur zo kwijt. Krijg je er overigens wél ff koffiegeur voor terug, maar dat kun je met wat luchtverfrisser wel verhelpen...
pi_35161496
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:30 schreef flugeltje het volgende:

Dat werkt vast als de tierelier, maar het is vrij ingewikkeld Rook verdrijven met koffie en dan koffie verdrijven met luchtverfrisser

Nou ja, morgenochtend naar de winkel dus

ben nu te lui/moe om weer naar de winkel te gaan vandaag en ik wil die geur vooral weg hebben omdat morgen mijn vriend hier naartoe komt
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:07:58 #7
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_35161804
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:59 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat werkt vast als de tierelier, maar het is vrij ingewikkeld Rook verdrijven met koffie en dan koffie verdrijven met luchtverfrisser

Nou ja, morgenochtend naar de winkel dus

ben nu te lui/moe om weer naar de winkel te gaan vandaag en ik wil die geur vooral weg hebben omdat morgen mijn vriend hier naartoe komt
Niks ingewikkeld joh.... De koffie zo vanuit het pak in wat kopjes schudden. Het kost je alleen een ritje naar de winkel...
pi_35161882
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:07 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Niks ingewikkeld joh.... De koffie zo vanuit het pak in wat kopjes schudden. Het kost je alleen een ritje naar de winkel...
En drie ingrediënten die ik verder nooit gebruik Die geef ik dan maar mee aan mijn vriend of zo
pi_35162799
Waxinelichtjes aansteken? Ik heb gehoord dat dat helpt tegen sigarettenrook enzo, misschien ook tegen stokbroodrook.
pi_35163027
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:32 schreef Sapstengel het volgende:
Waxinelichtjes aansteken? Ik heb gehoord dat dat helpt tegen sigarettenrook enzo, misschien ook tegen stokbroodrook.
Ook een goeie
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:39:04 #11
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35163119
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:37 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat vermoeden had ik al

Maar geloof me, het werkt écht...

(zo kun je ook met koffie de lucht uit de vriezer verdrijven als deze ontdooit is geweest met alles er nog in)
Hebben we ook gedaan toen onze koelkast ,t begaf, de inhoud gaat op den duur flink meuren, beetje koffie na ,t opruimen in de koelkast doen, binnen een dag was ,t grootste leed overwonnen.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_35163470
Wierook stokjes verbranden. Dat stinkt ook wel, maar op een lekkere manier.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:11:17 #13
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35164596
TVP, ik krijg morgen de halve dag een zwaar roker op mijn kamer, en ik wil wel even weten hoe ik de stank wegkrijg
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_35164683
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:11 schreef JosvG het volgende:
TVP, ik krijg morgen de halve dag een zwaar roker op mijn kamer, en ik wil wel even weten hoe ik de stank wegkrijg
die persoon op het balkon zetten met zijn sigaretten, en een stortdouche voordat hij weer naar binnen mag.
of was het nou met ij? :?
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:15:44 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_35164774
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:13 schreef visionnaire het volgende:

[..]

die persoon op het balkon zetten met zijn sigaretten, en een stortdouche voordat hij weer naar binnen mag.
Gewoon zorgen dat z'n sigaretten buiten blijven. Probleem opgelost lijkt me.
Huilen dan.
pi_35165359
brood in de magnetron ?
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:39:09 #17
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_35165643
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:31 schreef Markster het volgende:
brood in de magnetron ?
combi ding?
pi_35166280
Offtopic

Soms zie je wel eens een lucifer doosje in een toilet liggen.
Nadat je hebt gepaupt kan je zo'n lucifer opbranden en is de pauplucht weg!
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:54:43 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35166310
Raam open aan de ene kant, en aan de andere kant van de kamer een ventilator:

Dan lekker een uurtje ofzo wegwezen, want het word natuurlijk koud op je kamer....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35166355
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:39 schreef TommyGun het volgende:

[..]

combi ding?
Nee

Het is een voorgebakken kaas-uienstokbrood wat je in de oven moet doen. Dat heb ik ook gedaan, op maandag, maar dat ding is te groot om in een dag te verorberen (vind ik dan ), dus de rest heb ik weer terug in de koelkast gedaan om het de volgende dag in de magnetron te verwarmen voordat ik er weer aan begon. Op dinsdag was er niets aan de hand. Op woensdag, echter, ging de fik erin Ik kan me ook niet meer herinneren of ik dat ding nou op twee minuten had gezet of langer
pi_35166493
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:54 schreef maartena het volgende:
Raam open aan de ene kant, en aan de andere kant van de kamer een ventilator:

[afbeelding]

Dan lekker een uurtje ofzo wegwezen, want het word natuurlijk koud op je kamer....
Ha. Kijk. Ik heb een ventilator. Maar ik wist dus echt niet waar ik dat ding het beste kon plaatsen...

Dat in combinatie met een luchtverfrisser en citroensap (het is een kleine ventilator...) moet toch wel een goede zet zijn. Ik zie weinig heil in de koffiemethode
pi_35166683
Dit gebeurt dus als je net als ik onconventioneel omgaat met stokbrood:

Zwart stokbrood

Zijkant stokbrood
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:59:51 #23
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_35168999
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:31 schreef Markster het volgende:
brood in de magnetron ?
Komt heel erg vaak voor (heb op een schade-afdeling gewerkt)

Dan hebben ze een combi-magnetron en zetten ze de oven en magnetron per ongeluk tegelijk aan of de magnetron i.p.v. de oven... Dat gaat een paar minuten goed maar daarna begint het van binnen te verkolen.. (kan zelfs nog gaan branden) Als je dan de oven opendoet komt er een vieze vette walm uit die heel erg in je ogen prikt en dágen in je huis kan blijven hangen
pi_35169076
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:11 schreef JosvG het volgende:
buiten laten roken dus
bij mij binnen wordt er niet gerookt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35169106
helaas was de vorige bewoner wel een roker, ik zoek nog steeds een goeie manier om alle rooklucht weg te krijgen
blijf steeds zo een rookondertoon ruiken..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:02:45 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35169117
mijn gebakken-eitjes-lucht is al verdreven
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:34:46 #27
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_35170509
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
helaas was de vorige bewoner wel een roker, ik zoek nog steeds een goeie manier om alle rooklucht weg te krijgen
blijf steeds zo een rookondertoon ruiken..
Febreze.... Het is eigenlijk bedoeld voor kleding enzo, maar het werkt ook op vloerbedekking, gordijnen enzo... Je kunt het ook op de deuren/kozijnen sprayen en daarna gewoon met een sopje schoonmaken. Zou moeten werken
pi_35171720
Ik heb een keer 3 uur lang een pan met knakworsten op het gas laten staan . Daarna waren het een soort van verkoolde stokjes en het hele huis stonk echt te erg. Gelukkig was die lucht wel snel verdwenen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')