Jawel, jawel.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:50 schreef Gellius het volgende:
Ik mag aannemen dat Sophietje ook wel iets aan postuur gewonnen heeft inmiddels?
Ik zal d'r vertellen dat ze niet mag bitchen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:54 schreef P8 het volgende:
ik zou er niet bang voor wezen. misschien dat ie 1 keer met wat bloed thuis komt.
Maar de rangorde is snel bepaald onder katten. Alleen als jouw kat blijft bitchen, zal hij klappen blijven krijgen. Maar ik zou er niet van uitgaan dat dat gebeurd
De vervlakking van het Nederlands gaat ook Sophietje na aan het hart.quote:
nou dan hoef je je nergens bang voor te maken toch? Katten vermoorden elkaar niet volgens mij. Ik heb er tenminste nog nooit over gehoord. En elke kat die in een omgeving leeft met veel andere katten, komt wel eens gehavend thuis. niks ergs aan toch?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zal d'r vertellen dat ze niet mag bitchen.Meestal is ze in het begin wat timide, maar de buurpoes had ze aardig onder de duim. Ik denk alleen dat ze daar bij de heren niet mee wegkomt. Of misschien juist wel, dat valt te bezien.
wat wil je eraan doen? bij de baasjes van die katten klagen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
Noteer: een paar weken geduld hebben.
Maar wanneer wordt het te gortig? En moet ik dan ingrijpen? Of juist niet?
Nou, aangezien de katten in hetzelfde huis wonen, zou ik ze bijvoorbeeld tijdelijk van elkaar af kunnen sluiten. Dan kan ze in een deel van het huis vast wennen en haar eigen territorium maken. Verhuizen op zich zal natuurlijk ook even vervelend zijn. Ik verscheep haar wel eens naar mijn moeder als ik op vakantie ga. Dan zit ze een paar dagen achter de bank, en daarna gaat het prima. Maar ik kan me voorstellen dat verandering van omgeving in combinatie met wennen aan huisgenoten in het begin even te veel is.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:04 schreef P8 het volgende:
wat wil je eraan doen? bij de baasjes van die katten klagen?
het lijkt mij dat je er weinig aan kan doen.
owzo, noujah, zeker als ze samen leven kunnen ze vanzelf met elkaar opschietenquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, aangezien de katten in hetzelfde huis wonen, zou ik ze bijvoorbeeld tijdelijk van elkaar af kunnen sluiten. Dan kan ze in een deel van het huis vast wennen en haar eigen territorium maken. Verhuizen op zich zal natuurlijk ook even vervelend zijn. Ik verscheep haar wel eens naar mijn moeder als ik op vakantie ga. Dan zit ze een paar dagen achter de bank, en daarna gaat het prima. Maar ik kan me voorstellen dat verandering van omgeving in combinatie met wennen aan huisgenoten in het begin even te veel is.
En ik kan die andere katten te lijf gaan met een plantenspuit, als dat moet.
Nee, niet ingrijpen. Ze moeten het toch onderling uitvechten. Als jij er tussen komt, straf je de kat(ten) voor natuurlijk gedrag. De dominante kat zal daardoor alleen nog maar heftiger zijn/haar plek gaan bevechten.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
Noteer: een paar weken geduld hebben.
Maar wanneer wordt het te gortig? En moet ik dan ingrijpen? Of juist niet?
Nu ben ik het niet met je eens. Het lost zich echt niet altijd vanzelf op. Je kunt met een slechte kennismaking een hoop verstieren. Dat weet ik uit ervaring.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:26 schreef Frollo het volgende:
Ik zou me er niet zo druk over maken. Zoals anderen ook al zeggen: het lost zich na een tijdje echt wel op. Katten moeten zelf hun onderlinge rangorde bepalen; als mens kun en moet je daarin niet ingrijpen.
(...)
Dan maar wachten op Alicey, hè?quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nu ben ik het niet met je eens.
Bij mij is 't een keer goed fout gegaan en een keer goed, maar dat was meer geluk dan wijsheid.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:29 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar serieus: ik ken de ervaringen niet die jij beschrijft, dus wellicht denk ik er te makkelijk over. Wat voor maatregelen dacht je aan dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |