Stel je beziet je lichaam letterlijk als een vervoersmiddel van je bewustzijn. Je kijkt om je heen, en vraagt jezelf af waar je op dit moment je lichaam hebt neergezet, waarom... Ik bemerk bij mijzelf, dat als ik op zo'n manier over de wereld over mij heen denk, dat ik b.v in sommige opzichten te laks omga met mijn lichaam.
Een rommelige kamer bijvoorbeeld, wordt dan meteen een onverschilligheid tegenover je lichaam. In een gesprek met een ander, maak ik mij minder druk om hoe ik overkom (het gesprek verloopt spontaner). Het lijkt er alleen op, dat ik wil ik deze positieve ingevingen die het veroorzaakt oproepen... bewust een bepaalde afstand van mijn lichaam moet nemen, waardoor ik weer bewuster van mijn omgeving wordt.
Mijn theorie is, dat als je je lichaam als 1 geheel ziet (onlosmakelijk met je bewustzijn, in fysieke en geestelijke zin), je eerder het gevoel hebt van een valse veiligheid in je eigen lichaam, het meer een soort heremietkreeft gedrag veroorzaakt...
Beschouw ik mijn lichaam als een ondergeschikt instrument, dan kom ik op ideeen, waar ik normaal overheen kijk, ben onbevangen in gesprekken, allemaal vooral in positieve zin... Herkent iemand dit?
*Edit*
Het is niet mijn bedoeling dat dit een paranormale wending krijgt, ik verwijs naar instrumenten van ons denken (die iedereen bezit).
En in het verkeerde forum denk ik...
[ Bericht 1% gewijzigd door VendoR op 16-02-2006 09:48:43 ]
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.