abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35127475
Wat raar dat hier nog geen topic over is!

Jefferson Airplane was een amerikaanse rockband uit San Fransisco. Het was 1 van de grootste bands uit de San Fransico Scene ( psychedelische muziek) uit de late jaren 60. Deze muziek was erg gestoeld op hallucinerende drugs. Het beste album is: Surrealistic Pillow met de 2 briljante nummers "Somebody to Love" en "White Rabbit". Dit laatste nummer ging over het verband van LSD en Paddo's met het verhaal van Alice in Wonderland. Het is een rustig nummer dat naar een fantastisch hoogtepunt komt op het einde, mede door de geweldige stem van zangeres Grace Slick. Naar mijn mening 1 van de beste vrouwelijke stemmen uit de Rock & Roll geschiedenis.

Hun optreden op Woodstock werd legendarisch en de concert posters waren vaak prachtige kunstwerken.

De prachtige vormgeving van de bandnaam niet te vergeten!!

Later zou de band nog Jefferson Starship en nog veel later gewoon Starship heten.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_35128142
yup...met dat jaren 80 nummer? Stars across the moon of zo? Of was da iets anders?
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_35128576
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:55 schreef editor2 het volgende:
yup...met dat jaren 80 nummer? Stars across the moon of zo? Of was da iets anders?
Dat weet ik allemaal niet zo. Ze maakten toen ook wel heel andere muziek. De band heeft ook ontelbare bezettingen gehad. Het geluid is sterk veranderd.

Trouwens het geweldige Get together van The Youngbloods is origineel als eerste door Jefferson airplane gedaan. Klinkt een beetje anders. Dat refrein van The Youngbloods is 100X beter gedaan. prachtig nummer!!
pi_35137022
Leuke muziek hoor ik heb hier een plaat van Woodstock waar ze op staan
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35137179
Leuk als Airplane, ging in kwaliteit rap achteruit toen de Starships erin kwamen.

Grace Slick heeft trouwens ooit in een interview op de vraag waarom er zoveel personeelswisselingen waren aangegeven dat de sex saai werd .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35146097
Vindt White Rabbit wel een heel goed nummer. Ga binnekort nog eens meer downloaden.
pi_35146642
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:47 schreef Litpho het volgende:
Leuk als Airplane, ging in kwaliteit rap achteruit toen de Starships erin kwamen.

Grace Slick heeft trouwens ooit in een interview op de vraag waarom er zoveel personeelswisselingen waren aangegeven dat de sex saai werd .
Ja dat starship was niet zo best ( "We built this city on rock & roll" ) Grace Slick was wel een heftig figuur, maakt tegenwoordig schilderijen van artiesten uit die tijd geloof ik. Niet onverdienstelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')