abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35132741
Nou, kijk ik zou een vriendschap niet willen verpesten
En ja als hij al helemaal geen niet anders op je reageerd dan als een goede vriend is een blauwtje zo gelopen,maar aan de andere kant ,hij is een vriend dus zou die er niet zo lullig om doen ,alleen denk ik dat je je behoorlijk opgelaten zou voelen een tijdje

Maar heb je wel eens pogingen gedaan.. hintjes ..aanhalerig ,of wat dan ook om te kijken of hij enigzins zich aangetrokken word tot jou?
Salsa Española
pi_35135648
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:57 schreef thaleia het volgende:

[..]

Eh jawel. Had het er gisteren nog met een vriend over: als er tussen twee mensen sprake is van gevoelens bij slechts een van de twee, overleeft de vriendschap het vaak niet omdat de ander (gek genoeg) daar niet mee om kan gaan. Kijk op het moment dat jij het vertelt is voor jou de druk van de ketel, maar voor hem -tenzij hij jou ook wil- komt er juist druk, hij voelt zich ongemakkelijk, gaat allerlei dingen uitleggen op andere manieren dan daarvoor....tenzij je met een ontzettend relaxed type te maken hebt zal hij je nooit meer zo zien als zijn andere vrienden en vriendinnen. Het is droevig maar waar.

Desalniettemin kun je m.i. toch niet anders dan er maar gewoon voor gaan, anders hou je nog heel lang een gevoel van 'wat als' en bovendien ben jij er wel bij gebaat als de druk eindelijk eens van de ketel is.
Shit... Daarom gaat de vrienschap tussen mij en een goede vriendin van mij (waar ik denk ik verliefd op ben.., dat wist ze al, of iig wel dat ik haar meer dan aardig vindt...) een stuk slechter....
pi_35135764
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:59 schreef zonnestraal het volgende:
We hebben wel gesprekken over liefdes gehad hoor, want mijn relatie ging uit en zijn relatie ging ook uit en toen hebben we daar ook hele lange gesprekken over gevoerd.
En ik heb het ook al eens half voorgelegd aan een goede wederzijdse vriendin en die zei dat ze dacht dat hij mij wel meer dan leuk vond, en ik vroeg dus waarom ze dit dacht en toen kwam er een hele reekt met argumenten dat we de laatste tijd erg veel naar elkaar toe trekken, veel praten en dat die ontzettend positief over me verteld tegen anderen.

Kortom: Er zijn eigenlijk al wel een stuk of 6 mensen naar me toe gegaan met de vraag wát we hebben, die vriend en ik, maar we hebben dus niets, en dan zeggen ze weer dat ze chemie zien of in elk geval " Iets " zien/merken én een hele goeie wederzijdse vriendin die liep naar me toe met de vraag wát we toch hadden, maar dat is het dus: we hebben niks op die manier.

Maar als mensen roepen dat ze iets zien, waar we allebei bij staan, dan negeren noch ontkennen we het beide, dus ach, het is gewoon vaag.
Wow, dat is zeeer herkenbaar. Dat hebben ik en een goede vriendin van mij ook. Ook al vind ik haar leuk, we ontkennen het wel allebei. Zo waren wij op een feestje van iemand en er was een meisje die kon maar echt geloven dat wij alleen maar vrienden waren... Ze gaf echt een reactie in de trant van: "Het kan gewoon niet, jullie moeten wel iets met elkaar hebben.. Jullie zijn zo hecht, dat kan gewoon niet anders...."
pi_35136010
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:16 schreef BMRS het volgende:
Shit... Daarom gaat de vrienschap tussen mij en een goede vriendin van mij (waar ik denk ik verliefd op ben.., dat wist ze al, of iig wel dat ik haar meer dan aardig vindt...) een stuk slechter....
Ja, nouja, ik kan ook ongelijk hebben hoor....maar degene met wie ik deze theorie opstelde en ik hebben het allebei wel zien gebeuren, ik recentelijk ook bij mezelf: een vriend die ik een jaar geleden vertelde dat ik 'm aantrekkelijk vond kan nog steeds niet relaxed met me omgaan, terwijl ik na die ontboezeming allang weer geinteresseerd in en involved met andere mannen ben geweest. Het blijft ongemakkelijk en a-relaxed, hij lijkt het me nog altijd kwalijk te nemen en doet zo nu en dan aardig lomp, was voorheen nooit zo. We hebben morgenavond in de kroeg afgesproken om erover te praten en ik vermoed dat we dan gaan concluderen dat het nooit meer wat gaat worden met die vriendschap.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het altijd zo moet gaan: ik ben nog steeds goed bevriend met een vriend van me die mij jaren geleden zijn liefde verklaarde, en die inmiddels alweer een hele tijd een erg leuk vriendinnetje heeft
pi_35137059
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:18 schreef BMRS het volgende:

[..]

Wow, dat is zeeer herkenbaar. Dat hebben ik en een goede vriendin van mij ook. Ook al vind ik haar leuk, we ontkennen het wel allebei. Zo waren wij op een feestje van iemand en er was een meisje die kon maar echt geloven dat wij alleen maar vrienden waren... Ze gaf echt een reactie in de trant van: "Het kan gewoon niet, jullie moeten wel iets met elkaar hebben.. Jullie zijn zo hecht, dat kan gewoon niet anders...."
en jij bent stiekum niet de jongen waar TS het over heeft? zo ja, dan is het probleem opgelost bij deze
pi_35137113
Interessant topic, heb hier op dit forum nu een paar dagen rond gesurfd omdat ik hetzelfde probleem heb (gehad), alleen dan van het andere geslacht.

We kennen elkaar al 4jaar nu, maar door verschillende omstandigheden (bij haar thuis, echtscheiding e.d.) hebben we elkaar een jaar niet gezien. Afgelopen zaterdag hebben we elkaar weer gezien, en wow.. Love is in the air? Was best emotioneel en heel leuk! Maar ja, to the point... Zaterdag hadden we elkaar gezien, en had gevraagd of ze geen zin had om gisterenmiddag een filmpje te pakken en daarna iets gaan eten. Zo gezegd zo gedaan, en ik heb toen gewoon open kaart gespeeld. Ze was gevleid, maar zoals ik al had verwacht vond ze 't op dit moment geen geschikte tijd voor een relatie omdat ze nog een (wankelende) andere relatie heeft.

Nou, ik kan je zeggen, de vriendschap is echt niet slechter geworden hierdoor, misschien zelfs nog wel iets hechter. Het is een risico dat je neemt ja, maar een echte vriend in jouw geval zou het toch wel moeten begrijpen vind ik.

Just my 2 cents, ga er gewoon voor! Ik weet het, het is echt niet gemakkelijk om het recht in iemand z'n gezicht te zeggen, maar het lucht wel op, van beiden kanten.
pi_35137191
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:23 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ja, nouja, ik kan ook ongelijk hebben hoor....maar degene met wie ik deze theorie opstelde en ik hebben het allebei wel zien gebeuren, ik recentelijk ook bij mezelf: een vriend die ik een jaar geleden vertelde dat ik 'm aantrekkelijk vond kan nog steeds niet relaxed met me omgaan, terwijl ik na die ontboezeming allang weer geinteresseerd in en involved met andere mannen ben geweest. Het blijft ongemakkelijk en a-relaxed, hij lijkt het me nog altijd kwalijk te nemen en doet zo nu en dan aardig lomp, was voorheen nooit zo. We hebben morgenavond in de kroeg afgesproken om erover te praten en ik vermoed dat we dan gaan concluderen dat het nooit meer wat gaat worden met die vriendschap.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het altijd zo moet gaan: ik ben nog steeds goed bevriend met een vriend van me die mij jaren geleden zijn liefde verklaarde, en die inmiddels alweer een hele tijd een erg leuk vriendinnetje heeft
Hm ok. Die goede vriendin van mij dus, ze was al langer bang dat ik haar leuk vond. Op een gegeven moment vroeg ze er dus naar, via een heel lange omweg na een msn gesprek. Daarna nog wel 8 uur met elkaar gebeld die hele week. Juist daarna leek het nog heel even de goede kant op te gaan, net of ze misschien toch iets met me wilde. Toen we van de bios afkwamen stopte ze (langs een bos) om een nogal vage reden. En ja, ik weet niet meer hoe het precies ging, maar ik weet ook niet of het misschien een hint was ofzoiets... :S echt vaag... Maar in ieder geval, ze heeft ook nooit gezegd dat ze nooit iets met me wilde. Alleen dat ze niet verliefd was op me en dat we misschien maar beter niets kunnen hebben aangezien het onze vriendschap kapot zou kunnen maken. Ze heeft ook meerdere malen gezegd dat ze me echt nooit kwijt zou willen...

In ieder geval, ik heb de laatste tijd niet altijd even aardig gedaan en dan reageert ze ook niet zo aardig terug natuurlijk. Dan denk ik dat het verkeerd gaat en wordt ik weer negatiever. Mooi dat ik dat nu inzie, want dan kan ik die neerwaartse spiraal gaan doorbreken...
pi_35137250
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:44 schreef plasticvlinder het volgende:

[..]

en jij bent stiekum niet de jongen waar TS het over heeft? zo ja, dan is het probleem opgelost bij deze
Neej, ik denk het niet. Ik dacht wel van 'wow...' toen ik dit topic las, aangezien ik al wel eens aan haar verteld had dat ik vaak op het Fok! forum kwam, dat ze misschien toch hier was gaan posten... Maar volgens mij is dat niet zo...

Alleen al omdat TS havo doet en het meisje wat ik leuk vind VWO... Maar tzou anders wel mooi zijn
pi_35145185
Hahaha, nee ik denk ook niet dat BMRS en ik dezelfde zijn, ik bedoel dat hij de jongen is die ik bedoel. Maar dat meisje van jou, die goeie vriendin en jij zijn dus geen stelletje?? Of dat ze je meer dan leuk is gaan vinden, wat opzich natuurlijk best zou kunnen, toch?
Maar het ligt gewoon dus gecompliceerd en ik ben er nog niet zo uit wat ik ermee doe. Waarschijnlijk durf ik het voorlopig toch niet, natuurlijk kan ik overal hints vandaan halen en al die mensen die naar me toekomen en vragen wat we tóch hebben, daar valt ook vast iets over te zeggen? Dat we elkaar elke dag zien/spreken/bellen/smsen/mailen, daar valt ook vast iets over te zeggen, maar het kan ook echt gewoon uit die vertrouwensband komen en dat is ook goed.

Daarbij ben ik erg onzeker geworden door mijn vorige relatie....En ben ik bang dat ik signalen zie die er niet zijn omdat ik het leuk zou vinden als ze er wel waren ofzo, zoiets. Dan zou ik mezelf als ik 't vertelde en hij me heel wanhopig aankijkt met van ' Oh hij red ik me hier uit ' wel voor me kop slaan.
pi_35145424
Ik zou het niet durven zeggen ( mietje daarin ) en misschien achter sommige dingen wel weer iets gaan zoeken en daar steeds hoop uit halen.
pi_35145489
Ja precies.
pi_35146094
Maar aan de andere kant. Het is al een hele goede vriend. Dan zou je het hem misschien ook wel kunnen vertellen, lijkt me dat hij er normaal mee om kan gaan dan.
pi_35146275
hmkay...
Onzeker vanwege je vorige relatie zeg je, heb je er wel eens bij stil gestaan dat dat misschien bij de ander ligt en niet bij jou? Ik weet natuurlijk niet precies wat je nou zo onzeker gemaakt heeft, maar misschien kan je beter iemand niet beoordelen naar wat een ander je geflikt heeft

Anyhow, ik denk dat een goede vriendschap zoiets wel kan hebben, ook als het verder niets wordt. Als om een liefdesverklaring een vriendschap stukloopt, is het in mijn ogen misschien toch niet zo'n hechte vriendschap, dus ik ga eigenlijk met de rest mee: wie niet waagt die niet wint.
Heb je trouwens wel een kans gemist he, valentijn is net geweest!
Het "vertellen" ik weet niet of dat werkt, maar misschien eens samen met zijn tweetjes eens iets afspreken en kijken hoe dat loopt.. ik weet niet of je vaak alleen met hem bent of met anderen erbij..
Op die manier loop je ook nog eens niet al te veel risico, want zo raar is het niet om een goede vriend te vragen om gezellig een avond mee te stappen o.i.d.

1 ding mag je gerust van me aannemen: je moet geen spijt hebben van dingen die je gedaan hebt, alleen van dingen die je niet gedaan hebt.

GO FOR IT!
pi_35146640
Ja maar ik weet het dat ik valentijn gemist heb, hahaha.
Maar goed, ik zie hem wel vaker alleen zonder anderen erbij, soms dan gaan we ook gewoon samen gezellig shoppen een dag zonder anderen erbij, en dat is dan altijd heel gezellig hoor.
En ook vaak dat we een avondje gaan stappen met anderen mensen erbij.......

Dus ik durf hem best mee uit te vragen en een gezellige avond te hebben maar verder kom ik niet.
Echt erg eigenlijk hé? Ik weet ook wel dat ik niet mag denken in wat een vorige relatie heeft gedaan en dergelijke en dat die iemand anders is.
pi_35147158
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:37 schreef zonnestraal het volgende:
Ja maar ik weet het dat ik valentijn gemist heb, hahaha.
Maar goed, ik zie hem wel vaker alleen zonder anderen erbij, soms dan gaan we ook gewoon samen gezellig shoppen een dag zonder anderen erbij, en dat is dan altijd heel gezellig hoor.
En ook vaak dat we een avondje gaan stappen met anderen mensen erbij.......

Dus ik durf hem best mee uit te vragen en een gezellige avond te hebben maar verder kom ik niet.
Echt erg eigenlijk hé? Ik weet ook wel dat ik niet mag denken in wat een vorige relatie heeft gedaan en dergelijke en dat die iemand anders is.
Och erg.. ik heb best lang volgehouden dat mijn huidige vriend (en toekomstige man en toekomstige pappa van de buikbaby die je in mijn avator ziet) gewoon alleen maar een goede vriend was en dat dat maar zo moest blijven.. Dus ookal ben ik dan wel al bijna 30, ook ik ben best nog een mietje met dat soort dingen
Ik denk toch dat je het moet hebben van die momenten alleen, klakkeloos zeggen dat je meer voelt dan vriendschap, i dont know, ik vind letterlijk vertellen nooit zo'n succes bij dit soort dingen, ik ben meer voor laten gebeuren ofzo... dus probeer ook niet te nuchter te doen alsof er niets is tegen hem, misschien zit hij wel net zo te zenuwen als jij en kan hij van jou geen hoogte krijgen, you never know.
pi_35148444
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Och erg.. ik heb best lang volgehouden dat mijn huidige vriend (en toekomstige man en toekomstige pappa van de buikbaby die je in mijn avator ziet) gewoon alleen maar een goede vriend was en dat dat maar zo moest blijven.. Dus ookal ben ik dan wel al bijna 30, ook ik ben best nog een mietje met dat soort dingen
Ik denk toch dat je het moet hebben van die momenten alleen, klakkeloos zeggen dat je meer voelt dan vriendschap, i dont know, ik vind letterlijk vertellen nooit zo'n succes bij dit soort dingen, ik ben meer voor laten gebeuren ofzo... dus probeer ook niet te nuchter te doen alsof er niets is tegen hem, misschien zit hij wel net zo te zenuwen als jij en kan hij van jou geen hoogte krijgen, you never know.
Maar jij was dus wel om hem verliefd, maar je wist niet hoe je erop moest reageren. Of was het juist omgekeerd en dacht je dat het toch niet kon veranderen?
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:44 schreef zonnestraal het volgende:
Hahaha, nee ik denk ook niet dat BMRS en ik dezelfde zijn, ik bedoel dat hij de jongen is die ik bedoel. Maar dat meisje van jou, die goeie vriendin en jij zijn dus geen stelletje?? Of dat ze je meer dan leuk is gaan vinden, wat opzich natuurlijk best zou kunnen, toch?
Maar het ligt gewoon dus gecompliceerd en ik ben er nog niet zo uit wat ik ermee doe. Waarschijnlijk durf ik het voorlopig toch niet, natuurlijk kan ik overal hints vandaan halen en al die mensen die naar me toekomen en vragen wat we tóch hebben, daar valt ook vast iets over te zeggen? Dat we elkaar elke dag zien/spreken/bellen/smsen/mailen, daar valt ook vast iets over te zeggen, maar het kan ook echt gewoon uit die vertrouwensband komen en dat is ook goed.

Daarbij ben ik erg onzeker geworden door mijn vorige relatie....En ben ik bang dat ik signalen zie die er niet zijn omdat ik het leuk zou vinden als ze er wel waren ofzo, zoiets. Dan zou ik mezelf als ik 't vertelde en hij me heel wanhopig aankijkt met van ' Oh hij red ik me hier uit ' wel voor me kop slaan.
Ik weet het niet... In ieder geval zijn we geen stelletje, alleen denkt heel mijn familie dat wel (en ja, dat kan soms best grappig zijn...) en de halve wereld... Zo zaten wij eerst bij ons in de kamer op de bank gezellig te praten, en toen deed ons pap net de deur dicht toen hij wegliep... Dat zou hij normaal niet doen, maar dat deed hij dus wel toen zij bij mij op de bank zat...

Ook weet ik niet of ze me misschien meer dan leuk zou gaan vinden... Aan de ene kant lijkt het soms wel zo, maar toch twijfel ik nog.

Owjah, even tussendoor, voortaan ben ik Steephh

[ Bericht 3% gewijzigd door BMRS op 16-02-2006 12:45:31 ]
pi_35148873
Zo dus.
pi_35150191
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:36 schreef BMRS het volgende:

[..]

Maar jij was dus wel om hem verliefd, maar je wist niet hoe je erop moest reageren. Of was het juist omgekeerd en dacht je dat het toch niet kon veranderen?
[..]
allmost, ik zei gewoon dat ik niet verliefd was, maar geloofde het zelf na een tijdje ook niet meer . Hij deed eigenlijk precies hetzelfde.

leuk psje: de reactie van mijn dochter (nu 6 jaar, toen 5) toen we haar vertelden dat we niet meer alleen maar vrienden waren: "Hehe, zijn jullie nu eindelijk verliefd?"

(iedereen wist het dus al voordat we het zelf wilden toegeven, daar komt het eigenlijk op neer )
pi_35150559
Ja , bij mij thuis geloven ze ook niet dat we gewoon goeie vrienden zijn en ik blijf maar zeggen van wel, maar als ik dan iets doe en stuur hem een sms berichtje of ik bel hem op, dan is het toch meer dat ze denken dat het mijn vriend is en dit is zelfs zo bij ons, dat volwassen mensen die wij helemaal niet goed kennen er al vanuit gaan als ze ons zien dat we iets hebben.

En ach, eigenlijk ontkennen dit maar we geven ook niet toe van wel, daardoor blijft er altijd " iets " in het midden hangen wat er niet uitkomt en ik zou me ook heel goed kunnen voorstellen dat hij geen hoogte van mij krijgt in de zin van of ik hem meer dan leuk zou vinden, net zoals ik bij hem....
pi_35150604
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dus.....ik denk dat die geen hoogte van mij ook krijgt maar hij laat ook niks duidelijk merken en daar komt nog bij dat die me al eens heeft verteld dat die op gebied van de liefde echt ontzettend onzeker is, terwijl die zo helemaal niet echt overkomt op mij, maar dat dat dus wel zo is....Met het gegeven dat ik dit ook ben, is de chaos compleet.
pi_35150614
Als je echt er echt iets in ziet en echt verliefd bent, moet je ervoor gaan. Als je twijfelt over je gevoel, laat het! Dan ben je met een vriendschap beter uit.

Als je ergens voor gaat, ga je ervoor! (met eventueel de consequenties van het falen van je poging) Dan moet je je niet verschuilen achter moeite met liefde en alles IMHO.
pi_35150885
oeh oeh oeh tranceptortje... niet te stoer doen nou he
* MarMar weet wel beter.
pi_35150955
Jaja...ik verschuil me nergens achter, ik ben nog subtiel aan het ontdekken zonder gewond uit de strijd te komen wat er kan gebeuren.
Ik vraag me alleen af óf dat wel de slimste manier is en of het überhaubt een manier is, als desbetreffend persoon ook erg verlegen en naïef is op gebied van verliefde mensen op hem signalen opvangen enzo...
pi_35151231
Mijn beste vriendin heeft dit weekend vertelt dat ze verliefd op me is...
Alleen.... ik ben hetero, en ik heb altijd gedacht zij ook
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:10:21 #50
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35151270
wat een lappen tekst weer zeg

Mijn devies: no guts, no glory..en als ie een beetje goede maat is, vind hij het alleen maar schattig dat je hem wel wil ballen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')