abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:54:32 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_35115188
Je leest het steeds vaker:

Zwanger vrouw krijgt auto-ongeluk, en door de stress en eventuele verwondingen overlijdt het kindje.
Naast dat het natuurlijk ontzettend verdrietig is, en hopelijk vaak per ongeluk, is er wel het leven van iemand afgenomen. En dan hebben we het nog niet over emotionele schade bij de betrokkenen.

Op het moment dat je iemand aanrijdt en die persoon overlijdt, heb je kans dat je een aanklacht jegens doodslag krijgt, moet dat ook zo zijn als het kindje in iemands buik overlijdt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35115265
Vind ik wel ja Troel.
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:56:41 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_35115286
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:56 schreef ymme het volgende:
Vind ik wel ja Troel.
Maarja, wat als de moeder zelf de veroorzaker van het ongeluk is?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35115337
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Maarja, wat als de moeder zelf de veroorzaker van het ongeluk is?
Had ze maar beter moeten oppassen.
Ze weet dan toch dat er wat in haar leeft.
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:58:36 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_35115360
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:57 schreef ymme het volgende:

[..]

Had ze maar beter moeten oppassen.
Ze weet dan toch dat er wat in haar leeft.
Ja, maar je kan helaas niet altijd wat doen aan een ongeluk. Je hoeft maar te laat te remmen met je auto en je veroorzaakt tegenwoordig een kettingbotsing.Je kan vallen met een fiets, noem maar op.
Een ongelukje zit in een klein hoekje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:59:41 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35115405
Troel, wat is precies je doel van dit topic?
Ik ben er namelijk niet zeker van dat dit in OUD hoort. Ik neig meer naar WGR maar als het puur speculatie is dan mss zelfs nog wel ergens anders...
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:00:50 #7
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_35115454
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:58 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar je kan helaas niet altijd wat doen aan een ongeluk. Je hoeft maar te laat te remmen met je auto en je veroorzaakt tegenwoordig een kettingbotsing.Je kan vallen met een fiets, noem maar op.
In dit geval vind ik niet dat de veroorzaker moet worden aangeklaagd voor doodslag.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_35115458
quote:

[..]

Ja, maar je kan helaas niet altijd wat doen aan een ongeluk.
klopt maar als het niet een eenzijdig ongeval is waarom zou dan de veroorzaker wél aangeklaagd moeten worden... Dan zou bij een eenzijdig ongeval de moeder óók aangeklaagd moeten kunnen worden.
pi_35115475
quote:

[..]

Ja daar heb je dan weer 100% gelijk in.
Ik vind wel, dat als vrouwen zwanger zijn, ze gewoon wat meer moeten oppassen met hun dagelijks dingen.
En met een hoog zwangere buik, niet meer op de fiets stappen.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:01:47 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_35115492
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:59 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, wat is precies je doel van dit topic?
Ik ben er namelijk niet zeker van dat dit in OUD hoort. Ik neig meer naar WGR maar als het puur speculatie is dan mss zelfs nog wel ergens anders...
Nou, ik ben benieuwd hoe men hier over denkt.

Het gaat om kinderen, het gaat om moeders.

Het is een heel emotioneel onderwerp. Ik hoop dat ik nooit zoiets tegenkom in ieder geval, want het lijkt me verschrikkelijk.
Maarja, ik wil dus graag weten of men vindt dat een ongeboren kind dezelfde bescherming zou moeten krijgen als de moeder zeg maar. Dus als de moeder doodgereden wordt, dan krijgt de doodrijder straf, maar als een ongeboren kindje overlijdt en de moeder niet, moet die persoon dan ook straf krijgen. Het is denk ik meer een gevoelsiets dan echt iets WGR's. Het is echt een gevoelskwestie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35115502
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:54 schreef Troel het volgende:
Je leest het steeds vaker:

Zwanger vrouw krijgt auto-ongeluk, en door de stress en eventuele verwondingen overlijdt het kindje.
Naast dat het natuurlijk ontzettend verdrietig is, en hopelijk vaak per ongeluk, is er wel het leven van iemand afgenomen. En dan hebben we het nog niet over emotionele schade bij de betrokkenen.

Op het moment dat je iemand aanrijdt en die persoon overlijdt, heb je kans dat je een aanklacht jegens doodslag krijgt, moet dat ook zo zijn als het kindje in iemands buik overlijdt?
Juridisch is het -volgens mij- zo dat een mens pas bestaat nadat hij/zij geboren is, althans in erfrecht enzo. Ik weet niet hoe dat zit in het strafrecht.
Denk trouwens dat het geen doodslag, maar dood door schuld zal zijn.
Maar of voor de wet een foetus dus een mens is, weet ik dus niet. En als de foetus dat niet is, kun je hem ook niet doden.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_35115510
Als dat zo zou zijn, dan zou abortus dus OOK moord zijn, TS. De overheid ontkent dat een mens leeft als hij/zij nog niet geboren is.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_35115515
en dan???? alleen nog maar thuis op de bank zitten???
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:02:33 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_35115524
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:00 schreef jack4ya het volgende:

[..]

klopt maar als het niet een eenzijdig ongeval is waarom zou dan de veroorzaker wél aangeklaagd moeten worden... Dan zou bij een eenzijdig ongeval de moeder óók aangeklaagd moeten kunnen worden.
Ja, maar is dat reeel? Als jij gewoon in huis over iets struikelt en je ongeboren kindje overlijdt daardoor, ben je dan meteen strafbaar? En is het te controleren? Een autoongeluk valt te controleren, maar een struikeling ofzo niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35115556
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:02 schreef thefunny het volgende:
Als dat zo zou zijn, dan zou abortus dus OOK moord zijn, TS
Dat ligt voor iedereen verschillend bij z'n gevoel.
Ik vind het persoonlijk ook moord. Ookal is het nog maar een embrio of iets dergelijks.
Ook dat verdient een kans om te leven.
pi_35115559
nou ik vind 't wel een heel leerzaam topic anders. echt dingen om over na te denken:

"een ongeluk zit in een klein hoekje"

en "Zwanger vrouw krijgt auto-ongeluk [..] hopelijk vaak per ongeluk[..] "

!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:03:31 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_35115562
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:02 schreef Levitation het volgende:

[..]

Juridisch is het -volgens mij- zo dat een mens pas bestaat nadat hij/zij geboren is, althans in erfrecht enzo. Ik weet niet hoe dat zit in het strafrecht.
Denk trouwens dat het geen doodslag, maar dood door schuld zal zijn.
Maar of voor de wet een foetus dus een mens is, weet ik dus niet. En als de foetus dat niet is, kun je hem ook niet doden.
Ik heb geen wetskennis, dus ik weet niet of het doodslag of dood door schuld is. Het zou best kunnen zijn dat een foetus niet als mens gekenmerkt wordt in de wet, maar is dit dan wel juist? Juist bij abortus en dergelijke wordt vaak geroepen dat het wel degelijke een mens is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35115571
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
en dan???? alleen nog maar thuis op de bank zitten???
Bijvoorbeeld.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:04:37 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_35115601
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:03 schreef bixister het volgende:
nou ik vind 't wel een heel leerzaam topic anders. echt dingen om over na te denken:

"een ongeluk zit in een klein hoekje"

en "Zwanger vrouw krijgt auto-ongeluk [..] hopelijk vaak per ongeluk[..] "

!!
Als iemand in beschonken toestand op een zwangere vrouw inrijdt spreek ik niet van per ongeluk. Vandaar die laatste zin.

En die eerste phrase, dat is als je thuis dus inderdaad struikelt of iets dergelijke. Tenslotte gebeuren de meeste ongelukjes gewoon thuis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 februari 2006 @ 16:05:12 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35115629
Pfff, moeilijk... Ik denk overigens dat de situatie vergelijkbaar is met het overlijden van een kindje dat (netjes in de maxicosi of het autostoeltje) op de achterbank zit komt te overlijden bij een ongeluk.

Aanvulling... gevoelsmatig bedoel ik...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_35115651
Kom op zeg, ik vind dat als een kindje nog niet geboren is dat er nooit sprake kan zijn van doodslag of moord. Pas als een kindje geboren is is het een echt mensje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35115678
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:05 schreef Sjeen het volgende:
Pfff, moeilijk... Ik denk overigens dat de situatie vergelijkbaar is met het overlijden van een kindje dat (netjes in de maxicosi of het autostoeltje) op de achterbank zit komt te overlijden bij een ongeluk.
Vind je dat ja.

Dan doen de ouders er toch juist alles aan, om ongelukken bij hun kleine te verkomen.

Als jij met je zwangere buik achter het stuur kruipt, dan is er niets wat je buik beschermt.
pi_35115680
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:03 schreef ymme het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld.
hmm dus al je kindertjes wilt houdt dat in dat je geen eigen leven meer mag hebben

lekker deprimerend
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_35115693
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar is dat reeel? Als jij gewoon in huis over iets struikelt en je ongeboren kindje overlijdt daardoor, ben je dan meteen strafbaar? En is het te controleren? Een autoongeluk valt te controleren, maar een struikeling ofzo niet.
Struikeling niet nee... maar houd het eens bij een al-dan-niet eenzijdig ongeval.
Dichter bij elkaar kunnen die voorbeelden niet liggen....
pi_35115702
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:05 schreef Isabeau het volgende:
Kom op zeg, ik vind dat als een kindje nog niet geboren is dat er nooit sprake kan zijn van doodslag of moord. Pas als een kindje geboren is is het een echt mensje.
Volgens de wet geldt dat inderdaad zo ja.
Een foetus is geen levend wezen. Maar een "iets"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')