abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36574194
quote:
Op zondag 2 april 2006 00:59 schreef StefanP het volgende:
Arnout van supras.nl heeft sinds een tijdje z'n eigen skyline, een GT-R 33 met T88 turbo. Desondanks valt er regelmatig te lezen hoe pokke die skylines wel niet zijn vergeleken met een supra. Loopt ie niet te klagen over de inferieure remmen, dan is het wel de waardeloze bekabeling/connectors of de "kwaliteit" van de kop Hilarisch gewoon dat ie dat ruiterlijk neerpent, terwijl hij er zelf eentje heeft en dus eigenlijk het omgekeerde zou moeten beweren.
pffff, ben jij er weer met je supra-gekte. Klopt, in vergelijking met BMW, Ford of Nissan levert Toyota betere kwaliteit, dat is een voldongen feit. Het mag dan ook niet verwonderlijk zijn dat ze topkwaliteit leveren.
bovendien zijn de v8’s nou eenmaal niet populair in Japan. Daarom is een 3 liter 6-cyl uitzonderlijk groot, helemaal met 2 turbo’s.
De skyline mag een veel kleinere blok hebben (minder power), toch is het wel mooi de meest presterende racemotor in de japanse autoindustrie.
quote:
uit het feit dat de Nissan Skylines 50 keer achter elkaar de JGTC-kampioenschappen domineerden (1ste, 2ste, 3ste plaatsen). In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A races en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook de 24-uursrace op het Spa Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen.
zeker als je bedenkt dat er tienduizenden Supra’s geproduceerd zijn, die wereldwijd verkocht zijn. Van de GT-R34 bv, werden er slechts 1400 stuks gemaakt die voornamelijk in 3 landen verkocht worden (Japan, Oceanië en GB). Ze zijn al jarenlang uit productie, toch doen ze vandaag de dag nog wel mooi mee aan races.
En waar zijn die Supra’s gebleven ? Hé ?

Juist, je treft ze alleen nog aan op rechte stukken snelweg. Eigenlijks is het heel simpel; de 2JZ is beetje ‘overengineered’ met z’n fucking grote onderblok, etc dat het minder makkelijk is om ermee te handelen.
Daaerentegen reageert de RB26-series flink sneller en makkelijker op gas. De Supra’s kunnen in dat opzicht nog hun gram halen op rechte stukken. En posten dat je het doet! Na lang en constant speuren naar filmpjes waar Supra een auto weet te verslaan, vind je bv. een vage en saai filmpje. Het is in het holst van de nacht opgenomen met daarbij een auto die net zo goed een ferrari Enzo kan zijn. Ineens geeft de cam-auto gas. En dat is natuurlijk dé reden voor jou om zo te gaan posten:

Deze Ferrari Enzo had het pech om een Supra aan te treffen. Met 0,000001 psi op low boost, nog ongetuned, trok hij hem met de grootste gemak van de wereld uit, wat een waardeloze auto is die Ferrari, zeg. Hoe dom ben je dan om een te aan te schaffen.
En ik kan jullie via-via ook nog bij vertellen dat de Amerikanen bij domestics een space shuttle ingezet hebben, maar zelfs dát moet zijn meerdere erkennen in Toyota Supra, enz, enz.
".

Het gaat zelfs zo ver om bijv. totale filmpjes die vanuit Skyline op high speed opgenomen zijn, te renamen en te hosten op jouw @home-adres onder vermelding dat het supra’s zijn. Waarom al dat constante pogingen van je om Skylines te proberen afkraken ?

face it: Supra’s zijn leuke auto’s. Klopt, RX-7’s zijn ook geinige autootjes.
Echter, de Supra’s kunnen daarbij nog veel power uitpersen met hun 2 turbo’s op een enorm groot motorblok. Maar voor de rest is het zeker geen superauto. Onderstel is namelijk niet veel soeps, wegligging/stuurgedrag idem, etc. etc.

Daarom stappen sommige Supra’s eigenaren ook over op een Skyline. Moet toch wel iets zeggen, denk je? Gelukkig weten de Supra’s dit te compenseren door flink wat power uit te kunnen persen, waardoor bv. een 900 rwhp supra op track ternauwernood een 500 pk’s skyline weet te verslaan. Dat is ook het enige waarin ze kunnen presteren, op rechte stukken welteverstaan.

zo bestaan er ook vrij veel filmpjes waarin een Supra met veel power op een circuit volledig zoek wordt gereden door veel minder vermogende FD-32’s, AE68’s, skylines, Evo’s. In vergelijkingen scoort zelfs een getunede en volledige afgestelde Supra het niet best met zijn opponenten, ik bedoel het maar.

wat mij nog meest intrigeert, is dat je toch ook je eigen Supra-topic had ?
Daarin vallen we jou toch ook niet lastig met posts over hoe geweldig de Skylines wel zijn, toch ?

Er deugt niets aan Nederland en andere auto’s. Supra is de ultieme religie. Waarom al die constante aanvallen op andere auto’s ? Dat is toch helemaal nergens voor nodig ?
Je kunt ook proberen andere auto’s en hun kwaliteiten te respecteren.

indien mogelijk, laat jezelf dan onderzoeken op je uit hand gelopen obsessie. Anders word je zo steeds meer een geniepige huichelachtige stakker..
kom kom, kijk trouwens eens naar de topictitel, en realiseer je dat dit over Skylines gaat. Dus, blaas alsjeblieft je ter ziele gegane Supra-topic nieuw leven in met –hopelijk deze keer wél spectulaire – filmpjes of plaatjes. En laat die kinderachtige flame-pogingen in dit topic achterwege.
Succes.
pi_36574288
Nog wat pics die ik zojuist aangetroffen heb:































[ Bericht 6% gewijzigd door Scepsis op 02-04-2006 13:10:54 ]
pi_36574471


Beetje jammer van die oerlelijke velgen...
  zondag 2 april 2006 @ 13:12:06 #204
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36574487
Tsja hulde aan Scepsis dan maar
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_36574831
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:09 schreef jacco het volgende:
Hier dus in het echt

[afbeelding]
jah inderdaad. dat is pas een karakter bak. schitterende wagens. beetje jammer alleen van die japanse spiegels. maar verder
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  zondag 2 april 2006 @ 13:44:05 #206
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36575510
De ZELE demo auto. Hij is geimporteerd naar Jersey een klein eilandje voor de kust van Frankrijk. De maximum snelheid is daar 80km/h. Dan moet je je wel kunnen inhouden met 550 pk onder je rechtervoet



Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  zondag 2 april 2006 @ 13:58:06 #207
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36575938
Klote links met Errorsafe oid meuk
  zondag 2 april 2006 @ 14:18:25 #208
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36576589
u bedoelt?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  zondag 2 april 2006 @ 14:20:19 #209
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36576669
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:18 schreef jacco het volgende:
u bedoelt?
Ik krijg allemaal meldingen (pop-ups) en auto setups van een raar programma

Verder op de thumbs een erg mooi auto
  zondag 2 april 2006 @ 21:56:16 #210
46960 StefanP
polemicist
pi_36591380
quote:
Op zondag 2 april 2006 12:25 schreef Estolan het volgende:

[..]

Zn Hobby?? uhm er zijn hier op dit forum niet eens Skyline GTR eigenaars ( zover ik weet ), dus weinig sleutelaars te vinden


een R33GTR = ongv 25.000
een R34GTR = ongv 75.000
Da's wel een enorm verschil, ik zou dan ook nooit een R34 nemen. Een 32 of 33 vind ik ook mooier En zoveel zal het kwa prestaties niet schelen. Koop een R33 en geef 15000 euro extra uit aan tunen, en je hebt waarschijnlijk een betere auto dan een standaard 34.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36593590
True

vandaar dat je ook veel R33's ziet ipv R34
  maandag 3 april 2006 @ 00:37:30 #212
145121 GC_Stef
is en blijft kansloos
pi_36596642
Haha, helaas...het ligt net anders.
De R32 had een onwijs lekkere wegligging, en scoorde daar goed mee. Deze uitvoering miste alleen de power die je toch nodig hebt op sommige momenten.

Toen de R33 kwam is daar dan ook meer op gericht, maar dit had als gevolg dat je ontzettende onderstuur had op momenten. Dit kon niet meer gebeuren, dus is dit verbetert bij de R34.

Deze kreeg de wegligging van de R32, de kracht van de R33 en werd uiteindelijk de geweldige R34 dat het tegenwoordig is. Nog steeds minder snel dan de R32, maar ligt er een stuk beter tussen in qua balans.. Waarom denk je anders dat er zoveel R32's en R34's het blok krijgen van een R33? Dat is gewoon omdat dit blok zoveel sterker is.

[ Bericht 0% gewijzigd door GC_Stef op 03-04-2006 11:28:42 ]
Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
  maandag 3 april 2006 @ 11:23:59 #213
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36602395
Een mooie Do-Luck R33 uit Engeland




Met lots of goodies


Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 11:30:09 #214
145121 GC_Stef
is en blijft kansloos
pi_36602520
Jacco, jij ook werkzaam voor Fuel? Dan ken je Kenji en Eus vast ook wel...wanneer is jou dikke driftbak onderweg?
Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
  maandag 3 april 2006 @ 11:50:56 #215
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36603076
een skyline is gewoon mijn droom auto... zal voorlopig nog wel een droom blijven
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 3 april 2006 @ 12:01:41 #216
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36603453
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:30 schreef GC_Stef het volgende:
Jacco, jij ook werkzaam voor Fuel? Dan ken je Kenji en Eus vast ook wel...wanneer is jou dikke driftbak onderweg?
Kenji (patrick) ken ik ja. En ik run samen met Eus Gofaster dus die ken ik ook zeg maar

En mijn driftbak komt over 2 maanden uit Japan

Wat is jou connectie btw?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 12:11:22 #217
145121 GC_Stef
is en blijft kansloos
pi_36603663
Eus heeft me geholpen met connecties in de tuningwereld, en patrick...ehm, weet niet meer precies hoe ik bij hem kwam...nja, zijn gezellige mensen, vooral met kenji beetje ouwehoeren op msn enzo, eus is altijd afwezig of busy
Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
  maandag 3 april 2006 @ 12:16:05 #218
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36603779
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:11 schreef GC_Stef het volgende:
Eus heeft me geholpen met connecties in de tuningwereld, en patrick...ehm, weet niet meer precies hoe ik bij hem kwam...nja, zijn gezellige mensen, vooral met kenji beetje ouwehoeren op msn enzo, eus is altijd afwezig of busy
Aha, wij als Gofaster zijn altijd bezig met de volgende evenementen dus daardoor erg druk. We zijn ook met nieuwe dingen bezig die binnenkort bekend gaan worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door jacco op 03-04-2006 12:42:12 ]
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 12:25:44 #219
145121 GC_Stef
is en blijft kansloos
pi_36604022
Ik weet het, daarom stoor ik eus ook niet zo vaak als patrick
Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
  maandag 3 april 2006 @ 12:43:58 #220
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36604453
De Kagotani Skyline is gemaakt voor de Time Attack op het circuit van Tsukuba


Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 12:57:21 #221
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36604869
een collectie Skyline's bij een Daikoku meet

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 13:05:26 #222
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36605119
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 13:25:21 #223
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_36605696
Wat zijn het ook een geile bakken Mijn droom, samen met een supra voor de stoplichtsprintjes en dan deze voor allround racen/scheuren enzo
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_36609770
Fijn dat stefanP m'n boodschap begrijpt en dit topic niet meer met z'n Supra's lastigvalt.
quote:
Die is lelijk!

Die randen rondom de intercooler.
De velgen.
De grille.

FF een voorbeeld, dit vind ik wel aardig:



Tja, bayside blue.. ik had daarbij liever purple pearl of midnight black. En ook andere velgen. Ferrari's, Carrera GT's, Supra's, NSX's,. enz. zien allemaal uit als een supercar. Beetje cliché zo.
Daarentegen hebben die Subaru's, Evo's, iets van een dinky toy.

In dat geval is de Skyline een mooi compromis, netjes bescheiden en toch ook weer sportief. En nog praktisch met z'n onderstel met ongelooflijk veel grip, zijn boordcomputer waar je zowat alles mee kunt instellen

Alleen die achterlichten
  maandag 3 april 2006 @ 15:45:21 #225
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36609911
Bij de Kagotani Skyline was en is de filosefie 'vorm volgt functie'

Alle luchtkanalen hebben hierbij dus een functie en is dan ook zeker geen overbodige luxe.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')