abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2006 @ 02:32:06 #176
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35141189
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 01:51 schreef ssebass het volgende:

[..]

Tweede blunder was dat ik dacht dat studenten alleen maar zopen en dat je best brak of dronken bij bijeenkomsten kon zitten. Blijkbaar zijn er ook genoeg studenten die dit niet konden waarderen en dit leverde mij een schorsing op
haha, kan toch best een keertje?

Ik heb weleens brak een tentamen zitten maken. Toch nog een 6 gehaald
[KNE]-Mod
  donderdag 16 februari 2006 @ 02:34:00 #177
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35141211
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 02:31 schreef Maeghan het volgende:
Wat vinden jullie nou precies zo storend aan woorden als 'huiswerk' of 'les'? Dat is me nog steeds niet duidelijk.
Omdat de opzet van respectievelijk opdrachten die je krijgt en de colleges die je volgt heel anders zijn dan huiswerk en les op de middelbare school. Of ben jij ook zo iemand die bij college alleen de sheets overpent en de opdrachten in het boek zit in te vullen?
[KNE]-Mod
pi_35142414
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 02:32 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

haha, kan toch best een keertje?

Ik heb weleens brak een tentamen zitten maken. Toch nog een 6 gehaald
  donderdag 16 februari 2006 @ 08:51:08 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35142921
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Een presentielijst is sowieso een eerstejaarsblunder. Heb genoeg vrienden die studentassistent zijn geweest, die zeggen ook altijd "Ja met zo'n presentielijst kunnen we formeel gezien gewoon helemaal niets, dat laten we alleen in het eerste jaar rondgaan zodat ze flink schrikken en toch maar komen. Ouderejaars hebben het trucje vaak wel door".
Ja dat heb ik ook gemerkt door de loop der jaren heen, dat degenen die nooit op het college waren toch gewoon tentamen mochten doen. Daar werd ik niet zo blij van in het eerste jaar (omdat ik er wel altijd was), dus heb ik dat ook aangekaart bij de opleidingscommissie, waar ik destijds deel van uitmaakte. Maar het heeft niet veel geholpen en nu maak ik zelf ook handig gebruik van die laksheid Ja, er zijn ook docenten die roepen dat je dossiers moet inleveren om aan het tentamen te kunnen meedoen. Je krijgt geen cijfer voor zo'n dossier, maar je moet de opdrachten wel maken. Was er bij het vragenuurtje iemand die geen opdrachten had gemaakt: "Ik heb geen opdrachten gemaakt, heeft dat nu invloed op het tentamen?".
"Nee hoor," zei de docent, "hoewel het wel kan zijn dat je bijvoorbeeld een 5 hebt, en als je dan je opdrachten wel trouw gemaakt hebt, ben ik sneller geneigd je er een halve punt bij te geven, dan wanneer je dat niet gedaan hebt". Maar geen woord over dat dossier dus.
En zo gebeurt dat met meerdere vakken. Je moet altijd zorgen dat je goed doorvraagt als je met dossiers te maken krijgt: "krijg ik daar dan een cijfer voor?". "Nee". "Waarom doe ik het dan?". "Je doet het voor jezelf om de stof bij te houden". "Controleert u of wij het dossier ook echt bijhouden?". "Aan het eind van het semester wil ik het dossier wel even zien, ja" en op een gegeven moment werd er gewoon niet meer over het dossier gepraat Niemand heeft dan ook een dossier bijgehouden en mocht er iemand zijn die het bestond om te zeggen: "U wilde de dossiers toch nog inzien?", dan was die getrakteerd op 20 vuile blikken, vrees ik
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 16 februari 2006 @ 08:57:53 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35142990
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 02:01 schreef ssebass het volgende:
Goed nu we het toch over dingen gaan hebben waar we ons aan ergeren kan deze er ook nog wel even bij:
Ik erger mij mateloos aan van die trienen die een hele picknickmand meenemen naar tentamen en dan tijdens het tentamen honderd keer het flesje opendraaien om een halve slok te nemen etc, want drie uur tentamen is toch wel erg lang hoor. Op de middelbare school was dit natuurlijk maar een uurtje. Helaas doen ze dit vier jaar later nog steeds. Kunnen ze niet 3 uur zonder eten? Vind je het gek dat ze zo'n enorm dikke reet krijgen.
ehm, nou ik zie niemand ongezonde dingen eten, hoor, tijdens tentamens. Ze eten brood of fruit en drinken water. Dus ik zie het probleem niet zo? Maar het is inderdaad wel typisch. Als je voor een groep studenten staat, heeft 90 % (en dan allemaal vrouwen) een flesje water op tafel . Gewoon, omdat het mode is (ik heb het zelf ook )
Niet meer actief op Fok!
pi_35143290
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:51 schreef Viking84 het volgende:
Ja, er zijn ook docenten die roepen dat je dossiers moet inleveren om aan het tentamen te kunnen meedoen. Je krijgt geen cijfer voor zo'n dossier, maar je moet de opdrachten wel maken.
Inderdaad ja, die verrekte handelingsdelen van de middelbare school die docenten op de uni je ook nog graag willen laten maken. Bij American Studies krijg je overigens wel een cijfer ervoor (nou ja, voor sommige opdrachten die in de portfolio moesten).

Ik heb in de zesde klas zowat mot gehad met een docente omdat ik het vertikte om een bepaald dossier in te leveren. Die docente heeft me net zo lang zitten te pushen totdat ik dat ding eindelijk had ingeleverd Tijdens mijn studie heb ik wel braaf alles ingeleverd.

Bij Fins moesten we er ook eentje inleveren, maar die telde mee voor 50% van het cijfer. Bijna niemand van de studenten had de portfolio ingeleverd en toch mochten ze meedoen met het tentamen.. Nou heb ik een hele lieve docente voor Fins die er erg veel moeite mee heeft om op haar strepen te staan. Nu gaat ze toch eisen dat die portfolio's alsnog worden ingeleverd, anders krijg je je eindcijfer niet, maar pas echt laten zien dat het menens is doe je door de tentamens niet na te kijken, onvoldoendes te geven aan diegenen die te lui zijn om 50% van het cijfer op tijd in te leveren, en allen met onvoldoendes niet toe te laten tot Werkplaats Fins II Of is dat een te wrede aanpak?

Ok, portfolios zijn verschrikkelijk, maar dat vak bestaat voor een zeer aanzienlijk deel uit schrijfopdrachten (wat ook wel logisch is bij een nultaal). Ik kan gewoon niet begrijpen dat zij zo over zich heen laat lopen dat de meerderheid van de studenten zich in staat ziet om zoiets belangrijks niet in te leveren
pi_35143307
- vergeten een mail te sturen met de course waarvoor je je wilt opgeven mo verlenging te hebben (dyslexie), 's morgens erachter komen en dan als een gek naar de andere kant van Maastricht moeten ipv de gebruikelijke locatie voor speciale kindertjes.

- verder heb ik het geluk met het mestreechs keteerke, kwam sowieso op de eerste dag al dat ene kwartiertje te laat (niet dat iemand het doorhad, ik was dus de eerste eerstejaars die ermee begon )

- En de grootste blunder is dat ik nog steeds hoop dat ik in de college's wat opvang, maar kwam er maandag na 10 seconde achter dat het niet ging lukken en liep maar weer weg. Opzich ook niet echt leuk als 500 man je aanstaren incl. de geen die de lecture geeft.
pi_35143526
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 01:09 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je draaft door. Een tas heb je wel nodig. Maar een etui? Ik snap niet waarvoor. Je hebt toch amper iets bij je qua schrijfgerei? Een pen en een marker, that's it. De marker zit in een vakje van m'n tas, en die pen ook. Of die stop je tussen de ringetjes van je collegeblok. Opgelost. Ik zie gewoon het nut niet van een complete voorraad van 23 pennen, een set potloden waarmee je de regenboog kan tekenen, twee puntenslijpers, een passer, een grote gum met hartjes en twee geodriehoeken. .
Je hoeft niet te kleuren. Alleen maar te schrijven. Misschien. En die ene tekening in drie maanden kun je ook wel met pen doen. En dan gebruik je een boek/telefoon/whatever als liniaal als je daar dan echt zo'n zeikerige behoefte aan hebt.
Dit is echt zo'n "kijk mij tof zijn, ik doe geen kut op de uni en toch haal ik dingen.. vaak... soms... af en toe." Jezus, dat je je ergert aan een Winnie-de-Pooh-etui is tot daar aan toe, maar een nprmale etui met een pen, een potlood en een marker, net als op de middelbare, is toch vrij normaal . Dan vind ik de mensen die bij elk college en tentamen komen bietsen voor een pen irritanter.
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:40:52 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35143633
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:23 schreef Zjwegel het volgende:
(...)
- En de grootste blunder is dat ik nog steeds hoop dat ik in de college's wat opvang, maar kwam er maandag na 10 seconde achter dat het niet ging lukken en liep maar weer weg. Opzich ook niet echt leuk als 500 man je aanstaren incl. de geen die de lecture geeft.
En waarom kon je niks opvangen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_35143736
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:23 schreef Zjwegel het volgende:
Mwhehe, dinsdag bij ons ook zo'n figuur. De hoogleraar zei midden in een zin: "Tot ziens!"
Iedereen confused
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:30:54 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35148265
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:45 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Mwhehe, dinsdag bij ons ook zo'n figuur. De hoogleraar zei midden in een zin: "Tot ziens!"
Iedereen confused
ja, wij hebben er één die zegt: "Veel succes bij het tentamen!" en als degene die vertrekt de deur achter zich heeft dichtgetrokken, zegt hij nog: "Ach, het belangrijkste moet nog komen"
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:35:52 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35148419
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:22 schreef Black_Tulip het volgende:

<verhaal over docente Fins>
wat zielig ik zou haar mailen en zeggen dat ze wat meer voor zichzelf moet opkomen
Niet meer actief op Fok!
pi_35148626
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 02:31 schreef Maeghan het volgende:
Heb je er last van dan, als iemand wat eet of drinkt? Ik neem aan dat ze niet met een krakende zak chips gaan zitten, en zoveel herrie maakt het drinken van water of het kauwen op een boterham nou ook niet. Ik heb eigenlijk nooit tentamens, maar nam ook altijd wel wat te eten mee. Je hersens hebben toch wel energie nodig als het een intensief tentamen is. Ik legde het wel altijd al klaar, zodat ik geen zakjes open hoefde te maken of zo.
In andere landen is het trouwens wel 'not done' om tijdens college te eten.
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:43:37 #189
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35148678
Ik eet vaak snel wat ff in dat kwartiertje, want om een of andere vage reden geven ze ons geen pauze. Hoewel men laatst dus wel raar keek toen ik met een bord met broodjes en frituur de collegezaal weer in kwam.
[KNE]-Mod
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:49:17 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35148849
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:42 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

In andere landen is het trouwens wel 'not done' om tijdens college te eten.
in Nederland moet je ook altijd maar afwachten welke docent je hebt.
Vooral oudere docenten zijn anti-eten tijdens het college.
Iemand pakte eens een boterham tijdens college. De docent: "Nee, we gaan geen brood eten. Dat doen we in de pauze" (op zo'n betuttelend toontje). Een ander: "Wil je die appel even weg doen? Ik zou zelf ook wel zin hebben in wat te eten, maar ik moet mezelf opofferen voor jullie, dus mogen jullie ook niet eten".

En weer een ander zei toen een meisje met een ijsje binnen kwam en vroeg of ze hem weg moest doen: "Nee hoor, dat lijkt me zonde!"

Het kan dus heel erg verschillen, maar ik doe het in principe niet. In het eerste jaar wel, maar toen hadden we van die massale colleges met 200 man. Dan ziet de docent het toch niet.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:51:18 #191
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35148913
Ja bij grootschalige colleges kun je veel meer maken. De krant lezen, gamen, muziek luisteren, ik heb het allemaal al gezien. Waarom je dan nog naar college gaat is wel de vraag dan...
[KNE]-Mod
pi_35149466
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:41 schreef ThE_ED het volgende:

Of wat je natuurlijk ook hebt; mensen die "voor het eerst" in de stad komen.
beetje offtopic maar wel leuk

een voormalig klasgenoot van mij ( type beetje boer, altijd in een weilanddorpje gewoond) kwam voor het eerst in Rotterdam. Hij zag ineens een grote gele M en hij had een helder moment. "kijk jongens een ONDERGRONDSE MC DONALD'S ! "

( het was dus de metro )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_35150526
Ik kan me niet echt eerstejaars blunders herinneren eigenlijk... i fitted right in (een geboren student eh )

Helaas doen ze op de UT niet echt aan academische kwartiertjes, veel docenten hier hebben de vervelened neiging iedereen die na aanvang binnen komt weg te sturen... Hoogst irritant.

Eten en/of drinken is nog nooit een probleem geweest hier, behalve bij de computers uiteraard.

En mja, over dat uni/school gedoe... Ik denk dat het een state of mind is. Ik ben zelf ook voor de uni, maar sommigen kunnen het kinderlijke 'school' maar niet laten varen

Daarnaast neem ik enkel een notitieblok en een pen mee naar college, verder heb je niets nodig.
"Cry 'havoc,' and let slip the dogs of war."
pi_35158633
quote:
JustJunior is momenteel niet aanwezig op het forum JustJunior - woensdag 15 februari 2006 @ 11:05 profiel quote

quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

oh ja, dat is er ook één. Ik heb eens aan een professor gemaild: "Vanmiddag ben ik niet op school".
Mailde hij terug: "de instelling waarop je bent beland is geen school, maar een universiteit".

Terecht. Goede actie van die docent
Ik studeer ook aan de Universiteit en ik vind het echt belachelijk dat mensen dan opeens gaan denken dat ze meer zijn. Dat je zo'n instelling niet meer school mag noemen, de uren die je daar bent geen les, en de docenten geen leraren. Het is schijnbaar heel erg interessant om andere woorden te gebruiken voor de bekende woorden. Doe toch nog normaal zeg.
quote:
De discussie HBO/universiteit laait voortdurend weer hoog op, maar niet in mijn topic svp, dus hierbij vraag ik aan alle relschoppers om een eigen topic te openen
Dat is ook gewoon onzin, net of je minder bent omdat je HBO doet, het wordt tijd dat de korpskwallen inzien dat ze niet meer zijn dan andere mensen.
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:49:39 #195
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35159108
Tering, ik ga volgend jaar studeren en moet dus heel wat dingen in mijn achterhoofd houden om niet meteen voor lul te staan zie ik al.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:58:42 #196
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35159449
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:36 schreef __droogkloot__ het volgende:

[..]

Ik studeer ook aan de Universiteit en ik vind het echt belachelijk dat mensen dan opeens gaan denken dat ze meer zijn. Dat je zo'n instelling niet meer school mag noemen, de uren die je daar bent geen les, en de docenten geen leraren. Het is schijnbaar heel erg interessant om andere woorden te gebruiken voor de bekende woorden. Doe toch nog normaal zeg.
[..]

Dat is ook gewoon onzin, net of je minder bent omdat je HBO doet, het wordt tijd dat de korpskwallen inzien dat ze niet meer zijn dan andere mensen.
Dat jij de conclusie van " meer" of " minder" eraan verbindt is jouw probleem. Het IS gewoon geen les en school. En dat is nu ook al tig keer uitgelegd in dit topic.
[KNE]-Mod
pi_35159639
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Een presentielijst is sowieso een eerstejaarsblunder. Heb genoeg vrienden die studentassistent zijn geweest, die zeggen ook altijd "Ja met zo'n presentielijst kunnen we formeel gezien gewoon helemaal niets, dat laten we alleen in het eerste jaar rondgaan zodat ze flink schrikken en toch maar komen. Ouderejaars hebben het trucje vaak wel door".
Dat is handig om te weten voor mij als eerstejaars
pi_35160568
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat zielig ik zou haar mailen en zeggen dat ze wat meer voor zichzelf moet opkomen
Zoiets zeg je eigenlijk niet tegen een docent. Maar ik zeg wel vaker dingen die je eigenlijk niet hoort te zeggen Ik heb haar herhaaldelijk duidelijk gemaakt dat ik haar veel te lief vind, dat geeft ze toe, maar vervolgens doet ze er (te) weinig aan. Maar ach, dit is een stap in de goede richting, dus ik mag haar eigenlijk niet veel kwalijk nemen..
pi_35160700
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:58 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dat jij de conclusie van " meer" of " minder" eraan verbindt is jouw probleem. Het IS gewoon geen les en school. En dat is nu ook al tig keer uitgelegd in dit topic.
col·le·ge (het ~, ~s/-giën)
1 les of voordracht aan een universiteit of hogeschool
2 regerings- of bestuurslichaam => kamer
3 scholengemeenschap

Hier in Leuven is het heel normaal om op tijd in de les (ja, zo noemt iedereen dat hier) te zitten en een pennenzak bij te hebben en notities te nemen (natuurlijk niet de ppp overpennen).
Het academisch kwartiertje betekent hier overigens dat de studenten netjes op tijd in de collegezaal horen te zitten en dat de les niet doorgaat als de prof een kwartier te laat is
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:41:15 #200
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_35160820
Volgens mij kan ik weinig goed doen volgend jaar als eerstejaars .
2000 light years from home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')