haha, kan toch best een keertje?quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:51 schreef ssebass het volgende:
[..]
Tweede blunder was dat ik dacht dat studenten alleen maar zopen en dat je best brak of dronken bij bijeenkomsten kon zitten. Blijkbaar zijn er ook genoeg studenten die dit niet konden waarderen en dit leverde mij een schorsing op![]()
Omdat de opzet van respectievelijk opdrachten die je krijgt en de colleges die je volgt heel anders zijn dan huiswerk en les op de middelbare school. Of ben jij ook zo iemand die bij college alleen de sheets overpent en de opdrachten in het boek zit in te vullen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:31 schreef Maeghan het volgende:
Wat vinden jullie nou precies zo storend aan woorden als 'huiswerk' of 'les'? Dat is me nog steeds niet duidelijk.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
haha, kan toch best een keertje?
Ik heb weleens brak een tentamen zitten maken. Toch nog een 6 gehaald
Ja dat heb ik ook gemerkt door de loop der jaren heen, dat degenen die nooit op het college waren toch gewoon tentamen mochten doen. Daar werd ik niet zo blij van in het eerste jaar (omdat ik er wel altijd was), dus heb ik dat ook aangekaart bij de opleidingscommissie, waar ik destijds deel van uitmaakte. Maar het heeft niet veel geholpen en nu maak ik zelf ook handig gebruik van die laksheidquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Een presentielijst is sowieso een eerstejaarsblunder. Heb genoeg vrienden die studentassistent zijn geweest, die zeggen ook altijd "Ja met zo'n presentielijst kunnen we formeel gezien gewoon helemaal niets, dat laten we alleen in het eerste jaar rondgaan zodat ze flink schrikken en toch maar komen. Ouderejaars hebben het trucje vaak wel door".
ehm, nou ik zie niemand ongezonde dingen eten, hoor, tijdens tentamens. Ze eten brood of fruit en drinken water. Dus ik zie het probleem niet zo? Maar het is inderdaad wel typisch. Als je voor een groep studenten staat, heeft 90 % (en dan allemaal vrouwen) een flesje water op tafelquote:Op donderdag 16 februari 2006 02:01 schreef ssebass het volgende:
Goed nu we het toch over dingen gaan hebben waar we ons aan ergeren kan deze er ook nog wel even bij:
Ik erger mij mateloos aan van die trienen die een hele picknickmand meenemen naar tentamen en dan tijdens het tentamen honderd keer het flesje opendraaien om een halve slok te nemen etc, want drie uur tentamen is toch wel erg lang hoor. Op de middelbare school was dit natuurlijk maar een uurtje. Helaas doen ze dit vier jaar later nog steeds. Kunnen ze niet 3 uur zonder eten? Vind je het gek dat ze zo'n enorm dikke reet krijgen.
Inderdaad ja, die verrekte handelingsdelen van de middelbare school die docenten op de uni je ook nog graag willen laten maken. Bij American Studies krijg je overigens wel een cijfer ervoor (nou ja, voor sommige opdrachten die in de portfolio moesten).quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:51 schreef Viking84 het volgende:
Ja, er zijn ook docenten die roepen dat je dossiers moet inleveren om aan het tentamen te kunnen meedoen. Je krijgt geen cijfer voor zo'n dossier, maar je moet de opdrachten wel maken.
Dit is echt zo'n "kijk mij tof zijn, ik doe geen kut op de uni en toch haal ik dingen.. vaak... soms... af en toe." Jezus, dat je je ergert aan een Winnie-de-Pooh-etui is tot daar aan toe, maar een nprmale etui met een pen, een potlood en een marker, net als op de middelbare, is toch vrij normaalquote:Op donderdag 16 februari 2006 01:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je draaft door. Een tas heb je wel nodig. Maar een etui? Ik snap niet waarvoor. Je hebt toch amper iets bij je qua schrijfgerei? Een pen en een marker, that's it. De marker zit in een vakje van m'n tas, en die pen ook. Of die stop je tussen de ringetjes van je collegeblok. Opgelost. Ik zie gewoon het nut niet van een complete voorraad van 23 pennen, een set potloden waarmee je de regenboog kan tekenen, twee puntenslijpers, een passer, een grote gum met hartjes en twee geodriehoeken..
Je hoeft niet te kleuren. Alleen maar te schrijven. Misschien. En die ene tekening in drie maanden kun je ook wel met pen doen. En dan gebruik je een boek/telefoon/whatever als liniaal als je daar dan echt zo'n zeikerige behoefte aan hebt.
En waarom kon je niks opvangen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:23 schreef Zjwegel het volgende:
(...)
- En de grootste blunder is dat ik nog steeds hoop dat ik in de college's wat opvang, maar kwam er maandag na 10 seconde achter dat het niet ging lukken en liep maar weer weg. Opzich ook niet echt leuk als 500 man je aanstaren incl. de geen die de lecture geeft.
Mwhehe, dinsdag bij ons ook zo'n figuur. De hoogleraar zei midden in een zin: "Tot ziens!"quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:23 schreef Zjwegel het volgende:
- En de grootste blunder is dat ik nog steeds hoop dat ik in de college's wat opvang, maar kwam er maandag na 10 seconde achter dat het niet ging lukken en liep maar weer weg. Opzich ook niet echt leuk als 500 man je aanstaren incl. de geen die de lecture geeft.
ja, wij hebben er één die zegt: "Veel succes bij het tentamen!" en als degene die vertrekt de deur achter zich heeft dichtgetrokken, zegt hij nog: "Ach, het belangrijkste moet nog komen"quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:45 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Mwhehe, dinsdag bij ons ook zo'n figuur. De hoogleraar zei midden in een zin: "Tot ziens!"
Iedereen confused![]()
![]()
wat zieligquote:
In andere landen is het trouwens wel 'not done' om tijdens college te eten.quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:31 schreef Maeghan het volgende:
Heb je er last van dan, als iemand wat eet of drinkt? Ik neem aan dat ze niet met een krakende zak chips gaan zitten, en zoveel herrie maakt het drinken van water of het kauwen op een boterham nou ook niet. Ik heb eigenlijk nooit tentamens, maar nam ook altijd wel wat te eten mee. Je hersens hebben toch wel energie nodig als het een intensief tentamen is. Ik legde het wel altijd al klaar, zodat ik geen zakjes open hoefde te maken of zo.
in Nederland moet je ook altijd maar afwachten welke docent je hebt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:42 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
In andere landen is het trouwens wel 'not done' om tijdens college te eten.
beetje offtopic maar wel leukquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:41 schreef ThE_ED het volgende:
Of wat je natuurlijk ook hebt; mensen die "voor het eerst" in de stad komen.
Ik studeer ook aan de Universiteit en ik vind het echt belachelijk dat mensen dan opeens gaan denken dat ze meer zijn. Dat je zo'n instelling niet meer school mag noemen, de uren die je daar bent geen les, en de docenten geen leraren. Het is schijnbaar heel erg interessant om andere woorden te gebruiken voor de bekende woorden. Doe toch nog normaal zeg.quote:JustJunior is momenteel niet aanwezig op het forum JustJunior - woensdag 15 februari 2006 @ 11:05 profiel quote
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh ja, dat is er ook één. Ik heb eens aan een professor gemaild: "Vanmiddag ben ik niet op school".
Mailde hij terug: "de instelling waarop je bent beland is geen school, maar een universiteit".
Terecht. Goede actie van die docent
Dat is ook gewoon onzin, net of je minder bent omdat je HBO doet, het wordt tijd dat de korpskwallen inzien dat ze niet meer zijn dan andere mensen.quote:De discussie HBO/universiteit laait voortdurend weer hoog op, maar niet in mijn topic svp, dus hierbij vraag ik aan alle relschoppers om een eigen topic te openen
Dat jij de conclusie van " meer" of " minder" eraan verbindt is jouw probleem. Het IS gewoon geen les en school. En dat is nu ook al tig keer uitgelegd in dit topic.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:36 schreef __droogkloot__ het volgende:
[..]
Ik studeer ook aan de Universiteit en ik vind het echt belachelijk dat mensen dan opeens gaan denken dat ze meer zijn. Dat je zo'n instelling niet meer school mag noemen, de uren die je daar bent geen les, en de docenten geen leraren. Het is schijnbaar heel erg interessant om andere woorden te gebruiken voor de bekende woorden. Doe toch nog normaal zeg.
[..]
Dat is ook gewoon onzin, net of je minder bent omdat je HBO doet, het wordt tijd dat de korpskwallen inzien dat ze niet meer zijn dan andere mensen.![]()
Dat is handig om te weten voor mij als eerstejaarsquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Een presentielijst is sowieso een eerstejaarsblunder. Heb genoeg vrienden die studentassistent zijn geweest, die zeggen ook altijd "Ja met zo'n presentielijst kunnen we formeel gezien gewoon helemaal niets, dat laten we alleen in het eerste jaar rondgaan zodat ze flink schrikken en toch maar komen. Ouderejaars hebben het trucje vaak wel door".
Zoiets zeg je eigenlijk niet tegen een docent. Maar ik zeg wel vaker dingen die je eigenlijk niet hoort te zeggenquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat zieligik zou haar mailen en zeggen dat ze wat meer voor zichzelf moet opkomen
col·le·ge (het ~, ~s/-giën)quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:58 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat jij de conclusie van " meer" of " minder" eraan verbindt is jouw probleem. Het IS gewoon geen les en school. En dat is nu ook al tig keer uitgelegd in dit topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |