abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 april 2004 @ 21:40:54 #151
89005 jonny
protegé moi
pi_18798967
Zondag 30 mei ga ik ze iig zien
obsessions in my head don't connect with my intellect
pi_18817435
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 21:39 schreef bloodymary het volgende:
Omdat ik in de jaren 80 nogal een foute smaak van muziek had, zijn de pixies mij toen ontgaan.

Nu denk ik dat ik ze goed zal vinden en omdat ik ze ook ga zien op Werchter wil ik graag een c.d. van ze aanschaffen. Ik ken alleen het nummer Where is my mind als cover door Placebo.

Is er ook een verzamel c.d. of welke zouden jullie me anders aanraden?
Gewoon het eerste album kopen: Surfer Rosa
Wedden dat je gelijk verkocht bent
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 2 mei 2004 @ 14:32:16 #153
84056 labello
gullible
pi_18832068
Ben onlangs gezwicht voor de nieuwe verzamelaar (Wave of Mutilation), heerlijk! Ook maar gelijk Bossanova erbij gekocht. Krijg ontzettend veel zin in Werchter als ik het opzet!
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:00:01 #154
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_18890095
Nu in de winkels:

Pixies: ’Wave of Mutilation (CD) en Pixies (DVD)’

’Wave of Mutilation’ (CD)

1 Bone Machine - Surfer Rosa (1988)
2 Nimrod’s Son - Come On, Pilgrim (1987)
3 Holiday Song - Come On, Pilgrim
4 Caribou - Come On, Pilgrim
5 Broken Face - Surfer Rosa
6 Gigantic - Surfer Rosa / single version
7 Vamos - Surfer Rosa
8 Hey - Doolittle (1989)
9 Monkey Gone to Heaven - Doolittle
10 Debaser - Doolittle
11 Gouge Away - Doolittle
12 Wave of Mutilation - Doolittle
13 Here Comes Your Man - Doolittle
14 Tame - Doolittle
15 Where Is My Mind? - Surfer Rosa
16 Into the White - Complete ’B’ Sides (1989)
17 Velouria - Bossanova (1990)
18 Allison - Bossanova
19 Dig for Fire - Bossanova
20 U-Mass - Trompe le Monde (1991)
21 Alec Eiffel - Trompe le Monde
22 Planet of Sound - Trompe le Monde
23 Winterlong - Complete ’B’ Sides (1990)

’Pixies’ (DVD)

1 Live: London’s Town and Country Club 1988 (42 min.)
(Holiday Song-Nimrod’s Son-Bone Machine-Levitate Me-Ed Is Dead-Where Is My Mind?-Caribou-Something Against You-Hey-Gigantic-I’ve Been Tired-Vamos-In Heaven-Tony’s Theme-Wild Honey Pie)

2 Videos (23 min.)
(Monkey Gone to Heaven-Here Comes Your Man-Velouria-Dig for Fire-Allison-Alec Eiffel-Head On-Debaser)

3 On the Road (30 min.)
(An intimate glimpse behind the scenes on Pixies 1989 European and USA tours, filmed by crew member Myles Mangino. All unseen footage and several live extracts.)

4 Gouge (50 min.)
Tracing the Pixies’ story. Interviews with Bono, David Bowie, Thom Yorke & Jonny Greenwood (Radiohead), Graham Coxon & Alex James (Blur), Fran Healy & Andy Dunlop (Travis), PJ Harvey, Tim Wheeler (Ash), Gavin Rossdale (Bush) and Badly Drawn Boy.

Al de nummers van de cd heb ik al, maar die DVD ga ik deze week zeker kopen!
1,000,000 demons can't be wrong...
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 mei 2004 @ 22:03:13 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_18890183
Ik heb geen DVD. Maar een leuk kadootje voor m'n broer.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_18894097
Waarom doen de Pixies niet gewoon een clubtour in Nederland.
Hmmzz....
  woensdag 5 mei 2004 @ 10:09:27 #157
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_18898649
Tja, ze doen geloof ik alleen in Engeland wat clubs aan, verder in Europa alleen festivals.. Had zelf ook liever een clubtour gezien.. samen met een album met nieuwe songs! Maar goed, deze reunie is al meer dan ik ooit had kunnen hopen......
pi_18899361
Misschien volgend jaar normale concerten in Europa?!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
pi_18907037
Wave Of Mutilation is niks anders dan Dead To The Pixies toch?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 5 mei 2004 @ 16:44:42 #160
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_18907789
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:16 schreef methodmich het volgende:
Wave Of Mutilation is niks anders dan Dead To The Pixies toch?
Nee, ze komen wel redelijk overeen, maar toch hier en daar een ander nummer. Dit is de tracklist van "dead to the pixies".. kijk en vergelijk.....

Cecilia Ann
Planet of Sound
Tame
Here Comes your Man
Debaser
Dig for Fire
Wave of Mutilation
Caribou
The Holiday Song
Nimrod's Son
U-Mass
Bone Machine
Gigantic (EP Version)
Where is my Mind?
Velouria
Gouge Away
Monkey Gone to Heaven
pi_18911581
Ik heb de DVD Ga 'm vanavond kijken.
  woensdag 5 mei 2004 @ 21:55:04 #162
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_18915133
goed de Pixies waren een fantastische band en natuurlijk was het leuk geweest als ze een clubtour hadden gedaan, maar volgens mij kan een optrden van de Pixies eik alleen maar tegenvallen. Iedereen heeft zulke hooggespannen verwachtingen...volgens mij zijn er na de Pixies talloze interresantere bands gekomen die spannender dingen doen.
= there is a light that never goes out =
  Trouwste user 2022 woensdag 5 mei 2004 @ 22:12:21 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_18915698
Nee, je hebt ongelijk. Er zijn vele bands waar ik dit zou beamen. Reunies zijn dodelijk.

Maar omdat de Pixies zo weinig in Nederland hebben opgetreden is dit gewoon een inhalslag.

Mensen zeggen wel eens je moet the Stones één keer hebben gezien.

Bij de Pixies geldt hetzelfde.

Het kan bagger worden of geniaal. Je bent erbij geweest.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_18917642
Daarbij vind ik dat het nog steeds als vanouds klinkt. Ik heb live alleen de cd van Dead to the Pixies en die is geweldig. Ik was een tijdje geleden naar het concert van Frank Black in de Melkweg en toen speelde ie ook Pixies nummers en dat klonk echt super. Ik denk dus dat een concert van the Pixies zeker niet tegen zou vallen.

Ze komen in Nederland toch alleen op Pinkpop (voor zover bekend)?

*gaat morgen maar 's kijken of ie de DVD kan kopen*
  Trouwste user 2022 woensdag 5 mei 2004 @ 23:38:20 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_18918009
Ach Frank Black is a Genius.

Met Kim Deal erbij is het gewoon Pixies in genius.

pi_18931010
Kim Deal is wel behoorlijk labiel momenteel, wat de kwaliteit van de shows mogelijk niet ten goede zal komen...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 6 mei 2004 @ 14:52:18 #167
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_18931263
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 22:12 schreef tong80 het volgende:
Nee, je hebt ongelijk. Er zijn vele bands waar ik dit zou beamen. Reunies zijn dodelijk.

Maar omdat de Pixies zo weinig in Nederland hebben opgetreden is dit gewoon een inhalslag.

Mensen zeggen wel eens je moet the Stones één keer hebben gezien.

Bij de Pixies geldt hetzelfde.

Het kan bagger worden of geniaal. Je bent erbij geweest.

Helemaal mee eens!

Waarschijnljk zal het tegenvallen, maar je MOET het gezien hebben.
pi_18948610
Gister de DVD gekocht, en wat ik er tot nu toe van gezien is het super!
pi_18951414
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 09:15 schreef ernie09 het volgende:
Gister de DVD gekocht, en wat ik er tot nu toe van gezien is het super!
Dat concert he, echt fantastisch
  zaterdag 8 mei 2004 @ 12:16:09 #170
15187 KapiteinKoek
Alle kruimels nog an toe!
pi_18973393
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 21:55 schreef Aschkael het volgende:
maar volgens mij kan een optrden van de Pixies eik alleen maar tegenvallen.
De op dit moment beschikbare opnames bewijzen het tegendeel. Frank schreeuwt als nooit tevoren, Kim fuckt wel 's een baslijntje op maar dat deed ze destijds ook al (is ook direct haar charme), David drumt alsof z'n leven er van af hangt en voor Joey is het ook alsof ie nooit is weggeweest. Ik ben in het bezit van de eerste reunion tour live-cd en heb een aantal andere concerten weten te bemachtigen via via. In het begin waren er wat ruwe plekjes, maar die zijn echt supersnel weggeschaafd.
pi_19122529
Een artikel over the Pixies in Oor. Ik heb niks tegen deze dwergen maar Oor wordt toch wel steeds irritanter met hun Pixiesophemeling. De zin: 'Want zonder the Pixies geen Nirvana' (zelfs Radiohead zou nooit bestaan hebben). In elk stuk komt het wel weer terug. Grunge had niet bestaan zonder the Pixies die Nirvana zwaar beinvloed zou hebben. Maar the Pixies zijn helemaal niet zo van invloed geweest op de sound van Nirvana. Door Soundgarden en Greenriver is Kurt Cobain pas echt die muziek gaan maken. Maar dat hoor je nooit meer. Alsof de grungy sound bedacht is door Nirvana. Sorry maar daar waren meerdere mensen voor nodig zoals Mark Arm, Jeff Ament, Stone Gossard, Chris Cornell en Kim Thayil.

En dan de genialiteit van the Pixies. Vamos en Gigantic worden bestempeld als juweeltjes in de popmuziek. Maar eigenlijk zijn het joekels van non-composities (zoals ook op het debuut van Soundgarden te vinden waren) met bovendien bij vlagen verschrikkelijke valse zang. Doolittle is een prachtplaat maar ook daarop staan echt slechte nummers. Maar dat is natuurlijk cool. Want popjournalisten moeten altijd tegendraads zijn. En wat slecht is, is ook op een of andere manier kunst.

Gigantic en Vamos zijn geen klassiekers. Where's My Mind, Gouge Away, Debaser, Her Comes Your Man en Dig For Fire zijn dat wel. Waarom? Omdat het songs zijn en geen vaag vals geneuzel.
pi_19139808
Tsja...het zijn toch echt de artiesten zelf die The Pixies aanduiden als hun grootste inspiratiebron en niet de journalisten. Kurt Cobain heeft ooit gezegd: 'Ik wilde The Pixies zijn'. Ook wilde hij eerst niet Smells Like Teen Spirit als single uitbrengen omdat het teveel op Debaser zou lijken...
Op de Pixies DVD kun je Thom Yorke horen zeggen dat hij in een bandje wilde spelen toen hij The Pixies gezien had.
Of je The Pixies nu goed vind of niet; hun invloed op de muziek in de jaren 90 is gewoon niet te ontkennen.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 02:17:06 #173
77330 m-niki
for real
pi_19140988
ghegheghe toen mijn vriend een week of wat geleden nietsvermoedend ons huis binnenliep terwijl ik gouwe ouwe van de pixies aan het draaien was (en meezingen, jawel) kreeg hij zowat een rolberoerte en vroeg, de armen ten hemel heffend:

"what the fuck is dit?

en toen dacht ik..ja what the fuck is dit eigenlijk..ik vind het helemaal oke, maar...is dat omdat ik graag spoken uit het verleden najaag, of is het ECHT "that good"???

Ik word zeker oud, want..ik weet het niet meer...
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 mei 2004 @ 02:23:09 #174
7889 tong80
Spleenheup
pi_19141040
Je bent niet oud.

Je hebt smaak.

En smaken verschillen.

Tong heeft heel de avond Pixies gedraaid. And damn they rock.

zaterdag 15 mei 2004 @ 10:34:28 #175
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_19142798
Toffe Ellende scoort punten. Waarschijnlik heeft de Oor iets te compenseren voor het feit dat ze de Pixies destijds wat over het hoofd hebben gezien ? Is is niet alleen de schuld van de Pixies dat Nirvana is onstaan, en zo baanbrekend was het werk van de Pixies destijds ook weer niet. Volgens zijn ze een onderdeel van de ontwikkeling van de Amrikaanse underground, niets meer niets minder. Hoor je nog mensen over minstens zo invloedrijke bands als Big Black of Husker Du ?
= there is a light that never goes out =
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')