quote:In de jaren '80 wel ja, maar nu zijn de Peppers bekender dan The Pixies.
Op maandag 15 december 2003 11:27 schreef nipeng het volgende:
RHCP zie ik eerder als het voorprog. van The Pixies.
HEY!
been trying to meet you.... vind ik -denk ik hoor- het mooiste nummer (maar als ik de cd's luister, vind ik alles weer leuk en zou ik niet kunnen kiezen). De combinatie van de demonische Frank Black (Black Francis?) en de naieve hitsige Kim Deal was fantastisch....zowel Breeders als Frank Black solo vond ik later geen ene f*** aan....
quote:RHCP zie ik eerder als het voorprog. van The Pixies zowel muzikaal als artistiek gezien.
Op maandag 15 december 2003 12:56 schreef Dezz het volgende:[..]
In de jaren '80 wel ja, maar nu zijn de Peppers bekender dan The Pixies.
quote:naar die CD met "waar is m'n hoofd" ben ik al jaren op zoek... enige suggesties waar ik die vandaan kan halen, of in elk geval hoe die heet?
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:46 schreef DaisyDuke het volgende:
Ach, er zijn hele cd's met Pixies-covers uitgekomen... zelfs Nederlands-talige covers... ("waar is m'n hoofd, waar is m'n hoofd".... of iets dergelijks) Niet allemaal even geslaagd, maar soms wel origineel gedaan...
quote:Eind jaren negentig verscheen een Nederlandse Pixies- tribute cd: Death To The Pixies, Were Better. Koos Kreuk bewerkte Where Is My Mind tot Waar Is Mijn Hoofd. Kreuk vreest voor zijn carrière nu de Pixies weer gaan optreden: Ik kreeg persoonlijk bijna pukkels van die Pixies-cover; maar sindsdien heeft de telefoon van Koos niet stilgestaan. Overal in het land wilden ze mij boeken voor het doen van louter Pixies-covers. Mijn eigen prijsnummers, kreeg ik aan de straatstenen niet meer kwijt. En nu de belangstelling eindelijk begon te luwen, en ik niet meer de jaarmarkten van Koedijk en Warmenhuizen hoef af te reizen, en mijn eigen repertoire weer in de belangstelling raakt krijgen we een reunie! Maar goed, ik zal mijn kruis dragen
Op zaterdag 20 december 2003 13:58 schreef AreUs het volgende:[..]
naar die CD met "waar is m'n hoofd" ben ik al jaren op zoek... enige suggesties waar ik die vandaan kan halen, of in elk geval hoe die heet?
uit vpro's 3voor12
The Pixies have officially confirmed they are to reunite for a full tour this year.
Details are expected to be revealed later today with gigs at London's Brixton Academy and major UK festivals, including Glastonbury, V and T in the Park, all strongly rumoured.
The indie legends, who split in 1993, had already been announced as one of the acts at this year's Coachella festival in California.
A spokesman for the band has now revealed that more shows will be taking place and are due to be confirmed imminently, reports NME.com.
He said: "For a long time, it was far from certain that this would actually happen. However, you may be interested to learn that, at last, the reunion has been confirmed.
"The band are holding a press conference in Los Angeles today (February 3), and their booking agents have been confirming shows with promoters over the last few days."
The band are expected to play some warm-up shows in Canada before they appear at the Coachella bash.
They will go on to visit Europe, with a host of festival appearances planned - slots at the UK's V Festival, T In The Park and Glastonbury are strongly rumoured.
The band are also thought to have a number of indoor shows pencilled in, including two nights at London Brixton Academy, as well as a support slot on Red Hot Chili Peppers' summer European tour
The Pixies have been confirmed for Pinkpop festival in the Netherlands last weekend of May.
quote:Whooohooo! Go Pixies! Nu nog ff bevestigen voor Werchter aub.
Op dinsdag 3 februari 2004 21:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Pixies confirm comeback tour
quote:Tickets voor de Pixies, met in het hoofdprogramma de RHCP dus...
Op dinsdag 10 februari 2004 23:42 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
Yesssss, net tickets gescoord voor The Red Hot Chili Peppers op 12 juni in Dublin met in het voorprogramma...........The Pixies
Het is op zich inderdaad een vage zin, maar het verwijst naar een film die Frank Black ooit gezien heeft.quote:Op donderdag 11 december 2003 15:41 schreef corc het volgende:
HEY!
been trying to meet you...
idd gave band! En over dat vage stukje tekst, pixies hebben wel meer vage tekst.
* ernie09 corc is een 'chien andalusian'
quote:I am un chien Andalusia
The French phrase translates 'an Andalusian dog' and is actually one of a few references in this song to the 1928 short film 'Un Chien Andalou' cowritten/codirected by artist Salvador Dali. Another reference to the film in this song is 'Got me a movie / Slicing up eyeballs'
De cd klinkt inderdaad heel goed! Als vanouds zou ik zeggen.quote:Op woensdag 14 april 2004 10:57 schreef KapiteinKoek het volgende:
La La Love You notabene
Ben de mp3-versie van de LiveDisc registratie aan het downloaden op het moment. De eerste indruk is 'goed tot zeer goed'! Zeker voor een 'warm-up' concert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |