Voer je de werkzaamheden op dit moment al uit en kun je dit aantonen tevens met de uren die je maakt dan hoef je je niet zo veel zorgen te maken. Het contract is maar een papiertje en stelt niet erg veel voor. Het gaat om de werkzaamheden en de uren die je maakt daar zal ook bij een conflict een rechter naar kijken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:20 schreef Man_Made_God het volgende:
3 maanden (give or take) later: niks. “We zijn er mee bezig, nu ligt het bij deze/die persoon” etc. etc. krijg ik continue te horen.
Ik word er schijtziek van, en ga hier deze week over een gesprek aanvragen met mijn direct leidinggevende. Nu is mijn vraag alleen: sta ik in mijn recht? Is er een wet die een soort ‘gelijke behandeling’ van mensen die dezelfde werkzaamheden op de werkvloer uitvoeren eist?
Oftewel: wat zijn mijn mogelijkheden, en kan ik ergens mee schermen?
Volgens mij gaan we hier langs elkaar heen. Ik word hier juist niet voor beloond, maar wil er wel voor beloond worden d.m.v. het contract.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:34 schreef vlaspld het volgende:
[..]
Voer je de werkzaamheden op dit moment al uit en kun je dit aantonen tevens met de uren die je maakt dan hoef je je niet zo veel zorgen te maken. Het contract is maar een papiertje en stelt niet erg veel voor. Het gaat om de werkzaamheden en de uren die je maakt daar zal ook bij een conflict een rechter naar kijken.
Ik zelf heb een lange periode een hogere functie bekleed zonder dat ik hiervoor een contract ondertekent / aanvulling getekent heb.
Zolang je maar wel kan aantonen dat je deze werkzaamheden heb uitgevoerd en dat je hiervoor ook beloont bent.
En laat ik nu 21 (bijna 22) zijn...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:41 schreef vlaspld het volgende:
Ja klopt dat is inderdaad zo alleen maar tot je 23ste jaar want vanaf dat moment tellen de dienstjaren niet meer mee. (klinkt vreemd).
Het zegt inderdaad niet dat als je andere werkzaamheden hebt ook je salaris veranderd maar hebben ze dit al betaald dan zitten ze er wel aan vast (geld niet als ze dit in vorm van provisie betalen)
Dan zou ik je hiervoor naar de CAO van jouw bedrijfstak verwijzen, daarin staat tot 23 of 23.5 jaar beschreven wat je zou moeten verdienen op basis van een 40 uur werkweekquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:43 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
En laat ik nu 21 (bijna 22) zijn...
Ook niet als degene die dit werk doen wanneer ik er niet ben, meer verdienen met een ander contract? Wij zitten op dezelfde afdeling, en hadden dezelfde functie, totdat zij een ander contract kregen (ik was toen nog redelijk kort aanwezig op die afdeling).quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:46 schreef vlaspld het volgende:
Zoals ik net al zei zegt andere werkzaamheden niet altijd dat je met meer salaris zou moeten krijgen. Op dit punt heb je eigenlijk geen mogenlijkheid om mee te schermen.
Ook per functie?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:47 schreef vlaspld het volgende:
[..]
Dan zou ik je hiervoor naar de CAO van jouw bedrijfstak verwijzen, daarin staat tot 23 of 23.5 jaar beschreven wat je zou moeten verdienen op basis van een 40 uur werkweek
Het enige dat hij heeft is een mondelinge toezegging dat het in orde gemaakt zou worden en hij diezelfde arbeidsvoorwaarden krijgt. Maar zie dat maar eens hard te maken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:46 schreef vlaspld het volgende:
Zoals ik net al zei zegt andere werkzaamheden niet altijd dat je met meer salaris zou moeten krijgen. Op dit punt heb je eigenlijk geen mogenlijkheid om mee te schermen.
Bovenstaande is toch de vraag? Ik zie veel reacties waarbij leeftijd e.d. wordt aangehaald, als ook minimum loon. Maar de vraag: "Is er een wet die een soort ‘gelijke behandeling’ van mensen die dezelfde werkzaamheden op de werkvloer uitvoeren eist?" wordt niet beantwoord.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:20 schreef Man_Made_God het volgende:
Ik word er schijtziek van, en ga hier deze week over een gesprek aanvragen met mijn direct leidinggevende. Nu is mijn vraag alleen: sta ik in mijn recht? Is er een wet die een soort ‘gelijke behandeling’ van mensen die dezelfde werkzaamheden op de werkvloer uitvoeren eist?
Oftewel: wat zijn mijn mogelijkheden, en kan ik ergens mee schermen?
Met alle respect voor de users die eerder antwoord gaven, maar dit is volgens mij de info die ik zoek.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef Neptun3 het volgende:
[..]
Bovenstaande is toch de vraag? Ik zie veel reacties waarbij leeftijd e.d. wordt aangehaald, als ook minimum loon. Maar de vraag: "Is er een wet die een soort ‘gelijke behandeling’ van mensen die dezelfde werkzaamheden op de werkvloer uitvoeren eist?" wordt niet beantwoord.
Er zijn een aantal richtlijnen waaraan een werkgever moet voldoen:
- Bij leeftijd < 23 het juiste jeugdloon betalen.
- Bij dezelfde salarisschaal, hetzelfde betalen.
- Indien er een functiegebouw bestaat in een toepasselijke CAO met een daarbij genoemde salarisschaal geldt de schaal (of de aanloopschaal ervan) voor ieder die die functie uitvoerd. Let wel, dit geldt vaak alleen voor functiebenamingen en niet voor functie inhoud.
Maar de werkgever staat vrij om verschillende medewerkers verschillende salarissen te betalen voor hetzelfde werk (let wel: functieinhoud, maar kan verschillende functiebenamingen hebben). Er is geen wet o.i.d. die bepaald dat ieder hetzelfde loon zou moeten hebben. Als de werknemer een bepaald salaris accepteerd voor het uitvoeren van bepaalde taken, is dat prima.
Maar let wel: e.e.a. afhankelijk van functiebenaming, cao e.d.
Ik heb het salaris en het contract wat ik nu heb destijds geaccepteerd, mét de mondelinge (zucht, ja alweer alleen mondelinge) toezegging dat er een maand later gekeken zou gaan worden naar het contract waar ik naar streef. Dat is nu dus alweer een aantal maanden geleden. Maar dat zal dus ook geen verschil maken I assume?quote:Maar de werkgever staat vrij om verschillende medewerkers verschillende salarissen te betalen voor hetzelfde werk (let wel: functieinhoud, maar kan verschillende functiebenamingen hebben). Er is geen wet o.i.d. die bepaald dat ieder hetzelfde loon zou moeten hebben. Als de werknemer een bepaald salaris accepteerd voor het uitvoeren van bepaalde taken, is dat prima.
Ik hier?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het enige dat hij heeft is een mondelinge toezegging dat het in orde gemaakt zou worden en hij diezelfde arbeidsvoorwaarden krijgt. Maar zie dat maar eens hard te maken.
Ontkent zal het zeker niet worden, daar het vanmiddag alweer niet ontkend is, en ik een goede relatie met mijn leidinggevende heb.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nou ja, dis is er dus. Alleen is het jammer dat het verdomd moeilijk te bewijzen is dat ze het toegezegd hebben. Dus ik zou maar eens afwachten wat ze te zeggen hebben erover. Ze er ook op wijzen dat het toegezegd is en dat een mondelinge overeenkomst bindend is. Maar als ze het vorige keren dat je ernaar vroeg niet ontkenden, zullen ze dat nu wellicht ook niet doen.
Maar ja, laat ze er maar een beetje vaart achter zetten.
A je bv een lekker wijf bent: je krijgt meer ihaquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:37 schreef Fling het volgende:
Wacht even, zaken als leeftijd en aantal dienstjaren tellen ook nog mee. Het is helaas niet zo dat zelfde werk = zelfde salaris.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |