abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35088875
Hoi,

I kom er niet over uit hoe het nou werkt. Ik heb gister wat zitten lezen over Olympia Dualphone Basisset IP/Dect telefoon. En daaruit bleek dat ik het ding gewoon kon aansluiten en gebruiken zonder dat de PC aan zou staan. Maar als ik nu wat lees over het ding waar ik hem zou kunnen kopen dan begrijp ik steeds dat je hem alleen via USB en via normaale lijn kan aansluiten. (info over het ding: http://www.skypefoon.nl/s(...)h/27/products_id/131 )

Iemand die mij wat duidelijkheid kan geven of me vertellen waar i kan lezen of het mogelijk is om zonder PC VOIP te gebruiken ?

[ Bericht 14% gewijzigd door Wouta op 14-02-2006 20:59:28 (url toegevoegd) ]
pi_35091489
Het is een telefoon met een gewone telefoonaansluiting (kpn netwerk dus) en een usb aansluiting die alleen voor skype is. Als je zonder je pc aan wil kunnen bellen kun je deze dus niet gebruiken. Wil je dat kunnen, dan heb je een router nodig met voip functionaliteit of anders een los kastje dat je via ethernet aan het internet kan hangen (daar kun je dan een of meerdere analoge telefoons op aansluiten).
Unox, the worst operating system.
pi_35093058
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:01 schreef Schorpioen het volgende:
Wil je dat kunnen, dan heb je een router nodig met voip functionaliteit of anders een los kastje dat je via ethernet aan het internet kan hangen (daar kun je dan een of meerdere analoge telefoons op aansluiten).
Ik ben inderdaad wel eens wat van die kastjes tegen gekomen! Weet iemand toevallig de naam van de kastjes ? (zoek wat makkelijker)
pi_35097505
Zo'n ding heet een ATA (Analogue Telephone Adaptor). Er zijn verschillende fabrikanten die ze produceren, bekende zijn Zyxel en Sipura.
pi_35174497
Ik heb dus inmiddels een ATA van Sipura gekocht! Maa nu heb ik alleen een probleem met het ding. Je zou hem via een webinterface moeten kunnen instellen alleen nu vraagt hij om ene paswoord dat ik niet heb! iemand misschien een idee wat standaard het paswoord is van een Sipura (Linksys) SPA1001 ?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 00:27:52 #6
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35174780
admin ofzo
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_35175270
was dat maar war dat admin het was... Alle standaard dinge die ik kon bedenken heb ik al geprobeerd.... Het raare is ook dat over staat dat die dingen zonder ingestled password worden geleverd.....
  vrijdag 17 februari 2006 @ 00:51:47 #8
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35175309
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 00:50 schreef myz het volgende:
was dat maar war dat admin het was... Alle standaard dinge die ik kon bedenken heb ik al geprobeerd.... Het raare is ook dat over staat dat die dingen zonder ingestled password worden geleverd.....
Da's idd wel gek dan

En als je het veld gewoon leeg laat?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_35175523
Ook dat helpt niet.

heb vandaag ook al linksys support gebeld en die gasten aan de lijn wist me te vertellen dat dat ding niet eens door linksys verkocht werd! Maar overal in de beschrijving, op de doos en op hun website staat het zelfs.

Maar ze wisten niets van het product af
  vrijdag 17 februari 2006 @ 01:07:58 #10
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35175642
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:01 schreef myz het volgende:
Ook dat helpt niet.

heb vandaag ook al linksys support gebeld en die gasten aan de lijn wist me te vertellen dat dat ding niet eens door linksys verkocht werd! Maar overal in de beschrijving, op de doos en op hun website staat het zelfs.

Maar ze wisten niets van het product af
Ik ging naar de site van Linksys voor de support. Daar word je dus doorverwezen naar de site van Sipura. Heb ff de handleiding gechecked. Er staat idd dat er geen wachtwoord op zit, alleen de usernames "admin" en "user". Vaag...
pi_35175775
Ik heb net het ding doormiddel van een telefoon een factory reset gegeven en hij blijft om een pass vragen...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 01:16:26 #12
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35175787
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:15 schreef myz het volgende:
Ik heb net het ding doormiddel van een telefoon een factory reset gegeven en hij blijft om een pass vragen...
Ah, dat wou ik net voorstellen..telaat
pi_35175819
Ik denk dat ik het er maar op hou dat deze maar een beetje brak is! Is kijken of ik een nieuwe kan krijgen...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 01:21:47 #14
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35175896
Staat hier nou dat webaccess standaard disabled is of snap ik het niet.
quote:
How do I change Admin web access (http) to yes or no from the phone?
A: Go to IVR (voice menu) and option 723646# Enable web admin access= "1", disable= "0"
it at a later time -since admin web access is now disabled (not accessible)
This is useful, if you had set it to "No" from the web, and want to enable
pi_35175984
De webaccess staat aan dat heb ik gecontroleerd via de telefoon. enable is aan bij mij. of ben ik nu het pad ff kwijt ?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 01:29:45 #16
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35176024
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:27 schreef myz het volgende:
De webaccess staat aan dat heb ik gecontroleerd via de telefoon. enable is aan bij mij. of ben ik nu het pad ff kwijt ?
Enable is aan ja. Dan weet ik het ook ff niet meer.
pi_35176095
Ieder geval bedankt voor het mee denken SuperrrTuxxx

Ik ga maar slapen en morgen linksys verveelen denk ik...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 13:01:11 #18
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35185409
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:33 schreef myz het volgende:
Ieder geval bedankt voor het mee denken SuperrrTuxxx

Ik ga maar slapen en morgen linksys verveelen denk ik...
Graag gedaan.

Laat je nog even weten hoe het afloopt?
pi_35228295
Na diversen tenten gebeld te hebben die allemaal onzin hebben lopen uitkramen van dat het normaal is dat er een passwoord word gevraagd heb ik toch nog wat mail van Sipura zelf mogen ontvangen. Zij komen niet verder dan dat het ding al eens is gebruikt en dat ik het niet aan de praat ga krijgen. Dus ik ga het ding fijn terug sturen en hopen dat ik een goeie nieuwe krijg.
pi_35233726
dat die al gebruikt was kreeg ik ook t idee al van,

Hoi SuperrrTuxxx
  zaterdag 18 februari 2006 @ 20:45:17 #21
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35233829
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
dat die al gebruikt was kreeg ik ook t idee al van,

Hoi SuperrrTuxxx
Hallooo daar!

Ja nu het over gebruikt gaat, klinkt dat niet eens zo heel erg raar.

[ Bericht 5% gewijzigd door SuperrrTuxxx op 18-02-2006 20:54:33 ]
  zaterdag 18 februari 2006 @ 20:52:45 #22
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_35234145
Ik heb net gister een Vigor V2200 binnen gekregen.

Die hebben we aan ons bestaande tel. netwerk in huis gekoppeld en we kunnen nu ook via VoIP bellen zonder de PC ofzo aan te hebben staan.
(en met #0 overschakelen op vaste lijn voor 06, 0900 nummers )
pi_35234266
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Hallooo daar!

Ja nu het over gebruikt gaat, klinkt dat niet eens zo heel erg raar.
mischien was iemand anders wel al niet tevreden over t product
  zaterdag 18 februari 2006 @ 20:58:21 #24
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35234435
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mischien was iemand anders wel al niet tevreden over t product
Tja en dan gewoon weer verkopen klinkt slim, maar je kan ook weten dat die klant dan ook weer gaat klagen.
pi_35234483
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:58 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Tja en dan gewoon weer verkopen klinkt slim, maar je kan ook weten dat die klant dan ook weer gaat klagen.
sja als ze niet controleren als dr een passwd op staat wel ja
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:00:42 #26
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35234540
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

sja als ze niet controleren als dr een passwd op staat wel ja
Da's stom dan.
pi_35234572
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Da's stom dan.
Yep niet idereen is zo slim B)
pi_35241843
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:27 schreef myz het volgende:
Na diversen tenten gebeld te hebben die allemaal onzin hebben lopen uitkramen van dat het normaal is dat er een passwoord word gevraagd heb ik toch nog wat mail van Sipura zelf mogen ontvangen. Zij komen niet verder dan dat het ding al eens is gebruikt en dat ik het niet aan de praat ga krijgen. Dus ik ga het ding fijn terug sturen en hopen dat ik een goeie nieuwe krijg.
Heb je hier niets aan:

http://forums.whirlpool.n(...)hive.cfm/281921.html
pi_35242849
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:09 schreef Schorpioen het volgende:
Heb je hier niets aan:

http://forums.whirlpool.n(...)hive.cfm/281921.html
Dat had ik al geprobeerd zonder succes. Volgens de support van sipura kan er ook een pass worden in gezet die je er niet meer uit krijgt. Dit doen bijv. VOIP aanbeider die dingen verkopen aan hun klanten....

Ook met een reset naar de fabrieks instellingen blijft dat in het ding staan. Dat blijkt ook wel want heb dat ding al tig keer gereset.

Maar toch bedankt voor je url
  zondag 19 februari 2006 @ 03:18:21 #30
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35245460
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:39 schreef myz het volgende:

[..]

Dat had ik al geprobeerd zonder succes. Volgens de support van sipura kan er ook een pass worden in gezet die je er niet meer uit krijgt. Dit doen bijv. VOIP aanbeider die dingen verkopen aan hun klanten....

Ook met een reset naar de fabrieks instellingen blijft dat in het ding staan. Dat blijkt ook wel want heb dat ding al tig keer gereset.

Wasda nou weer dat je die er niet meer uit kan krijgen. Zijn ze bij Sipura nou echt zo dom dat ze er een functie instoppen die je niet meer ongedaan kan maken.
pi_35247951
Nee je hebt gelijk. Ik had het ff verkeerd gelezen in da mailtje. Er staat dat je ook een pass nodig hebt omdat ding te resetten...
pi_35248660
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:39 schreef myz het volgende:

[..]

Die dingen kunnen ge-autoprovisioned worden, dan gaan ze als je ze aanzet automatisch settings ergens vandaan downloaden. Dat wordt door veel providers gebruikt. Blijft dat wachtwoord er ook instaan als je hem reset als hij niet aan een internetverbinding hangt?
pi_35282350
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:31 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Die dingen kunnen ge-autoprovisioned worden, dan gaan ze als je ze aanzet automatisch settings ergens vandaan downloaden. Dat wordt door veel providers gebruikt. Blijft dat wachtwoord er ook instaan als je hem reset als hij niet aan een internetverbinding hangt?
Als ik het goed heb gegrepen moet dat ding dan om een pawoord vragen als je hem wil resetten.
pi_35282886
Dat staat toch allemaal op die link die ik heb gegeven? Werkt dat niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')