abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35084734
Drie dagen geleden maakte m'n pc een heel irritant geluid.. Ik maak m'n kast open om te kijken waar het vandaan kwam: de fan van m'n processor. Pc maar uit gedaan en naar dat ding gekeken, kon niks vindfen, dus maar even de stofzuiger erop gezet voor als het stof zou zijn.
Pc weer aan, ik hoor alleen het geluid van een normaal werkende fan. Probleem opgelost, tenminste, dat dacht ik.

Volgende dag maakt hij hetzelfde geluid weer, dus hetzelfde gedaan als de dag ervoor. Het hielp eventjes, maar 's avonds maakte hij een ander geluid, alsof er iets tussen de bladen zat. Ik m'n pa er dit keer maar bij halen, hij heeft de fan eraf geschroefd, helemaal nagekeken maar kon niks vinden, dus schroeft ie 'm er weer op.

Pc gaat weer aan, dit keer hoor ik dat de fan over de metalen plaatjes eronder gaat. Kast weer open, kleine ringetjes eronder als verhoging zodat ie de metalen platen niet meer raakt, kast weer dicht. Het tikkende geluid bleef maar hij tikte niet meer tegen de metalen plaatjes.

Vandaag hoor ik hetzelfde geluid, schenk er inmiddels geen aandacht meer aan. Ga rustig m'n ding doen op de pc (beetje chatten, surfen en gamen). Plots zit ik naar een zwart scherm te kijken, en een standby lichtje op m'n monitor.

Ik denk dat ik perongeluk op de aan/uit knop van m'n computer heb gedrukt, start 'm weer op en na 5 minuten zit ik weer naar hetzelfde scherm te kijken.. Toch maar pc open geschroeft, waar me toch een hitte uit kwam.. Ik m'n pa roepen en ondertussen met een waaiertje erboven wapperen.
Hij: "Zet de stofzuiger dan erop dan koelt ie sneller af."

Nou ja, ik stofzuiger erboven houden, maar de fan gaat niet draaien.. Toen pas zag ik dat er een blad zo ongeveer tegen een ander blad aan zat.

Dynabyte heeft de fan niet op voorraad', maar 'kunnen ons wel een koelsysteem van 30 euro aanbieden'.

Fabrikant gebeld.. dus nu moeten we de kapotte fan terug sturen, dan kijken ze of ze 'm op voorraad hebben, zo niet dan bestellen ze 'm en dan wordt ie zo snel mogelijk toegestuurd.. Nou denk niet dat m'n pa zo lang z'n pc kwijt wilt zijn, dus die koopt morgen een goedkope fan voor me, zodat ik weer eventjes op m'n eigen pc kan.

Waarom gaat die troep altijd kapot vlak voor er geld gestort wordt. Anders had ik nu achter m'n eigen pc kunnen zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Xinouth op 14-02-2006 19:22:27 (Blower vervangen door Fan.. Nu blij?) ]
こんにちは。 マンジ です。 おげんき です か。
pi_35084857
Het is geen "Blower" maar een "Cooler" of een "Fan". En ja, je mag ook wel van de Dynabyte verwachten dat ze dat soort dingen niet in hun assortiment hebben. Geen andere computerboer in de buurt?
pi_35085018
I know, maar vond fan na 20 keer schrijven zo'n irritant woord en aangezien m'n pa blower gebruikt, dacht ik, na ja dan dat maar :p ..

M'n pa heeft TC Tron gebeld om te vragen of ze zo'n ding hadden en hoe duur 't zou zijn.. Dus daar gaat ie morgen heen (alleen omdat ie mij niet in de huiskamer achter zijn pc wilt hebben..)..
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:15:10 #4
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_35085079
klote kompjoeter met sein tyfus blower
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_35085226
gheheh ik dacht dat ik een blower was en dat ding op me cpu een cpu fan
pi_35085298
je moet dus nooit een stofzuiger gebruiken om je pc schoon te zuigen... heb ik ook is gedaan... resultaat computer kapot... waardoor? stofzuiger is altijd statisch en molt dat ding heb ik me laten informeren
  Moderator dinsdag 14 februari 2006 @ 19:21:49 #7
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_35085316
Zie het onder ogen schat, je bent een nerd
Buikpijn van het lachen!
pi_35085359
quote:
Dynabyte heeft de blower niet op voorraad', maar 'kunnen ons wel een koelsysteem van 30 euro aanbieden'.
Wie gaat er dan ook naar DynaByte voor compu parts? Geen wonder dat ze die niet hebben...
pi_35085375
Rustig maar ik heb het al vervangen

Hoezo zou ik een nerd zijn?
pi_35085408
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:23 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Wie gaat er dan ook naar DynaByte voor compu parts? Geen wonder dat ze die niet hebben...
Ik mocht geen samengestelde computer aangezien m'n ouders dat riskant vonden ofzo, dus het was of je neemt die computer, of je blijft vastzitten aan je Pentium 2 400 MHz..
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:25:14 #12
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_35085414
quote:
Nou ik ben dus Mandy, ben 15 jaar en woon in Lelystad.

Ik ben gek op gamen, het liefste speel ik Counter-Strike Ik heb daar ook m'n vriend leren kennen ..

mag je z'n gun ook vasthouden ?
pi_35085461
Ga terug naar je bier ofzo
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:27:13 #14
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_35085490
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:26 schreef Xinouth het volgende:
Ga terug naar je bier ofzo
*plop*
pi_35085583
30 euro is niet zo heel duur voor een goed CPU cooling systeem, geloof dat ik dat voor m'n Zalman cooler betaald heb (grote aluminium-koper heatsink met stille fan+fancontroller). Past vanwege z'n grootte en bevestigingsmethode niet op alle moederborden, maar het ding koelt wel als een gek en is onhoorbaar.

Ik heb al genoeg < 10 euro fannetjes versleten om daar niet meer aan te beginnen, en ze maken nog teveel herrie ook. Helaas worden die dingen vaak meegeleverd bij een PC.
pi_35085675
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:25 schreef Xinouth het volgende:

[..]

Ik mocht geen samengestelde computer aangezien m'n ouders dat riskant vonden ofzo, dus het was of je neemt die computer, of je blijft vastzitten aan je Pentium 2 400 MHz..
ga dan iig naar een andere computerwinkel dan dynabyte.... dynabyte is duur en heeft weinig onderdelen.... mycom is goed voorbeeld
pi_35085676
De mijne was blijkbaar zo'n <¤10 dingetje, kijk wel even hoelang de volgende het volhoudt en dan ga ik wel kijken naar iets beters..
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:35:01 #18
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_35085800
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:29 schreef Henno het volgende:
30 euro is niet zo heel duur voor een goed CPU cooling systeem, geloof dat ik dat voor m'n Zalman cooler betaald heb (grote aluminium-koper heatsink met stille fan+fancontroller). Past vanwege z'n grootte en bevestigingsmethode niet op alle moederborden, maar het ding koelt wel als een gek en is onhoorbaar.

Ik heb al genoeg < 10 euro fannetjes versleten om daar niet meer aan te beginnen, en ze maken nog teveel herrie ook. Helaas worden die dingen vaak meegeleverd bij een PC.
Spire coolertje kost 8 euro en is Top
pi_35085992
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:32 schreef reactiefractie het volgende:

[..]

ga dan iig naar een andere computerwinkel dan dynabyte.... dynabyte is duur en heeft weinig onderdelen.... mycom is goed voorbeeld
Funprice de gekste
pi_35086319
Dynabite

Sowieso zijn stofzuigers en pc's geen goede combinatie. Geratel in je pc en door blijven gaan ook niet trouwens
pi_35088818
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:49 schreef Kazu het volgende:
Dynabite

Sowieso zijn stofzuigers en pc's geen goede combinatie. Geratel in je pc en door blijven gaan ook niet trouwens
Dynab y te
pi_35088902
Je moet ook niet mee prutsen en meteen een nieuwe eisen van de leverancier (Dus Intel/AMD)

Ik had eerst ook een slechte fan van Asus, gebeld, het was een bekent probleem, kreeg meteen een nieuwe opgestuurd....
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_35089135
Lol google ff naar Alternate CPU cooler, en je hebt er 1.
JOHNNY HEITINGA
pi_35089376
prop er anders een standaart casefan van 5 euro op. Of haal gewoon een zalman voor een paar tientjes. Koelt goed, gaat niet stuk en is stil.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_35098743
Je had beter meteen een nieuwe fan kunnen bestellen toen ie dat rare geluid begon te maken, nu heb je kans dat heel je moederbord of processor naar de klote is.
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')