Drie dagen geleden maakte m'n pc een heel irritant geluid.. Ik maak m'n kast open om te kijken waar het vandaan kwam: de fan van m'n processor. Pc maar uit gedaan en naar dat ding gekeken, kon niks vindfen, dus maar even de stofzuiger erop gezet voor als het stof zou zijn.
Pc weer aan, ik hoor alleen het geluid van een normaal werkende fan. Probleem opgelost, tenminste, dat dacht ik.
Volgende dag maakt hij hetzelfde geluid weer, dus hetzelfde gedaan als de dag ervoor. Het hielp eventjes, maar 's avonds maakte hij een ander geluid, alsof er iets tussen de bladen zat. Ik m'n pa er dit keer maar bij halen, hij heeft de fan eraf geschroefd, helemaal nagekeken maar kon niks vinden, dus schroeft ie 'm er weer op.
Pc gaat weer aan, dit keer hoor ik dat de fan over de metalen plaatjes eronder gaat. Kast weer open, kleine ringetjes eronder als verhoging zodat ie de metalen platen niet meer raakt, kast weer dicht. Het tikkende geluid bleef maar hij tikte niet meer tegen de metalen plaatjes.
Vandaag hoor ik hetzelfde geluid, schenk er inmiddels geen aandacht meer aan. Ga rustig m'n ding doen op de pc (beetje chatten, surfen en gamen). Plots zit ik naar een zwart scherm te kijken, en een standby lichtje op m'n monitor.
![]()
Ik denk dat ik perongeluk op de aan/uit knop van m'n computer heb gedrukt, start 'm weer op en na 5 minuten zit ik weer naar hetzelfde scherm te kijken.. Toch maar pc open geschroeft, waar me toch een hitte uit kwam.. Ik m'n pa roepen en ondertussen met een waaiertje erboven wapperen.
Hij: "Zet de stofzuiger dan erop dan koelt ie sneller af."
Nou ja, ik stofzuiger erboven houden, maar de fan gaat niet draaien.. Toen pas zag ik dat er een blad zo ongeveer tegen een ander blad aan zat.
Dynabyte heeft de fan niet op voorraad', maar 'kunnen ons wel een koelsysteem van 30 euro aanbieden'.
Fabrikant gebeld.. dus nu moeten we de kapotte fan terug sturen, dan kijken ze of ze 'm op voorraad hebben, zo niet dan bestellen ze 'm en dan wordt ie zo snel mogelijk toegestuurd.. Nou denk niet dat m'n pa zo lang z'n pc kwijt wilt zijn, dus die koopt morgen een goedkope fan voor me, zodat ik weer eventjes op m'n eigen pc kan.
Waarom gaat die troep altijd kapot vlak voor er geld gestort wordt.
![]()
Anders had ik nu achter m'n eigen pc kunnen zitten.
[ Bericht 2% gewijzigd door Xinouth op 14-02-2006 19:22:27 (Blower vervangen door Fan.. Nu blij?) ]