abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:31:14 #76
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35109527
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:25 schreef Solopeople het volgende:
Shocking! !
Wat zullen we morgen lezen in de krant?!

"Automobilisten staan tussen 6 en 9 uur 's ochtends geregeld in de file!"?
"Veel winkels dicht op zondag!"?

Sjees.
Ik had meer GroenLinks verwacht - dat is toch de echte knuffelpartij.
En met dat conservatisme van die moslims valt het dus ook wel mee - CDA is verwaarloosbaar.
pi_35109598
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik had meer GroenLinks verwacht - dat is toch de echte knuffelpartij.
En met dat conservatisme van die moslims valt het dus ook wel mee - CDA is verwaarloosbaar.
Welnee. Vijftien jaar geleden was de bijnaam al PvdAllochtonen. Echt een spruitjesbericht dit hoor.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35109843
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:20 schreef vanthof het volgende:
Chewie, dat wat jij over de VS zegt is onjuist. Er wonen heel veel illegale immigranten de VS binnen elk jaar. En bovendien wordt er niet zo op illegalen gejaagd als hier in Nederland.
Illegale immigranten hebben geen kiesrecht

Verder kom je als legale immigrant iets moeilijker de VS binnen. Het verschil met hier wordt wel kleiner gelukkig.
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:58:51 #79
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_35110660
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Illegale immigranten hebben geen kiesrecht

Verder kom je als legale immigrant iets moeilijker de VS binnen. Het verschil met hier wordt wel kleiner gelukkig.
Het immigratie beleid van de VS is anders, en onvergelijkbaar met dat van NL. met name op het gebied van gezinshereniging is er een groot verschil, in de VS mag iemand anders garant staan voor een immigrant. Daarnaast zijn de boetes voor werkgevers minder hoog als een illegaal bij hun te werk gesteld is. Ook toegang tot gezondheidszorg is makkelijker voor illegalen in de VS.

Bovendien beschouwt de VS immigranten als een toegevoegde waarde in alle opzichten. lees de websites van de grootste politieke partijen er maar op na. Kom daar eens om bij Balkenende, die niet begrijpt dat dat wel het minste is wat je kunt zeggen als je een gezonde samenleving wilt.
pi_35115954
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:33 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Welnee. Vijftien jaar geleden was de bijnaam al PvdAllochtonen. Echt een spruitjesbericht dit hoor.
Men beschimpt als partij het verleden en dat is het begin van de ondergang.
Yeah baby Yeah!
pi_35120713
toont wel aan hoezeer ze nu geintegreerd zijn in Nederland, in landen als Turkije en Marokko worden/werden linkse volkspartijen als de PvdA als communistisch en atheistisch geassioceerd waar je als rechtgeaarde gelovige niets mee te maken wil hebben, schijnbaar is dat gedachtengoed in Nederland maar in heel kleine mate aanwezig
pi_35122975
Moeten zij weten
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35141418
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 08:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als jij zou mogen stemmen in de VS, zou je dan ook kiezen voor de partij die het beste voor heeft met nieuwkomers zoals jij? Of ga je kiezen voor strakke immigratieregels?
Dat hangt van veel meer af Zoiets is niet bepalend voor mijn keuze. Maar om je vraag te beantwoorden zonder er veel meer bij te betrekken: voor strakkere immigratieregels. Met name voor Mexicanen, voor anderen is het al moeilijk genoeg om de VS binnen te komen.

Voordat iedereen me van racisme gaat beschuldigen: illegale immigratie uit Mexico kost de VS tientallen zoniet honderden miljarden per jaar. Onverzekerde auto's van Mexicanen veroorzaken enorme schade in ongelukken, die niet vergoed wordt. De lonen zijn de afgelopen 10 jaar met 4% gedaald door de goedkope arbeid, en arme Amerikanen verdienen zelfs 7% minder. Mexicanen betalen geen belasting, krijgen van hun consulaten valse papieren (Mexico is openlijk aggressief jegens de VS en wil het zuidwesten weer van "hen" maken) waarmee ze hier hypotheken rond kunnen krijgen, trekken massaal de grens over om in de VS hun kinderen krijgen ("anchor babies") die meteen automatisch VS staatsburger zijn, misbruiken het gratis onderwijs en de emergency rooms. Check ook het volgende boek van een congresman uit Arizona, een van de zwaarder getroffen staten, over wat de enorme implicaties en kosten zijn van de huidige vloedgolf Mexicaanse immigratie: http://www.amazon.com/gp/product/089526028X/104-7639855-5903938?v=glance&n=283155

Geef ze eens ongelijk, in Mexico hebben ze weinig tot niets. Maar dat betekent niet dat ze allemaal ongestoord de VS in mogen komen om er hier een zootje van te maken... helaas interesseert het congres en de president dit weinig, omdat ze net als zoveel Amerikanen liever 10 dollar besparen om hun gras te laten maaien, terwijl ze de 500 dollar die ze jaarlijks verliezen door andere voortvloeiingen van die immigratie niet willen of kunnen zien.

Kortom, die vraag valt niet met "wel strenger" of "niet strenger" te beantwoorden. Ook al kost het mij op een of andere manier geld, toch zou ik stemmen voor een strenger immigratiebeleid voor bepaalde groepen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 16 februari 2006 @ 02:56:50 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35141455
Toch is Bush geen tegenstander van immigratie van Latino's. Hij heeft zelfs de mogelijkheden verruimd. En dat de Mexikanen de arbeidskosten drukken heeft natuurlijk ook positieve economische gevolgen. Al is het voor de Amerikaanse arbeider natuurlijk niet zo leuk.
The End Times are wild
  donderdag 16 februari 2006 @ 02:59:04 #85
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35141473
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:32 schreef skiczukie het volgende:
Dat zijn meestal geen allochtonen toch?
Een alochtoon is iemand die NIET in Nederland is geboren (1e generatie allochtoon) of waarvan de ouders NIET in Nederland zijn geboren (2e generatie allochtoon).

Antillianen zijn meestal wel allochtonen volgens mij.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35142857
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

44% werd verwacht bij de gemeenteraadverkiezingen t.o.v. 58% van de autochtonen als ik me de reportage van Netwerk goed herinner.
http://www.nieuws.nl/170723
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35147295
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:22 schreef Floripas het volgende:
Allochtonen gaan meer naar de gemeentelijke stembus dan voorgaande jaren, en ze stemmen voor de helft (!) PvdA. Nog meer afwijkingen van het gemiddelde: de SP is impopulair, GroenLinks eigenlijk alleen onder Marokkanen en Turken, Christenunie doet het ook aardig, de VVD scoort nauwelijks en het CDA ook niet. D66 is dan wel weer geliefder onder allochtonen.
Wat ik vooral opvallend vind is dat de ChristenUnie wel scoort en het CDA niet.
pi_35148345
quote:
Velen blijven thuis op 7 maart

Van een verslaggever

AMSTERDAM - De opkomst van allochtonen bij de verkiezingen voor een nieuwe gemeenteraad op 7 maart zal dramatisch laag zijn. Van de Marokkaanse Amsterdammers is op dit moment slechts twintig tot 25 procent van plan te gaan stemmen.

Dit blijkt uit een enquête van bureau Onderzoek en Statistiek (O+S) in opdracht van het politieke tv-programma De Voorkamer van RTV Noord-Holland en Het Parool.

Van de Turkse Amsterdammers zegt 25 tot dertig procent te gaan stemmen, van de Surinaamse Amsterdammers dertig tot 35 procent. De algemene opkomst in Amsterdam was vier jaar geleden ongeveer vijftig procent.

Gisteren bleek uit een onderzoek van bureau Motivaction nog dat in Nederland naar verwachting ongeveer 46 procent van de allochtonen naar de stembus gaat. Onderzoeker Jeroen Slot van S kan dit niet geloven. Amsterdam blijft volgens hem in elk geval sterk bij die cijfers achter. De opkomst dreigt net zo dramatisch te worden als vier jaar geleden.

Volgens Slot komt dat onder meer doordat allochtonen vanzelfsprekend veel minder historische binding met Nederlandse politieke partijen hebben. Ook zouden zij niet het gevoel hebben dat er wat te kiezen is. In de politiek gaat het vaker óver hen dan mét hen.

Maar het belangrijkste is, aldus Slot, dat veel allochtonen achterlopen qua kennis en opleiding. Ook lager opgeleide autochtonen gaan minder vaak naar de stembus. Op de kieslijsten staan bovendien niet veel meer allochtone kandidaten dan vier jaar geleden, terwijl allochtonen de neiging hebben te kiezen voor een landgenoot.

Van de allochtonen, zo'n twintig procent van het Amsterdamse electoraat, is rond de zestig procent van plan op de PvdA te stemmen. De VVD komt er met ongeveer tien procent veel minder goed vanaf.

VVD-lijsttrekker Laetitia Griffith reageerde gisteravond in De Voorkamer verbaasd op de cijfers. Zij zei juist veel enthousiasme tegen te komen als zij allochtone jongeren spreekt.

Lijsttrekker Maarten van Poelgeest van GroenLinks wees op onderzoek van de Universiteit van Amsterdam, waaruit blijkt dat de politieke participatie van allochtonen groeit als zij zich organiseren in eigen clubs. De gemeente heeft er volgens hem alles aan gedaan om die organisaties de nek om te draaien, onder meer door het intrekken van subsidies.

© Het Parool, 15-02-2006
http://www.parool.nl/nieuws/2006/FEB/15/ams1.html

maar in de grotere steden is de totale opkomst tradtioneel al wat lager altijd dan landelijk
pi_35148423
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:59 schreef dVTB het volgende:

[..]

Wat ik vooral opvallend vind is dat de ChristenUnie wel scoort en het CDA niet.
in het bericht van nieuws.nl staat dit hierover:
quote:
CDA en ChristenUnie krijgen relatief veel steun van de Antillianen en de Surinamers.
pi_35190375
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 08:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als jij zou mogen stemmen in de VS, zou je dan ook kiezen voor de partij die het beste voor heeft met nieuwkomers zoals jij? Of ga je kiezen voor strakke immigratieregels?
Vrij egoistische benadering Sidekick, klinkt niet echt sociaal om alleen maar te denken aan eigen belang...
Yeah baby Yeah!
pi_35190535
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Vrij egoistische benadering Sidekick, klinkt niet echt sociaal om alleen maar te denken aan eigen belang...
Dat is nogal een rechtse insteek inderdaad.

Maar het is toch logisch dat immigranten kiezen voor een partij die een sociaal (im)migratiebeleid voorstaat?
pi_35190639
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is nogal een rechtse insteek inderdaad.

Maar het is toch logisch dat immigranten kiezen voor een partij die een sociaal (im)migratiebeleid voorstaat?
Ja, in eenzelfde situatie zouik hoogstwaarschijnlijk hetzelfde doen, maar mijn punt staat nog steeds.
Als je rechts bent is eigen belang stemmen asociaal en als je links bent is het logisch..

Hoe meten we met twee maten deel 1.
Yeah baby Yeah!
pi_35190743
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:28 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja, in eenzelfde situatie zouik hoogstwaarschijnlijk hetzelfde doen, maar mijn punt staat nog steeds.
Als je rechts bent is eigen belang stemmen asociaal en als je links bent is het logisch..

Hoe meten we met twee maten deel 1.
Het gaat meer om het ideaal, niet zozeer om het eigen belang. Een immigrant ziet nog beter hoe ontzettend slechts het migratiebeleid van rechts is.
pi_35190837
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat meer om het ideaal, niet zozeer om het eigen belang. Een immigrant ziet nog beter hoe ontzettend slechts het migratiebeleid van rechts is.
Lul er maar over heen.
Iemand die vermogens is én VVD stemt is asociaal en kijkt alleen naar zijn eigen situatie.
Iemand die allochtoon, sociaal zwakker of werkloos is en een partij uit de linkerhoek kiest kiest 'verstandig'.
Het migratiebeleid is helemaal niet zo slecht, we moeten niet vergeten dat een euro maar 1 keer uitgegeven kan worden en we de groep staatsruifgebruikers beter zo klein mogeljk kunnen houden.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:40:13 #95
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35191080
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Huh?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35191119
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:33 schreef Elgigante het volgende:

Het migratiebeleid is helemaal niet zo slecht.
Onzin - dat vind ik wel en die andere stemmers dus ook.
pi_35191154
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Huh?
Je kiest voor jouw groep (de nieuwkomer) omdat een partij jouw belangen het beste behartigd. Vrij logisch natuurlijk, maar misschien zijn er betere alternatieven die het gemeenschappelijke belang beter dienen.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:45:50 #98
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35191307
Och, laat ik gelijk duidelijkheid geven:

Vampier zegt dat allochtonen logischerwijs op een linkse partij stemmen omdat ze voor lossere immigratieregels zijn. Ik stel een vraag, waarbij het verwachte antwoord in mijn opzet gaat aantonen dat dit niet zozeer het geval hoeft te zijn aangezien Vampier, als allochtoon, juist op een rechtse partij zou stemmen met strakke immigratieregels.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:49:01 #99
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35191441
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je kiest voor jouw groep (de nieuwkomer) omdat een partij jouw belangen het beste behartigd.
Ik probeerde juist duidelijk te maken dat dit helemaal niet zo logisch is als wel eens wordt voorgesteld (zoals door Vampier). Ik weet niet precies wat er dan opeens zo egoistisch zou zijn aan mij?
pi_35191511
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:45 schreef Sidekick het volgende:
Och, laat ik gelijk duidelijkheid geven:

Vampier zegt dat allochtonen logischerwijs op een linkse partij stemmen omdat ze voor lossere immigratieregels zijn. Ik stel een vraag, waarbij het verwachte antwoord in mijn opzet gaat aantonen dat dit niet zozeer het geval hoeft te zijn aangezien Vampier, als allochtoon, juist op een rechtse partij zou stemmen met strakke immigratieregels.
Oh op die fiets..
Ik denk wel dat de gemiddelde allochtoon wel automatisch op een partij zal stemmen die zich aan de linkerzijde van het politieke spectrum bevindt.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')