abonnement Unibet Coolblue
pi_35078933
Teennagels
door Iris Boter

Ik zit op de rand van het bad mijn teennagels te knippen als je aanklopt.
Je klopt nooit.
"Ik kom even naast je zitten," zeg je. Bla bla, en dit en dat en zus en zo. En dat we vast wel vrienden kunnen blijven. Dan doe je de deur weer dicht.
Daar zit ik dan.

In de keuken staan mijn rugtas en boodschappenkarretje al klaar.
"Ik maak de helft van het geld van de vakantie wel over," zeg je. Je zit aan de keukentafel en leest de krant. Ik zie alleen je rug en de krullen in je nek.
"Prima," zeg ik. Er staat een pan soep op het fornuis. Je maakt altijd soep op zaterdag.
's Morgens snijd je de verse ingrediėnten, trek je kruidige bouillon en dan laat je de soep de hele dag opstaan. Als we naar de markt of de stad zijn geweest en vers brood hebben gekocht nemen we een kop. Daarna brengen de rest van de middag door tussen de schone lakens in je bed. En dan gaan we samen in bad. Je kust mijn voeten en we vertellen elkaar jeugdherinneringen en dromen.
Brachten we de middag door.
Gingen we in bad.
Ik kijk in de pan. Tomatensoep. Met tomaten uit eigen tuin. Het ruikt heerlijk.
"Dan ga ik maar," zeg ik.
De rug zwijgt.
Ik hang m'n rugtas om een schouder. Hij is zwaar. Je bent vast niets vergeten. Door de achterdeur verdwijn ik naar buiten. Ik sleep het boodschappenkarretje achter me aan.

In mijn eigen keuken warm ik de soep-uit-blik op. Met de kat op schoot en de tv aan leef ik het eerste stukje van mijn nieuwe leven. Alleen.

Ik snap het wel. Die ander is spiritueler. Ik ben zo gewoon. Zo materialistisch. Saai. Doe duf werk. Zij is tantralerares. Zij is sensueel, ziet in alles een diepere laag, schrijft gedichten. Ik spaar zegels bij de koffie. Zij is romig van zichzelf, ik ben een droge koek. Vind je het gek.

Ze staan nu samen in de keuken of waar dan ook. Hij smijt zijn wijnglas in de haard, zij doet haar haar los. Na een eindeloos, bovennatuurlijk samenzijn, op de tafel, op het kleed, op de bank en in de hemel gaan ze aan de soep. Ze voeren elkaar, likken elkaars lippen af. Heerlijke, warme tomatensoep. Vol zuivere groente en pure smaak.
En tien afgeknipte nagels.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 21:28:32 #2
88233 Steve
Still the best.
pi_35203400
Gefeliciteerd Iris.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 17 februari 2006 @ 21:37:03 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_35203661
Feli
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')