Dream on. De honden lusten geen brood van deze onzin.quote:AMSTERDAM - De overkoepelende organisatie van Amerikaanse platenmaatschappijen (RIAA) waarschuwt consumenten ervoor de muziek van hun iPod te halen, alvorens deze door te verkopen. Wie de muziekspeler verkoopt zonder de muziek te verwijderen, maakt zich schuldig aan het schenden van copyright. De RIAA heeft gewaarschuwd op zoek te zijn naar overtreders.
De snelheid waarmee er nieuwe iPods op de markt komen hebben een zondvloed aan oude muziekspelers op veilingsites veroorzaakt. Maar al te veel consumenten verkopen hun apparaat zonder eerst alle mp3's te verwijderen.
Niet alleen in de Verenigde Staten, maar ook Europa is dit illegaal. Ook het omzetten van een audio-cd naar mp3-formaat, om het origineel vervolgens te verkopen, is strafbaar. Door afstand te doen van het origineel verliest men ook het recht de muziek te gebruiken.
Wat een gelul. Dat is "disclaimerspraat" uit Amerika die je op warez-sites tegenkomt.quote:Je mag je download ook niet langer dan 24 uur bewaren. Je mag hem alleen 1x beluisteren en dan kiezen of je overgaat tot aankoop of niet.
Inderdaad. Maar de laatste tijd zijn er een hoop instanties die de wet naar hun eigen hand willen zetten.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:56 schreef Neuralnet het volgende:
Klopt inderdaad niet. Downloaden van muziek mag altijd. Ongeacht of iemand het origineel heeft. Downloaden, branden en vervolgens de kopie verkopen mag niet. Downloaden en vervolgens openbaar maken mag ook niet. Mijn origineel mag ik altijd verkopen ongeacht of ik later weer legaal download.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |