AMSTERDAM 2006-02-13 – (Novum/AP) - Natuurlijk kun je je geliefde voor Valentijnsdag een bos rozen geven of een doos bonbons. Maar heb je wel eens gedacht aan bij elkaar passende neuzen? Het aanbieden van plastische chirurgie aan je partner wordt in China in ieder geval een steeds populairder Valentijnscadeau. Steeds meer stellen in steden als Shanghai gaan samen onder het mes om zich bijvoorbeeld nieuwe neuzen en ogen te laten aanmeten als een symbool van hun liefde, bericht de krant China Daily.
"Ik heb het voorgesteld als een manier om onze relatie te huldigen en om ons dichter bij elkaar te brengen", zegt de 24-jarige Liu Yan over de neusoperaties van haar en haar 28-jarige vriend. Hij vond het volgens Liu een fantastisch idee en legde zonder bezwaren duizend euro neer voor de operaties.
In de aanloop naar Valentijnsdag is het een stuk drukker geworden in de klinieken voor plastische chirurgie in Shanghai. Dat heeft ook te maken met het recente einde van het Chinese maanjaar, wanneer jonge Chinezen traditiegetrouw geld krijgen van familieleden en eindejaarsuitkeringen van hun werkgevers.
Ik weet niet hoor, maar ik denk dat als je daar hier mee aankomt, de meeste mensen het toch als een belediging opvatten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.