Martijn_77 | maandag 13 februari 2006 @ 22:19 |
quote:Hoe zou dit afgelopen zijn als er ook nog eens iemand achterin gelegen had die met spoed naar het ziekenhuis moest? | |
RemcoDelft | maandag 13 februari 2006 @ 22:32 |
quote:Irrelevante vraagstelling! Hoe zou het afgelopen zijn als er net een kleuterklas aan het oversteken was? | |
Martijn_77 | maandag 13 februari 2006 @ 22:33 |
quote:Op de snelweg? ![]() | |
DJKoster | maandag 13 februari 2006 @ 22:34 |
quote:Dan had die ambulance wel met zwaailichten/sirene gereden en is de kans groot dat de chaffeurs van beide voertuigen beter opgelet hadden. Was het toch tot een botsing gekomen dan moet er dus heel snel een andere ambulance heen.. | |
Sander | maandag 13 februari 2006 @ 22:35 |
quote:Dan stond de sirene aan. Next. | |
Murray | maandag 13 februari 2006 @ 22:37 |
quote:As is verbrande turf. | |
Captain_Chaos | dinsdag 14 februari 2006 @ 20:05 |
Dan wordt de rit zo snel als een speer overgenomen door een andere ambulance. Ik vermoed dat optische en geluidssignalen niet zouden hebben bijgedragen aan het voorkomen van een ongeval. De van rijstrook wisselende bestuurder zou hem waarschijnlijk ook niet gezien hebben in zijn ijver om op de linker rijstrook te komen. Ik denk dat je vaak met O&G moet rijden om tot de conclusie te komen dat de bijdrage aan je zichtbaarheid minimaal is. | |
progrock | dinsdag 14 februari 2006 @ 21:47 |
Voplgens mij waren zowel de ambulance als de helaas overleden Tilburger fout. Die ambulance had geen sirene en zwaailicht aan dus moest de bestuurder zich aanpassen aan het overige verkeer en dus helemáál niet op de linkerbaan blijven zitten. Wat die Tilburger deed was trouwens ook niet echt slim. Als je vanaf een oprit een snelweg op komt zou het wijzer zijn geweest als hij eerst op de rechterbaan was gaan rijden, waar hij de verkeerssituatie even goed had kunnen bekijken om dán pas op een veilige manier naar de linkerbaan te gaan. Maar waarschijnlijk had-ie haast (van oprit direct naar de linkerbaan!), en dan kan dit soort dingen helaas gebeuren. | |
Martijn_77 | dinsdag 14 februari 2006 @ 22:09 |
quote:Wie weet had de ambulance net ingehaald. Of ging hij opzij om de Tilburger in te laten voegen | |
Youssef | dinsdag 14 februari 2006 @ 23:58 |
quote:Ja, wat if??? | |
Peter | woensdag 15 februari 2006 @ 00:09 |
wat als youssef nou daar midden op de snelweg lag en beide auto's over hem heen reden? | |
zoalshetis | woensdag 15 februari 2006 @ 00:12 |
Volgens de politie reed de ambulance zonder sirene en zwaailicht maar wel veel te hard vrees ik. ze moeten die gasten keihard aanpakken. ik zie wel vaker dat bepaalde lieden uit de autoritaire branche zich schuldig maken aan verkeerovertredingen, kan zoals nu een keer verkeerd aflopen. stel lamzakken. | |
mcintosh | woensdag 15 februari 2006 @ 00:16 |
quote:Welja, er wordt weer een half verhaal verteld en meteen met het vingertje wijzen. Wat heeft die ambu volgens jou verkeerd gedaan? Zoals ik het lees schiet er een malloot vanaf de invoegstrook naar de linkerrijbaan en boem... | |
zoalshetis | woensdag 15 februari 2006 @ 00:20 |
quote:ik zie eerder gewoon een invoeger die geen ambulance, die keihard reed, heeft gezien. | |
Youssef | woensdag 15 februari 2006 @ 00:21 |
quote:Harder dan 97 dB? | |
mcintosh | woensdag 15 februari 2006 @ 00:21 |
quote:Waar maak je uit op dat de ambu keihard reed? En waarom negeer je het feit dat er staat : quote: | |
ioko | woensdag 15 februari 2006 @ 00:22 |
quote:Precies mijn idee. Wat heeft het ermee te maken dat het een ambulance was? Als ik op de linker baan rijd, en iemand voegt in, en komt voor mij uit, is er geen ontwijken meer aan, dus ik zie niet meteen in waarom de ambulance schuldig is. | |
Pracissor | woensdag 15 februari 2006 @ 00:23 |
quote:Lijkt mij logisch dat er niks was gebeurd wanneer er geen ambulance met hoge snelheid zonder sirenes reed. | |
mcintosh | woensdag 15 februari 2006 @ 00:23 |
quote:Waar halen jullie die hoge snelheid vandaan ![]() | |
zoalshetis | woensdag 15 februari 2006 @ 00:24 |
zullen we het echte verhaal, dat nooit komt omdat de bestuurder dood is, afwachten? | |
Youssef | woensdag 15 februari 2006 @ 00:25 |
quote:Ja, dat mag je inderdaad eens goed tegen jezelf zeggen. | |
zoalshetis | woensdag 15 februari 2006 @ 00:26 |
quote:nee hoor, we wachten af. ik zeg niks tegen mezelf. wacht jij ook af? | |
mcintosh | woensdag 15 februari 2006 @ 00:27 |
quote:Och het echte verhaal kan nog wel degelijk komen, sporenonderzoek, getuigen enz. En inderdaad lijkt het me dan verstandig om geen dingen te gaan invullen zonder verdere info ![]() | |
Youssef | woensdag 15 februari 2006 @ 00:27 |
quote: quote: | |
zoalshetis | woensdag 15 februari 2006 @ 00:28 |
ik geef slechts het tegenverhaal. wacht nou maar af. | |
mcintosh | woensdag 15 februari 2006 @ 00:32 |
quote: ![]() Het tegenverhaal van iemand die omgekomen is bij een verkeersongeval waar je niet bij bent geweest... Ma goed, punt gemaakt, klaar. | |
Peter | woensdag 15 februari 2006 @ 00:33 |
quote:maar vanuit welke feiten haal jij je tegenverhaal? | |
zoalshetis | woensdag 15 februari 2006 @ 00:34 |
quote:ja want iedereen schiet zomaar ineens van de rijstrook naar links de baan op ![]() ik wil wel eens weten wat de familie of andere nabestaanden over zijn rijgedrag te vertellen hebben. | |
Kizzy | woensdag 15 februari 2006 @ 00:34 |
Is dit de eerste aanrijding met een ambulance in het nieuws? Ik ben hier gewoon benieuwd naar nml | |
Pracissor | woensdag 15 februari 2006 @ 00:35 |
quote:Het is duidelijk dat hetgeen wat er nu in het bericht staat door de ambulance bestuurders is verteld. Ben idd ook benieuwd wat overige getuigen of sporen onderzoek naar voren brengt. | |
Youssef | woensdag 15 februari 2006 @ 00:36 |
quote:Dat gebeurd zo ongeveer euuhm... continu ![]() | |
zoalshetis | woensdag 15 februari 2006 @ 00:38 |
quote:ik zie het zelden sagbi. jij mag je eigen idee hebben, ok? | |
ioko | woensdag 15 februari 2006 @ 00:42 |
quote:Haal eerst je rijbewijs maar eens, voordat je dit soort dingen gaat zeggen. Als je invoegt ga je niet meteen door naar de linker rijbaan (of je moet een erg goede reden hebben) | |
Pracissor | woensdag 15 februari 2006 @ 00:50 |
quote:Heb je het nu over Nederland? Of... ![]() | |
Youssef | woensdag 15 februari 2006 @ 00:52 |
quote:Mên, ik heb waarschijnlijk meer stempels dan jij. ![]() En het is standaard dat de gehaaste jopi's direct van invoegstrook naar linkerbaan knallen ![]() | |
zoalshetis | woensdag 15 februari 2006 @ 00:54 |
quote:we wachten af, weet dat die ambulances erg hard doorknallen op de snelweg. | |
Captain_Chaos | woensdag 15 februari 2006 @ 21:54 |
Als de ambulance hard reed komt dat vanzelf boven water. Dat soort voertuigen zijn inmiddels allemaal uitgerust met een apparaat dat UDS heet. UDS legt gegevens vast net als een flight data recorder van een vliegtuig. Het aardige is dat bij het installeren van deze apparaten wed gedacht de dienders, brandweermensen of ambulancechauffeurs mooi aan te kunnen pakken op hun malversaties. Het tegenovergestelde blijkt in de praktijk waar. Omdat er een setje blauwe lampen op het dak staan, al dan niet brandend, wordt door de buitenwacht (lees: mensen die ook zo'n ding willen) al snel gedacht dat maar een beetje raak wordt gejakkerd. UDS pleit op grote schaal chauffeurs van voorrangs- en overheidsvoertuigen vrij. Het apparaat blijkt een geschenk uit de hemel te zijn. Overigens: Mocht de snelheid van de ambulance boven de toegestane snelheid hebben gelegen dan blijft het een feit dat er bij deze aanrijding maar één een voorrangsfout heeft gemaakt bij het wisselen van rijstrook. De prent die je ervoor kunt krijgen is dus niet voor niet 130 knoeten waard. | |
ioko | donderdag 16 februari 2006 @ 18:49 |
quote:Ow, bedoel je dat..... Ik dacht dat je het zelf normaal vond om te doen.... |