DOKTERSRECEPT: MAANDELIJKS 1 a 2 Weken vakantie op staatskosten in het buitenland...
Een fabeltje? Neen, voor sommige lijkt het echt waar te zijn. Behalve dan het receptgedeelte...
En wiens kop zie ik daar opduiken in het Holland House? Wiens koppen zitten daar in de VIP boxen tussen het publiek? Juist... Mister
ik-doe-hier-iets-belangrijkrijks-voor-het-vaderland Prins Pils Alexander oftewel de toekomstige Koning van de Nederlanden!
Ik wil ook wel op staatskosten een of ander lullig en onbeduidend kutklusje opknappen tijdens de Olypmpische Winterspelen en ondertussen met mijn geliefden bivakkeren in een of ander 5 sterren Hotelletje op loopafstand van de verschillende stations. Heerlijk 's morgens gewekt worden met een paar eitjes, bakkie geurende verse koffie en verse Jus d''orange.
Geweldig als je telkens een of andere reden hebt waarom je met je gezin in het buitenland
MOET zijn. Het valt me op dat ons prinsje relatief vaker in het buitenland zit dan ik het kikerlandje waar die zijn toelages etc. opstrijkt! En terwijl het merendeel van de Nederlandse bevolking met pijn en moeite de eindjes aan elkaar probeert te knopen viert het konkinklijk huis vet feest ergens in het buitenland.
Ik heb het gevoel dat ik telkens in het nieuws die WimLex (mag die een keer als Kop in Koppensnellers?) steeds vaker zie opduiken in een of ander lekker te vertoeven pittoresk plekkie in het buitenland. En dat wil ik ook wel.
Kortom: Ochtendhumeur en ik baal dat mijn wekker op maandagochtend om 6:45 afgaat.
Gaap! Waarvan akte hopenlijk... Grrr... ik ben toe aan vakantie en een volle beurs.