Het is dan ook een vervoersbewijs, en niet een plaatsbewijs.quote:
Mja, gewoon gaan studerenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:25 schreef Brembo het volgende:
Bij uitgaven boven de 100 euro per jaar is een kortingskaart al goedkoper. En volgend jaar als je HBO doet heb je een OV
.
Ja, volgend jaar pasquote:Op zondag 12 februari 2006 23:25 schreef Brembo het volgende:
Bij uitgaven boven de 100 euro per jaar is een kortingskaart al goedkoper. En volgend jaar als je HBO doet heb je een OV
.
same here, had dat geld er na 2 maanden al uit johquote:Op zondag 12 februari 2006 23:27 schreef Biene het volgende:
Kortingskaart! Ik kan niet meer zonder! M'n bankrekening bedoel ik dus.![]()
Ik na 5 retourtjes. Den Bosch - Leiden.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
same here, had dat geld er na 2 maanden al uit joh
Zelfs in Duitsland schrijven ze beter Nederlandsquote:Op zondag 12 februari 2006 23:28 schreef the_legend_killer het volgende:
In Duitsland is een treinkaartje 3 x zo goedkoper
Klopt uiteraard niet, omdat een kortingskaart 55 euro per jaar kost, en je 40% korting krijgt. Je moet dus 137,50 per jaar uitgeven aan kaartjes die geldig zijn tijdens de kortingstijden voordat het rendabel is.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:25 schreef Brembo het volgende:
.
Dat kost duur. Nee, dat is duur. Dat is duur, dat kost goedkoop.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:43 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Zelfs in Duitsland schrijven ze beter Nederlands
niet.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:28 schreef the_legend_killer het volgende:
Dan vergelijk je prijs met korting (samenreiskorting) met een kaartje zonder korting.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:15 schreef HomerJ het volgende:
Ik was dit weekend naar Tilburg om wat vrienden en vriendinnen te bezoeken, koste een retourtje gewoon 40 euro![]()
![]()
Ik weet zeker dat dit een jaar geleden nog 25 euro was![]()
Nee hoor...in Duitsland heb je tig verschillende tarieven: met een kaartje voor een stoptrein mag je bv. niet in een IC, met een kaartje voor IC mag je niet in ICE.quote:
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:23 schreef PDOA het volgende:
Tsonge, je voelde je zeker net een jood in een goederentrein he?
Met je bezemsteel?quote:Op maandag 13 februari 2006 00:24 schreef MissHobje het volgende:
9 euro erbij en je bent heen en weer naar Parijs![]()
quote:
quote:NS Internationaal heeft deze Valentijnsdag weer verschillende scherpe aanbiedingen, zo zit je dit voorjaar voor maar 49, - euro p.p. in Parijs, voor 58,- euro p.p. in Berlijn en voor maar 150,- euro met zijn tweetjes in Londen. Boek nu snel, en bezoek samen met je Valentijn deze romantische steden!
Oeh, zoef zoef trein.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Thalys dusmijn bezemsteel is kapoet
Ik heb een rode met Snoopy erop, die is nog geiler dan die met dat Paard.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:28 schreef Biene het volgende:
[..]
Alleen als je je geile nachthemd mee neemt.
Ja, ik heb in je fotoboek gekeken.
Nog geiler?! Dat lijkt me onmogelijk!quote:Op maandag 13 februari 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb een rode met Snoopy erop, die is nog geiler dan die met dat Paard.![]()
Het is toch echt zo. Zo geil, dat ik geen foto kan plaatsen, omdat je dan van je stoel afglijdt, en daarvoor ben ik niet verzekerd.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:32 schreef Biene het volgende:
[..]
Nog geiler?! Dat lijkt me onmogelijk!![]()
Nee, dat van Nederland is lekker gevariëerd. Dan een bruin met witte koe, dan een wit met bruine... the possibilities are endless!quote:Op maandag 13 februari 2006 01:36 schreef -Wolf- het volgende:
Voor 18 euro 1.000 km. met de bus in Rusland, dat is pas waar voor je geld! Hoewel het Russische landschap ietwat plat, leeg en saai is, maar toch.
Joh, natter dan dit kan echt niet hoor!quote:Op maandag 13 februari 2006 01:33 schreef heiden6 het volgende:
Het is toch echt zo. Zo geil, dat ik geen foto kan plaatsen, omdat je dan van je stoel afglijdt, en daarvoor ben ik niet verzekerd.
Gelukking is NL klein. 1.000 km. lang naar een saai landschap staren is niet echt gaaf.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, dat van Nederland is lekker gevariëerd. Dan een bruin met witte koe, dan een wit met bruine... the possibilities are endless!![]()
![]()
![]()
Pas op voor ongelukken dan.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:40 schreef Biene het volgende:
[..]
Joh, natter dan dit kan echt niet hoor!![]()
hierquote:Op maandag 13 februari 2006 01:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Thalys dusmijn bezemsteel is kapoet
Moet je niet voor 9.00 gaan reizen, anders is de korting nog niet geldig en betaal je de kosten van een volledig treinkaartje én de 35-euro boetequote:Op zondag 12 februari 2006 23:27 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Ja, volgend jaar pas![]()
Ik zag laast een actie waar je kon afspreken om met mensen met een kortingskaart mee te reizen. Weet iemand hoe die heet? Of een site waar je dat kan doen?
Niet als het de eerste keer is dat je genaaid wordtquote:Op maandag 13 februari 2006 10:53 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Moet je niet voor 9.00 gaan reizen, anders is de korting nog niet geldig en betaal je de kosten van een volledig treinkaartje én de 35-euro boete![]()
Daar zal ik aan denkenquote:Op maandag 13 februari 2006 10:53 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Moet je niet voor 9.00 gaan reizen, anders is de korting nog niet geldig en betaal je de kosten van een volledig treinkaartje én de 35-euro boete![]()
Okee dan.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:51 schreef Koewam het volgende:
Hoi Heiden6.
Ik ga jou zien zatdag.
Jeej.
Dus.
Groetjes, Koewam
In Duitsland hebben ze alleen geen Tilburg...quote:Op zondag 12 februari 2006 23:28 schreef the_legend_killer het volgende:
Alicey-meet.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Okee dan.
Kusjes heiden6.
P.S. Waar heb je 't over?![]()
Ja, als je 12 jaar of jonger bent.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:38 schreef postmortum het volgende:
1 woord: railrunner
geldt alleen na 9uur, en aangezien er mensen soms voor 9uur moeten reizen, tsjaquote:Op maandag 13 februari 2006 18:35 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Één woord: Voordeelurenkaart.
Je moet ook spetterpoepen totdat de klok de 9.00 gepasseerd is.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:40 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
geldt alleen na 9uur, en aangezien er mensen soms voor 9uur moeten reizen, tsja
O ja, natuurlijk.quote:
kan, als je klein bent kan je het er wel op wagenquote:Op maandag 13 februari 2006 18:40 schreef vintrax het volgende:
[..]
Ja, als je 12 jaar of jonger bent.
ik weket niet of jij nog in de buggy zat en een luier omhad toen je 12 was mar ikke nietquote:Op maandag 13 februari 2006 18:50 schreef postmortum het volgende:
luier om en buggy mee in de trein dus![]()
oook, maar t komt niet erg geloofwaardig over bij de meeste mensenquote:Op maandag 13 februari 2006 20:10 schreef postmortum het volgende:
hmm daar heb je een punt:P maar als je doet alsof je onder de 3 jaar bent mag je gratis mee;)
Vroegah mocht dat zelfs nog in het vliegtuig.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:18 schreef Dwaashaas het volgende:
Je doet het volgende (een vriend van mij is het gelukt):
Je gaat (overdreven) enthousiast naar de eerste de beste conducteur en geeft aan dat je veel interesse voor treinen hebt. Jouw grootste wens is om voor bij de machinist voor in de trein te zitten om te zien hoe dat nou allemaal in het echt gaat.
De conducteur gaat met jou naar de machinist en legt jou verhaal uit. Met een beetje geluk is de machinist erg blij met de interesse die je voor zijn vak hebt en laat jou plaatsnemen op de luxe stoel naast de machinist. Jij laat hem gewoon vertellen en stelt af en toe een vraag. Door het enthousiasme van de machinist dat er iemand is die uitermate geinteresseerd is in zijn werk wordt er gewoon vergeten om een vervoersbewijs te vragen. Et voila, gratis treinreis voor jou.
Natuurlijk niet tijdens spitsuur doen of als je er als een zwerver bij loopt. Het kan zijn dat ze nu strenger zijn ivm de rugzak-bom-toeristen, maar het is het proberen waard
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:33 schreef joshus_cat het volgende:
Je kunt natuurlijk ook treinconducteur worden. Dan mag je altijd gratis met de trein mee.![]()
ja! het is de schuld van de NS dat de brandstof zo belachelijk duur is!quote:Op zondag 12 februari 2006 23:15 schreef HomerJ het volgende:
Ik was dit weekend naar Tilburg om wat vrienden en vriendinnen te bezoeken, koste een retourtje gewoon 40 euro![]()
![]()
Ik weet zeker dat dit een jaar geleden nog 25 euro was![]()
Kut NS
Aangezien ik met Carnaval daar weer heen ga en weer 40 euro kwijt ben.
En ik kon niet eens zitten![]()
Da's een leuk trucje waar je een hoop gedoe mee kunt krijgen. Ik heb zo een tweetal pubers erg sneu zien kijken (inderdaad tussen rotterdam en schiedam) toen de conductrice zei 'kortste route my ass, je betaalt voor de kortste verbinding, en dat betekent dat je in deze intercity fout zit'.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 02:11 schreef heiden6 het volgende:
Leuk trucje om goedkoper te reizen: ik moet morgen heen en weer naar Zoetermeer, vanuit Rotterdam Schiebroek, ong. bij station R'dam Wilgenplas.
dan ga je toch lopen als dat te veel is voor je.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:39 schreef Geqxon het volgende:
4 euro nogwat voor 19 minuten in het veevervoer
Klagen over de NS is zo 1999.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:39 schreef Geqxon het volgende:
4 euro nogwat voor 19 minuten in het veevervoer
Van Amersfoort naar Utrecht lopenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:49 schreef MREn het volgende:
[..]
dan ga je toch lopen als dat te veel is voor je.
Als je weet dat het druk is, koop je toch lekker een 1e klas kaartje.
niet waar...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Van Amersfoort naar Utrecht lopen
Ik ga wel met de brom, kost me 2 euro.
Mja, je betaalt voor de reis, en die mag je op de snelste manier afleggen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:20 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Da's een leuk trucje waar je een hoop gedoe mee kunt krijgen. Ik heb zo een tweetal pubers erg sneu zien kijken (inderdaad tussen rotterdam en schiedam) toen de conductrice zei 'kortste route my ass, je betaalt voor de kortste verbinding, en dat betekent dat je in deze intercity fout zit'.
Waarna de kinders een retourtje rotterdam-schiedam + wettelijke boete bij haar konden kopen voor 42 euro nogwat...![]()
Niet iedere conducteur weet datquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:00 schreef heiden6 het volgende:
Mja, je betaalt voor de reis, en die mag je op de snelste manier afleggen.
Gewoon uitleggen, doen alsof je alles weet beetje bluffen. Zeggen dat je de regels precies kent en je dus geen boete gaat betalen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:09 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Niet iedere conducteur weet dat![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |