abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34982347
Heeft er iemand ervaring met marmoleum?
Wij hebben bijna een nieuw huis (koopcontract moet nog getekend enzo, maar dat komt allemaal wel goed) en daar moet dus ook een leuke vloer in.
We hebben nu laminaat, maar dat is het toch niet helemaal voor ons.
We hebben kinderen dus er gaat geregeld wat over de vloer. Het moet dus lekker gedweild kunnen worden enzo. Tegen een flink stootje kunnen ook.

Ook heb ik wel eens zeil gezien wat in repen gelegd word. Echt super zag dat eruit. Net hout.
Weet iemand daar een merk/adresje of wat dan ook van?

En anders.... iemand nog tips voor een leuke vloer?

Wat we in ieder geval niet willen is zo'n grindvloer.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34983557
Mijn schoonouders hebben een vloer van een soort zeil (het is geen zeil het is dikker, maar in elk geval zoiets dergelijks) met een houtpatroon. Het ziet eruit als een houten vloer, maar het is gewoon een geheel zeg maar. Ik weet zo even niet meer hoe het heet... (nou daar heb je dan dus echt wat aan... niet ). Ik ga er een nachtje over slapen, als ik erop kom dan kom ik het wel even roepen hier.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:07:36 #3
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_34983741
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:02 schreef Nijna het volgende:
Mijn schoonouders hebben een vloer van een soort zeil (het is geen zeil het is dikker, maar in elk geval zoiets dergelijks) met een houtpatroon. Het ziet eruit als een houten vloer, maar het is gewoon een geheel zeg maar. Ik weet zo even niet meer hoe het heet... (nou daar heb je dan dus echt wat aan... niet ). Ik ga er een nachtje over slapen, als ik erop kom dan kom ik het wel even roepen hier.
Vinyl?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_34983852
Volgens mij ook niet vinyl, maar misschien is het wel gewoon een merk waar ik op zit te broeden, ik heb eigenlijk geen idee. Heb al vluchtig wat gekeken op het internet, maar ik was eigenlijk op weg naar bed. Als ik er morgen nog niet achter ben dan bel ik mn schoonmama even op, dan weet ik t gelijk. Welterusten
  Jubileum moderator zaterdag 11 februari 2006 @ 23:19:35 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34984125
Misschien bedoel je Novilon Nijna?

Verder heb ik geen ervaringen met marmoleum maar het is wel iets wat ik graag in de keuken wil hebben, als we ooit de keuken gaan vernieuwen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:22:34 #6
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_34984225
Volgens mijn vriendin ligt er hier Marmoleum volgens mij is het gewoon hardbord(dat hout, de achterkant van een kast) maar als zij en haar ouders gelijk hebben en dit is Marmoleum is het helemaal niks.geeft veel krassen, dweilen met veel water is onmogelijk.
Een grintvloer lijkt me ook niets, wel mooi maar geeft veel lawaai en als je kindjes vallen hebben ze meteen schraafwonden. Laminaat lijkt mij perfect maar jou niet, dus dan denk ik dat je toe bent aan een tegelvloer(desnoods met vloerverwarming)
of anders parket? Het mooiste vind ik zo'n oude houtvloer maar dat lijkt me ook niet ideaal met kids? Succes met zoeken
Liefde, leven , geven!!!!
pi_34990973
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:19 schreef Lois het volgende:
Misschien bedoel je Novilon Nijna?
Dat zou heel goed kunnen Lois, net even gezocht op internet en het lijkt er inderdaad erg op. Ik denk inderdaad dat het novilon is wat ze hebben liggen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Nijna op 12-02-2006 10:02:46 ]
  zondag 12 februari 2006 @ 11:23:21 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34992200
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:22 schreef honesty het volgende:
Volgens mijn vriendin ligt er hier Marmoleum volgens mij is het gewoon hardbord(dat hout, de achterkant van een kast) maar als zij en haar ouders gelijk hebben en dit is Marmoleum is het helemaal niks.geeft veel krassen, dweilen met veel water is onmogelijk.
Klinkt dan eerder als kurk...
pi_34993877
Mijn ouders hebben thuis marmoleum. Als het gelegd is, stinkt je huis 2 weken lang, een beetje 'zurig' en naar lijm. Als je gaat dweilen MOET je groene zeep gebruiken, en het verkleurd. Als we de deurmat van de keuken verplaatsen, een verschil van dag en nacht. Plus dat ik het eigenlijk ontiegelijk lelijk vindt. We hebben de hele woonkamer, keuken en hal in de zelfde kleur, inmiddels geen drempels meer (wilde mn moeder niet, t zou beschadigingen geven). Als je een grote ruimte laat 'marmoleum-en', heb je kans dat je in het midden een (nogal lelijke) naad krijgt. Nadeel is dat het vreselijk koud is als er geen vloerverwarming onder zit. En als je ergens vochtige plekken op de ondervloer hebt, heb je kans dat het marmoleum gaat bobbelen omdat de lijm die ze gebruiken wateroplosbaar is.
Oh en als je er per ongeluk een gaatje in boort, blijf je dat zien
pi_35015168
Ik heb vroeger in mijn keuken marmoleum gehad, vond het daar wel fijn. Was zwart, kon makkelijk gedweild worden en was voelde niet echt koud aan.

Mijn schoonouders hebben het in de woonkamer liggen, wit en rood marmoleum en dat witte verkleurd idd wel heel erg. Maar het is wel kras- en slijtvast.

Op m'n werk ligt op elke verdieping in de koffiecorner marmoleum/linoleum en dat zal idd niet voor niets zijn. Makkelijk schoon te maken en slijtvast. Alleen glimt het daar heel erg omdat het altijd met zo'n poetsapparaat wordt schoongemaakt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_35690829
je hebt ook pvc vloeren: ook in houtstructuur.

Ik heb hier marmeleum in de keuken en inderdaad, met kleurverschil onder een mat, maar verder erg handig in gebruik!!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 20:56:04 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35691181
Mijn ouders hebben het op de bovenverdieping, het ligt er inmiddels 12 jaar en het is nog steeds mooi. Het is inderdaad goed schoon te maken en voelt niet koud aan, maar dat is omdat mijn ouders vloerverwarming hebben. Ik wilde het zelf ook in mijn hal en keuken, maar het is best prijzig en mijn hal en keuken zijn erg klein, dus het was de moeite niet. Overigens ligt hier in de hal en in het trappenhuis wel zachtgeel marmoleum, erg mooi. Echt 100% slijtvast ook. De kleurverschillen waarover ik lees zal denk ik toch bij spul van mindere kwaliteit voorkomen want ik heb het zelf nog nooit gezien. Oh en zoek eens op Forbo, dat is de fabrikant ervan.
pi_35771594
Ik heb nog geen grote kleurverschillen gezien bij Marmoleum, maar dát er kleurverschillen ontstaan is natuurlijk niet zo raar. Het is een natuurproduct. Net zoals katoen en hout verkleurt het een heel klein beetje door het zonlicht.
Er zijn lakken voor marmoleum die de vloer er weer als nieuw uit laten zien. Wat betekent dat de kleur ook weer mooier wordt. De lak is ook gelijk bescherming van de vloer.
Handig!! Nog meer voordelen van marmoleum?? --
. Come what may..
pi_35773269
Het verkleuren zal bij de ene kleur meer gebeuren dan bij de andere...
Het zwarte marmoleum wat ik vroeger had heb ik niet zien verkleuren, bij mijn schoonouders is alleen het witte marmoleum verkleurd, het rode niet. Het witte wordt een beetje gelig, door de zon e.d. Je ziet het als je bijv een kleed weghaalt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')