Sssttt.. dat zijn de toekomstplannen.quote:Op zondag 19 februari 2006 01:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Lelystad heeft 71.000 inwoners volgens Wikipedia.
In mijn dorp lange tijd ook niet, maar inmiddels zitten we toch al wel een jaar of 2 misschien zelfs, vast aan adsl en kabel. Geen versatel ofzo met 20 mbit, lijkt me toch een beetje overbodigquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:46 schreef YoopY het volgende:
Mijn dorp zuigt omdat hier geen 20 Mbit internet is...
quote:
Welk dorp is het dan?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:38 schreef El_Rolando het volgende:
Mijn dorp zuigt omdat het geen treinstation heeft. Het is trouwens het grootste dorp in Nederland zonder spoor.
Hebben wij ook nietquote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:38 schreef El_Rolando het volgende:
Mijn dorp zuigt omdat het geen treinstation heeft.
Wij hebben hier in het Heitelân ook een Berlikum, een gehucht van dezelfde omvang, zoniet kleiner.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:33 schreef Pumatje het volgende:
Berlicum... verschikkenlijk paupervolk waar elke dorpsgeneratie elkaar wel kent omdat ze met elkaar op de basisschool hebben gezeten en gemmy en Kimberley natuurlijk na 20 jaar weer enorme vriendinnen zijn als ze naast mekaar op de markt vis verkopen 8P
Er 2 kroegen zijn, en het ligt eraan of de kroeg 4 maanden kan overleven zonder binnekomst omdat om de 4 maanden de bierprijs in t dorp wisselt![]()
4 maanden...![]()
iedereen voor "het uitgaan" afspreekt bij 1 debiele kut friettent en iedereen zo enorm liev schattig van Berlicum houdt, zo leuk,
En iedereen elkaar zo lekker snel ziet en ontmoet en het heel intressant is wie de maandbladen van die bezorgdienst die blaadjes uitleent in bezit heeft want dirk's zoon wil graag de donald duck lezen.
zo'n dorp is Berlicum![]()
Hier ook, soms verlang je wel naar de stad jaquote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
* knuf * voor de TS.![]()
Heb zelfs tot voor 'n half jaar geleden altijd in 'n gehucht in Drenthe gewoond, 4.000 inwoners, ook typisch 'ons is ons' dorpje.Wel iets meer voorzieningen, en 's zomers veel toerisme, maar voornamelijk uitgestorven, saai en te hoog roddelgehalte..
![]()
Ik studeer en woon nu tot mijn grote genoegen in Leeuwarden, wat 'n verademing.
![]()
Een echte ui dusquote:Op maandag 13 februari 2006 20:38 schreef Gizmore het volgende:
Ik vind het hier eigenlijk best goed te doen
Rijnsburg: 15.000 inwoners
Basisscholen: 6 of 7
Snackbars: 5
Openbaar vervoer: goed, richting Katwijk, Leiden en Noordwijk.
Supermarkten: 3
Kroegen: uhmm 3 of 4, kom ik nooit.
Kledingwinkels: stuk of 5 ofzo
Camping: 1
Autodealers: 6
Het is wel allemaal niet zo groot, maar voor alles wat je nodig hebt hoef je eigenlijk nergens heenGelukkig is Leiden lekker dichtbij en dus fietsbaar, net als Katwijk en Noordwijk.
Maar het beste is nog wel dat het toch wel vrij dicht bij zee is, maar ik zie amper toeristen in de zomer
voor zover ik weet heeft drachten al heel lang stadsrechtenquote:
Hier ook? Je woont in hetzelfde gehucht als ik altijd gewoond heb!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:53 schreef Otto215 het volgende:
[..]
Hier ook, soms verlang je wel naar de stad ja.
Dat valt allemaal best mee hoor. Dat ik in het afgelopen half jaar getuige ben geweest van een inbraak op klaarlichte dag en een bijna- steekpartij is alleen maar spannendquote:Op maandag 27 februari 2006 18:58 schreef Ixnay het volgende:
Waarom mijn dorp zuigt:
Nou tussen ongeveer 1910 en 1975 lag hier de grootste steenkool/bruinkool mijn van Nederland.
Hierdoor werden er veel arbeiderswijken (zeg maar gerust pauperwijken) gebouwd.
Ineens moest die mijn sluiten en ontstond er een grote werkloosheid hier, je kunt je wel voorstellen hoe het ging verpauperen daardoor.
De voormalige mijnwerkers trokken dus weg uit Hoensbroek om elders werk te zoeken. En de arbeiderswijken werden bewoond door... paupers.
Inmiddels is Hoensbroek 1 grote ghetto, de pauperflatjes staan er nog, evenals de gestapelde rijtjeshuizen. Tekort aan werkgelegenheid is er nog steeds, wat resulteert in veel loslopende criminelen. Er liggen hier ook 4 coffeeshops naast elkaar, waardoor veel Duitsers te vinden zijn in deze betreffende straat die wel even de grens over willen komen hiervoor.
Niet heel Hoensbroek is tuig btw, maar de ruime meerderheid wel.
Eigenlijk is het een stad (25.000 inwoners) maar door de flatjes en de dicht op elkaar bebouwde woningen is het toch te klein om een stad te noemen en wordt het vaak als een wijk van Heerlen gezien wat ook een groot ghetto gehalte heeft btw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |