Mijn dorp zuigt... tenminste, ik woon normaal gesproken in Utrecht, maar na een paar weken studeren besloten mijn moeder en haar vriend samen te wonen in het gehucht der gehuchten, Spierdijk, te Noord-Holland.
Dit Dorp heeft zo'n 1300 inwoners, met een dorpskern, nog een nieuwbouwstraatje en dan een lange straat naar the middle of nowhere waar je alleen het geluid van de geiten van de buren hoort. En de haan van de andere buren. Vanzelfsprekend woont moederlief aan het verre eind van deze straat, zo ver mogelijk bij de bewoonde wereld vandaan.
Het dichtstbijzijnde treinstation dat mij binnen een redelijke tijd weer naar Utrecht terug kan zenden is zo'n 15 a 20 minuten verderop, in het Iets Grotere Dorp, Heerhugowaard.
Helaas heb ik geen auto en ook geen rijbewijs, en rijden er ook geen bussen in Ons Gehucht, met als resultaat dat ik, in de zeldzame weekends die ik daar doorbreng, de gehele dag naar het geweldige uitzicht van een ongebruikte weide mag zitten staren vanaf onze oh-zo-mooie stolpboerderij.
In dit Dorp is 1 dorpscafé, 1 kerk en 1 trampolinebedrijf (!?) maar vanzelfsprekend niets nuttigs waar een zinnig jong persoon tijd zou willen doorbrengen. De dichtstbijzijnde supermarkt is ook al zo'n 10 minuten rijden met de auto, en een tripje naar de Chinees kost dezelfde tijd.
Nee, echt. Ge-wel-dig. Ik blijf wel lekker in Utrecht
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN!
Facebook en
website