abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 februari 2006 @ 21:51:21 #1
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_34950919
Hoi, Montov hier.

Kijk, nu vind ik het erg leuk om bij het schaatsen te kijken naar de opening van de vrouwen ( ), maar we kunnen met z'n allen feitelijk concluderen dat de deelname van vrouwen aan de Olympische Spelen een veredelde Paralympics is, die toevallig in dezelfde periode wordt afgewerkt.

Onder druk van het communistische gelijkheidsbeginsel moesten we de prestraties van vrouwen gelijkwaardig vinden aan die van mannen, en ondanks het vallen van de Muur leeft dit principe nog steeds voort. Tot zover de geschiedenis (bron: Wikipedia). Maar fysiek zijn mannen en vrouwen helemaal niet gelijk aan elkaar, wat duidelijk naar voren komt in de sportuitslagen.

Mijn buurman met chronische luiheid doet ook zijn best naar zijn mogelijkheden, maar moeten we voor hem soms ook een aparte sport verzinnen, alleen omdat hij aantoonbaar minder kan presteren dan anderen?! Neen! We noemen hem slome papzak, lachen hem uit en wijzen hem na wanneer we hem tegenkomen. Zo zouden we vrouwen ook moeten behandelen.

Dus, om de Koude Oorlog eindelijk te beeindigen en topsport te verlossen van de associatie met miljoenen doden in Siberische werkkampen moeten we vrouwensport afschaffen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_34951067
Je doet je ondertitel eer aan!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 17 februari 2006 @ 21:26:18 #3
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_35203331
Is dit nu wat je noemt een mislukte LMK?
Géén kloon van tvlxd!
pi_35203498
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik goud gewonnen door een Nederlandse man wel iets mooier vind dan goud gewonnen door een Nederlandse vrouw. Als een Nederlandse man wint dan weet je dat 'wij' de allerbeste sporter hebben voortgebracht, en dat geldt bij een vrouw die goud wint niet.
pi_35203524
Opvallend, hoe komt dat MrBadGuy?
That's all folks!
pi_35203573
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Opvallend, hoe komt dat MrBadGuy?
Als een man wint dan weet je dat die de allerbeste is (op dat moment). Als een vrouw wint is het 'slechts' de beste vrouw.
pi_35203583
ik zie liever vrouwensport
pi_35203835
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als een man wint dan weet je dat die de allerbeste is (op dat moment). Als een vrouw wint is het 'slechts' de beste vrouw.
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt dan, ik zie het niet zoals jij het stelt. Ik trek geen vergelijking en vind de winnaar altijd een winnaar, zonder een 'slechts' term.
That's all folks!
pi_35203988
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:43 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Het is maar hoe je er tegenaan kijkt dan, ik zie het niet zoals jij het stelt. Ik trek geen vergelijking en vind de winnaar altijd een winnaar, zonder een 'slechts' term.
Dat slechts klinkt idd wel erg negatief, ik vind het ook geen groot verschil, maar winnen bij de mannen is net ietsjes mooier vind ik.
pi_35204178
Ja, dat heb ik toch ook wel een beetje ja. Het is net allemaal iets krachtiger, imponerender enz. op de een of andere manier.
That's all folks!
pi_35204213
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat slechts klinkt idd wel erg negatief, ik vind het ook geen groot verschil, maar winnen bij de mannen is net ietsjes mooier vind ik.
Er is geen "slechts" term. Want de wedstrijd gaat alleen over vrouwen.

Wanneer een mannelijke atleet wint, zeg je toch ook niet: "Hij is "slechts" de snelste atleet. Een cheetah is veel sneller." Totaal irrelevant.

Terug naar de TS:
Je hebt inderdaad gelijk. De vrouwen op de OS zijn een soort van Paralympics, als je het heel oppervlakking bekijkt. Vrouwen hebben een handicap.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 21:56:57 #12
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_35204255
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Ja, dat heb ik toch ook wel een beetje ja. Het is net allemaal iets krachtiger, imponerender enz. op de een of andere manier.
Daar ging het vandaag tijdens Maatschappijleer over. Meestal zie je ook dat de camera bij vrouwen meer van boven komt, terwijl het bij mannen meer van onderen komt. Dat schept meer gevoel van kracht dan van boven.
pi_35208198
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:56 schreef Messenga het volgende:

[..]

Daar ging het vandaag tijdens Maatschappijleer over. Meestal zie je ook dat de camera bij vrouwen meer van boven komt, terwijl het bij mannen meer van onderen komt. Dat schept meer gevoel van kracht dan van boven.
Maar waarom zouden ze de camera's speciaal verplaatsen als de vrouwen bezig gaan?
pi_35208698
Zelfs voor de Paralympics kom je tekort Montov.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 00:16:13 #15
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35208808
Er zijn ook sporten zoals turnen (met uitzondering van bok en ringen) en kunstrijden waarin vrouwen de betere zijn.
pi_35209667
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:16 schreef Martijn_fijn het volgende:
Er zijn ook sporten zoals turnen (met uitzondering van bok en ringen) en kunstrijden waarin vrouwen de betere zijn.
hmmm bij kunstschaatsen doen de mannen toch echt 4voudige sprongen en de vrouwen niet. Ook bij het turnen vind ik de kracht van de mannen op de toestellen veel mooier om te zien dan de vrouwen. Jij ziet vind waarschijnlijk het gracieuze wat vrouwen in de sporten hebben, mooie. Of je geilt gewoon op de pakjes

Toch snap ik ergens wel wat de TS bedoelt. Ik heb het zelf ook een beetje. Individuele sporten gaan dan nog wel, maar vrouwen teamsporten heb ik vaak zoiets van moet dit Het ziet er gewoon vaak niet uit, kijk naar het ijshockey op deze spelen (ja heb je der weer )
Maar ook bij dingen als voetbal, basketbal, kogelstoten etc heb ik vaak iets van "dat vrouwenlichaam is gewoon niet geschikt voor sporten". We hebben tieten die altijd in de weg zitten, we missen die echte pure spierkracht.

Ik vind een mannen medaille bijna ook altijd net iets mooier dan van een vrouw. Gewoon een gevoel.
Maar ik heb het zelf bij zoiets als rodelen of skeleton. Je ziet eik totaal niet of het nou een man of een vrouw is op zo een plankje. Maar toch vind ik de mannen dan interessanter dan de vrouwen.

En bij mannen die heel enthusiast een vrouwensport volgen, heb ik meestal het gevoel dat nou ook niet echt om de sport gaat
Nou kan je natuurlijk zeggen dat ik daarom als vrouw liever naar een man kijk. Maar dat is toch niet het geval, aangezien ik de meeste sporters er niet uit vind zien in die pakjes. En het eerder een flinke afknapper is dan dat ik denk "ah lekker om naar te kijken"
pi_35209771
Ik zag vandaag de snowboardcross ofzo voor vrouwen. Viel me wel op dat ze echt niet in staat waren te blijven staan. De series van de mannen zagen er toch nog wat beter uit.

Verder kan het prima hoor, vrouwen en sport, je moet het eigenlijk niet vergelijken.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_35214148
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:41 schreef MissX het volgende:

[..]

hmmm bij kunstschaatsen doen de mannen toch echt 4voudige sprongen en de vrouwen niet. Ook bij het turnen vind ik de kracht van de mannen op de toestellen veel mooier om te zien dan de vrouwen. Jij ziet vind waarschijnlijk het gracieuze wat vrouwen in de sporten hebben, mooie. Of je geilt gewoon op de pakjes

Toch snap ik ergens wel wat de TS bedoelt. Ik heb het zelf ook een beetje. Individuele sporten gaan dan nog wel, maar vrouwen teamsporten heb ik vaak zoiets van moet dit Het ziet er gewoon vaak niet uit, kijk naar het ijshockey op deze spelen (ja heb je der weer )
Maar ook bij dingen als voetbal, basketbal, kogelstoten etc heb ik vaak iets van "dat vrouwenlichaam is gewoon niet geschikt voor sporten". We hebben tieten die altijd in de weg zitten, we missen die echte pure spierkracht.

Ik vind een mannen medaille bijna ook altijd net iets mooier dan van een vrouw. Gewoon een gevoel.
Maar ik heb het zelf bij zoiets als rodelen of skeleton. Je ziet eik totaal niet of het nou een man of een vrouw is op zo een plankje. Maar toch vind ik de mannen dan interessanter dan de vrouwen.

En bij mannen die heel enthusiast een vrouwensport volgen, heb ik meestal het gevoel dat nou ook niet echt om de sport gaat
Nou kan je natuurlijk zeggen dat ik daarom als vrouw liever naar een man kijk. Maar dat is toch niet het geval, aangezien ik de meeste sporters er niet uit vind zien in die pakjes. En het eerder een flinke afknapper is dan dat ik denk "ah lekker om naar te kijken"
Wat volgens mij eerder het probleem is, is dat er minder vrouwen op hoog niveau sporten. Daardoor is de top smaller.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 08:59:16 #19
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_35214223
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:00 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze de camera's speciaal verplaatsen als de vrouwen bezig gaan?
Iki zou het niet weten. Het werd wel omschreven als : "1 van de redens waarom vrouwen nog ondergeschikt worden gemaakt op TV. " Als voorbeeld werd ook genomen de huisvrouw. Maar dat is een ander verhaal.
pi_35214382
wat een topic
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 20 februari 2006 @ 13:52:06 #21
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_35286711
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:13 schreef Ericr het volgende:
Zelfs voor de Paralympics kom je tekort Montov.
Ondanks mijn handicap kan ik nog aardig golfen, hoor.
Géén kloon van tvlxd!
pi_35291323
Juist een aparte OS voor vrouwen!! Met sporten als modderworstelen in bikini, wet-T-shirt volleybal, paaldansen en stripteases.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')