abonnement Unibet Coolblue
pi_34941111
Vraagje: wat is het verschil tussen laptop en notebook.

Van wat ik mij herinner (pin me er niet op vast):

Een laptop was vroeger groter dan een notebook: een notebook had het formaat van een kladblok.

Er was ook een verschil tussen geen accu (dus alleen net stroom) en wel accu enzo maar dat weet ik echt niet meer...

Maar tegenwoordig worden die termen doorelkaar gegooid, ik noem die dingen gewoon lappy's maar:

WAt ik DENK: een laptop kan je ECHT op je schoot doen. Een notebook is net zo compact, maar je kan het niet op je schoot gebruiken (zowiezo niet aan te raden ivm hitte enzo).

Mijn Fujitsu-Siemens Amilo M1425 (Pentium M 1.6 GHz, Radeon 9700 128mb etc.) mag je niet op je schoot gebruiken, op de onderkant staat: warning, this surface becomes very hot, use the computer only on a hard surface and be sure that the ventilation grill is not obstructed (sorry voor brakke-engels.nl maar ik tik dit uit me hoofd, geen zin om het ding om te keren )

Is het ding nu een notebook of laptop Hij is niet bizar groot (15.4 inch scherm) hij is ook niet echt super zwaar ofzo (3 kg) maar je mag het eigenlijk niet op je schoot gebruiken...
pi_34941250
Volgens mij maakt het tegenwoordig geen verschil meer, en ze worden gewoon heter omdat ze sneller moeten.
It's not a bug! It's a feature!
Colleagues, relatives or friends making 'funny' jokes? Instantrimshot.nl
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:59:34 #3
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_34941298
Ik gebruik de termen gewoon doorelkaar en iedereen snapt het.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_34954366
Loopt ook storm, dit topic

Mja ik gebruik het ook door elkaar, alhoewel laptop veel meer gebruikt word (imho)...
pi_34954479
notelap,....

opgelost? Verder met het oplossen van andere wereldproblematiek
pi_35000703
Notebook is volgens mij meer voor office gebruik, Laptop voor privé doeleinden zoals gamen, maar ook grafisch gebruik.
Volgens mij hoor
pi_35021079
Voor zover ik weet, zit er geen enkel verschil tussen..
pi_35021685
boeiend?
pi_35021715
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:58 schreef c0nd0r het volgende:
Volgens mij maakt het tegenwoordig geen verschil meer, en ze worden gewoon heter omdat ze sneller moeten.
heter
pi_35030543
notebook of laptop... ik vind het het zelfde hoor! ik gebruik het ook door elkaar, ik vind notebook duurder klinken dan laptop... maarja, is mijn mening
  maandag 13 februari 2006 @ 11:44:40 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35030606
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:51 schreef snellejelle het volgende:

[..]

heter
Warmte.
pi_35030773
Volgens wikipedia is het hetzelfde. En Wikipedia is heilig.
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_35030874
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:49 schreef JeRa het volgende:
Volgens wikipedia is het hetzelfde. En Wikipedia is heilig.
idd!
It's not a bug! It's a feature!
Colleagues, relatives or friends making 'funny' jokes? Instantrimshot.nl
pi_35030901
Een beukenotebook is een herfsteditie van een laptop.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  maandag 13 februari 2006 @ 12:00:00 #15
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35031041
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:54 schreef thefunny het volgende:
Een beukenotebook is een herfsteditie van een laptop.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_35031054
Dat klopt ongeveer Yup. Het verschil lag hem metname op het wel of niet hebben van een accu. De ene werkt alleen via het lichtnet en de ander had een ingebouwde of een vervangbare accu. Welke dat precies is weet ik zo niet meer. Ik gok dat een laptop een accu heeft en een notebook niet. Ik heb nog een paar boeken waar dat in staan, maar ja dan moet ik dat weer opzoeken, geen zin.
pi_35031107
@Phoenixjuh

Ik heb toch weldegelijk notebooks én laptops (die ook die benamingen droegen) gezien met accu
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
  maandag 13 februari 2006 @ 12:06:56 #18
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_35031262
Sommige fabrikanten hebben hun laptops notebooks genoemd omdat er klachten waren. Sommige laptops voeren zoveel warmte af dat het te heet is/wordt om de laptop op je schoot te houden. Om misverstanden te voorkomen hebben ze toen de naam veranderd.

Daarom heten sommige laptops nu notebooks. Zover ik weet zit er verder geen verschil in.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_35047795
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:02 schreef JeRa het volgende:
@Phoenixjuh

Ik heb toch weldegelijk notebooks én laptops (die ook die benamingen droegen) gezien met accu
Dat komt doordat men niet de juiste benaming gebruikt.
pi_35048086
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:16 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Dat komt doordat men niet de juiste benaming gebruikt.
Neen, het is beide hetzelfde.
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_35048230
wat een kutdiscussie zeg
pi_35048239
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:06 schreef Vipers het volgende:
Sommige fabrikanten hebben hun laptops notebooks genoemd omdat er klachten waren. Sommige laptops voeren zoveel warmte af dat het te heet is/wordt om de laptop op je schoot te houden. Om misverstanden te voorkomen hebben ze toen de naam veranderd.

Daarom heten sommige laptops nu notebooks. Zover ik weet zit er verder geen verschil in.
Het is zelfs slecht om hem op je lap/schoot te houden, omdat de koeling dan geblokkeerd wordt. Vandaar dat ze die dingen geen laptop meer noemen
pi_35052862
Uhh er zijn genoeg laptops met koeling die van de achterkant/zijkant zuigen hoor

Niet alle zuigen van de onderkant...
pi_35056584
ja klopt, maar ik quotete een bericht waarin over sommige laptops werd gesproken...

en dan altijd weer een wijsneus die moet corrigeren
pi_35092199
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:22 schreef JeRa het volgende:

[..]

Neen, het is beide hetzelfde.
Dacht het dus niet he.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')