En toch blijven mensen het kopen. Beleggingstip inside.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:05 schreef c0nd0r het volgende:
Alleen jammer dat ze wel 2x zo duur zijn geworden
Think again, ik denk dat de verkoop wel terug gaat lopen, en dat Pepsi in haar nopjes gaat zijn...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:08 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
En toch blijven mensen het kopen. Beleggingstip inside.
quote:Vanaf 30 januari 2006 vervangen wij in heel Nederland onze huidige, hervulbare flessen voor nieuwe statiegeldflessen. Flessen voor eenmalig gebruik. Dat heeft als voordeel dat elke fles er voortaan nog frisser uitziet. En zeker zo belangrijk; iedere fles wordt na gebruik gerecycled. Zo zorgen wij ervoor dat al het materiaal van de fles wordt herbruikt en dus niets verloren gaat. Het is dan ook belangrijk dat u uw lege statiegeldflessen gewoon blijft inleveren. Zo blijft de kringloop gesloten.
De nieuwe statiegeldflessen zijn er in 1-, 1,5- en 2-literverpakkingen van de merken Coca-Cola (light), Fanta (light) en Sprite (light).
Ik heb in een supermarkt idd al een vrij leeg pepsi rek gezien. Ik heb toen snel ook maar een fles gepaktquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:10 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Think again, ik denk dat de verkoop wel terug gaat lopen, en dat Pepsi in haar nopjes gaat zijn...
Waar wordt er onzin uit gekraamd?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:19 schreef existenz het volgende:
Of je leest het artikel eens GOED op cocacola.nl dan had je wat minder onzin uitgekraamd:
[..]
Hier nog 1, ik drink mijn hele leven al Coca-Cola, maar nu ben ik vertrokken naar de Pepsi.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:21 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik heb in een supermarkt idd al een vrij leeg pepsi rek gezien. Ik heb toen snel ook maar een fles gepakt
Lekker duidelijk. Eenmalig gebruik maar toch statiegeld? Door het statiegeld ga je het toch vaker gebruiken?quote:Vanaf 30 januari 2006 vervangen wij in heel Nederland onze huidige, hervulbare flessen voor nieuwe statiegeldflessen. Flessen voor eenmalig gebruik.
Als je overstapt van Coke naar Pepsi dan ben je het ook niet waard dat je het dronk. Pepsiquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:10 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Think again, ik denk dat de verkoop wel terug gaat lopen, en dat Pepsi in haar nopjes gaat zijn...
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:24 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Als je overstapt van Coke naar Pepsi dan ben je het ook niet waard dat je het dronk. Pepsi
Ik zie toch duidelijk in dat stukje staan:quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:23 schreef -J-D- het volgende:
Volgens dat artikel zouden het dus geen statiegeldflessen moeten zijn, terwijl ze dat wel zijn.
Bovendien zouden de 1.5 en 2 liter variant moeten blijven bestaan, maar dat zie je in geen winkel terug.
Je reageert maar op de helft... Waarom staat er dan: "Flessen voor eenmalig gebruik"?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:25 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ik zie toch duidelijk in dat stukje staan:
"Vanaf 30 januari 2006 vervangen wij in heel Nederland onze huidige, hervulbare flessen voor nieuwe statiegeldflessen."
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:24 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Als je overstapt van Coke naar Pepsi dan ben je het ook niet waard dat je het dronk. Pepsi
Ja klopt, maar ik weet al dat ze de nieuwe flessen omsmelten om er nieuwe van te makenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:27 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Je reageert maar op de helft... Waarom staat er dan: "Flessen voor eenmalig gebruik"?
Dat suggereert dat je ze daarna in de prullenbak pleurt.!
Smeltenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:23 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Lekker duidelijk. Eenmalig gebruik maar toch statiegeld? Door het statiegeld ga je het toch vaker gebruiken?
Nee door het statiegeld wordt het terug gebracht naar de winkel ipv dat het in de vuilnisbak verdwijnt.quote:Door het statiegeld ga je het toch vaker gebruiken?
Ja duh! Dat snapt iedereen. Maar het staat er giga onlogischquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:28 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Smelten
Niet gewoon weer nieuwe er in gooien
Als iedereen het snapt kennelijk nietquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:29 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ja duh! Dat snapt iedereen. Maar het staat er giga onlogisch
Daardoor wordt die fles dus vaker gebruikt ipv dat ie eenmalig gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:29 schreef B03S het volgende:
[..]
Nee door het statiegeld wordt het terug gebracht naar de winkel ipv dat het in de vuilnisbak verdwijnt.
Om jouw kromme logica te volgen, ik snap het niet, dus het is niet logisch.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:30 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Als iedereen het snapt kennelijk niet![]()
Och ja ik kan het ook wel, maar ik wil het gewoon niet. Als ik meer moet betalen wil ik ook iets meer krijgen. Principe kwestie.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:29 schreef -J-D- het volgende:
Ik betaal die 50 cent graag extra. Heb geen moeder die dingen betaalt. Heb een eigen huishouding en kan best paar euri in de week meer uitgeven aan de lekkerste drank op aarde.
Als je die fles smelt kan je em toch niet nog een keer gebruiken?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:30 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Daardoor wordt die fles dus vaker gebruikt ipv dat ie eenmalig gebruikt wordt.
Vandaar de onlogica
Terwijl ze duurder zijn gewordenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:31 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik vind het niks.De flessen ogen heel erg cheap.
Marktwerkingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:31 schreef -J-D- het volgende:
Ik laat me niet afschrikken door marktwerking. Ik betaal 50 cent meer omdat ik het een schitterend lekker drankje vind. Of zij goedkoper produceren of wat dan ook, boeit me dan niet.
Het zal vast wel invloed hebben op de marktwerking. Misschien daalt de verkoop door de prijsstijging, misschien stijgt de verkoop door de reclame of de "charme" van de nieuwe fles.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:34 schreef mcintosh het volgende:
[..]
MarktwerkingHeeft niks met marktwerking te maken die prijsstijging..
Maar goed ieder zijn voorkeur, de flessen zijn wel mooier, maar wel een stuk slapper en das kut
chocomel?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:29 schreef -J-D- het volgende:
Heb een eigen huishouding en kan best paar euri in de week meer uitgeven aan de lekkerste drank op aarde.
bier.quote:
Er zijn nog steeds 1,5l flessen..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:56 schreef Halfgedraaide het volgende:
Enige voordeel met die kleinere flessen is dat ze sneller leeg gaan. Dus de prik blijft er langer in. Ik ben thuis de enige die cola drinkt dus zo'n 1,5 liter fles dronk ik nooit helemaal leeg omdat de laatste rest niet meer te zuipen was zonder prik. Dus 1 liter vind ik meer dan relaxed. Alleen die flessen zien er niet uit. Lijkt wel van die goedkope aldi cola.
Hm.. wat anders? Cola uit blik? Cola in dozen? Cola in zakjes?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:10 schreef LunaticLaUrA het volgende:
me dunkt dat er nog steeds 1,5 liters zijn!
In een fles, of niet in een fles, gelukkig blijft het cola
da's alleen bij jouquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:27 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Je reageert maar op de helft... Waarom staat er dan: "Flessen voor eenmalig gebruik"?
Dat suggereert dat je ze daarna in de prullenbak pleurt.!
Alleen als je er in knijptquote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:45 schreef GenesiZ het volgende:
Zijn dat die zachte klote flessen die je zo in kunt deuken bij het vullen zodat je met mach 2 je glas vult en er zo een zwik overheen tieft?
Verdwaalde communistquote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:47 schreef i-spy24 het volgende:
beetje laat
Tja...had ik weer gisteren bij Appie-Hein.
" Ahm... hallo... waar kan ik de colaflessen vinden ? "
" Nou U staat ervoor meneer. "
" Nee, ik bedoel die gewone flessen,niet deze joekels van tig liter "
" Dat zijn deze meneer. "
" He ??? "
" Ja meneer dit zijn dezelfde flessen als die u eerst kocht alleen
de vorm is sinds kort veranderd. "
![]()
![]()
![]()
![]()
Denk je niet dat ze al genoeg geld hebben omgezet om dat geld uit de winst te halen ipv de flessen duurder te maken om het productieproces aan te passen ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:33 schreef Gose het volgende:
ze zijn duurder geworden omdat het een investering kost om het productieproces aan te passen. En ik denk dat ook het steeds smelten en opnieuw opbouwen van de flessen duurder is dan het schoonmaken. Vandaar de verhoging...
Om voor deze verhoging naar pepsi te gaan is leuk voor eventjes, want die krijgen over niet al te lange tijd ook deze zachte flessen die ook omgesmolten gaan worden en dus tegen dezelfde prijsverhoging omloopt. Als ik het goed heb wordt het verplicht volgens de wet. Ook gaan dus de b-merken zoals first choice over naar de zachte flessen. Denk dus dat de hele frismarkt flink duurder wordt...
Je knijpt er automatisch in als je de dop er vanaf haalt. Het is zo fokking dun dat hij zo indeukt als je die fles schuin houdt.quote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:56 schreef Halfgedraaide het volgende:
Enige voordeel met die kleinere flessen is dat ze sneller leeg gaan. Dus de prik blijft er langer in.
denk het niet nee...weet je wat het kost om al die machines die eerst omspoelden af te schrijven en te vervangen door machines die de flessen omsmelten en opnieuw vormen?? En stel dat ze genoeg geld hadden om het productieproces aan te passen, maar ze kunnen de prijs verhogen met een redelijk geldige reden, waarom zouden ze dat dan niet doenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:57 schreef Logitik het volgende:
[..]
Denk je niet dat ze al genoeg geld hebben omgezet om dat geld uit de winst te halen ipv de flessen duurder te maken om het productieproces aan te passen ?
Das onzin.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het is een goede zaak dat de 1 liter flessen terug zijn.
Flessen van 1.5 liter of meer zijn alleen geschikt als je met een groep bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |