Maar gedrag is natuurlijk het andere. Misschien rennen de meiden niet door de gangen als de jongens, en zitten ze niet zo gigantisch irritant te doen. Maar aan de andere kant zitten zij wel met z'n allen in een groepje ontzettend de roddelen, arm in arm te huppelen en ontzettend gierend/brullend te reageren.. 'Jah nee echt waar?AAAAAAAAAAAAAAAH!!'
Als ik nou toch es aan de praat kom (willekeurig) met weet ik veel wat voor een meisje rond de 13-14 wat er aardig oud uitziet, in 9 van de 10 gevallen voel/merk ik gewoon dat ze gewoon veel jonger is dan dat ze er uitziet. Op een manier komen ze bij mij altijd zo ontzettend 'volwassen' over. Met nadruk op de ', want hun opmerkingen zijn gewoon alles behalve wijs en komen meer over als 'stoer/bij de hand/etc'. Mja dat niet alleen eigenlijk, maar ik merk het gewoon aan uhm alles eigenlijk
Dit geldt eigenlijk allemaal vooral voor 10-15 ofzo.. Naar mijn mening zijn meiden vanaf 16 eigenlijk net zo 'volwassen' als de jongens, alleen ehh..anders, wat af en toe wat volwassener kan worden opgevat.
Sjah, het is waarschijnlijk lang niet zo bij iedereen en dit zijn gewoon mijn ervaringen en meningen.
PS: Ik ben zelf dus Jongen/16
quote:
op 06-27-2000 om 08:49 PM schreef RemCow het volgende:PS: Ik ben zelf dus Jongen/16
Gezien de foto van je had ik je eerder 12 geschat
Bij mij op school weet ik 5 stelletjes (weet zo niet meer stelletjes), waarvan bij alle de vriendin ouder is. Mijn vriendin is ook bijna een jaar ouder.
Zijn we nu klaar met raden?
quote:
op 06-27-2000 om 09:21 PM schreef Svart Rose het volgende:
3 keer raden waarom meiden vaak een oudere vriend hebben...
maar ik vind het ook totale bullshit, als je een paar meiden bij ons in de klas ziet en hoort dan denk je dat ze nog op de basischool zitten ofzo, zo irritant af en toe, maar dan komen ze weer met een sterk geplaatste opmerking waar ik nooit zou opgekomen zijn en dan ben je uitgeluld, maar je heb gelijk RemKoe
ik heb ooit in een grijs verleden een paar uur alleen met je doorgebracht en dacht: "Jeetje, wat is die jongen volwassen voor zijn leeftijd." Het ligt dus niet aan die meiden, het ligt aan jou!
quote:
quote:
op 06-27-2000 om 09:21 PM schreef Svart Rose het volgende:
Nou kom maar met een onderzoekje dan, zal ik wel eerst gaan.
Huidige vriendin is ouder, en van mijn vorige serieuze relaties was 1 vriendin ouder en 5 jonger. Wel was mijn relatie met die oudere vriendin mijn langste relatie (3 jaar).
Maar inclusief mijn huidge relatie is het dus 5-2 voor de jongere vriendin.
quote:
op 06-27-2000 om 11:17 PM schreef Roché het volgende:ik ben meer geinteresseerd in leeftijdsgenoten.
Vooral tijdens jouw ontmaagding
quote:
op 06-27-2000 om 09:28 PM schreef Framboosie het volgende:
. Misschien is het wel zo, dat jongens zich soms wat meer 'kinderachtig' gedragen.
Of blijven jongens misschien langer zichzelf door gewoon dingen te doen die ze leuk vinden en meisjes willen zo graag ouder lijken dat ze bepaalde dingen als kinderachtig afdoen in een poging toch maar ouder te lijken. Terwijl ze ze toch graag zouden willen doen maar zich te veel aan trekken van wat anderen over hun zouden kunnen gaan zeggen.
quote:
[b]op 06-27-2000 om 11:17 PM schreef
Toevallig had ik daar van de week een discussie over.... die oudere vriend, in hoeveel gevallen is dat wel niet zo'n loser ??? Welke leuke/knappe jongen neemt nou een meisje dat (veel) jonger is dat hij zelf is? Dat zoek je toch iemand van je eigen leeftijd ? Tenminste.. ik ben meer geinteresseerd in leeftijdsgenoten.
Is wel een interessant onderwerp. Vaak merk ik wel dat de jonge meiden van tegenwoordig er toch wel anders uitzien dan vroeger. Kleding en make-up zijn veel belangrijker geworden. Miss Tazzie is juf op de basisschool en die zegt ook dat de jeugd veel vroeger is gaan puberen. Er zitten nu meiden van 9-10-11 jaar die al menstrueren en dergelijke. Dat was vroeger pas veel later.
Ik kan me wel voorstellen dat jonge meiden een aantrekkingskracht hebben op oudere jongens. Heb het zelf ook. Ken een paar hele mooie meiden, stuk voor stuk zeer appetitelijk om aan te zien, maar je merkt gewoon het verschil in een gesprek. Je babbelt zelf op een heel ander niveau dan zij, wat natuurlijk niet zo vreemd is. Zij maken zich nog druk om wat ze morgen aantrekken, de repetities, het volgende schoolfeest, de nieuwe sappige roddel over de Backstreet Boys, terwijl jij je druk maakt over de komende rekeningen, je huis opknappen, waar je nu eens zal gaan stappen, Utrecht, Groningen of misschien wel Antwerpen (daar kunnen zij nog lang niet heen) en meer van dat soort dingen. Ben zelf een tijdje verliefd geweest op een lieve meid van 17, maar je merkt gewoon dat er een kloof zit tussen twee belevingswerelden. En dat heeft me toen tegengehouden.
Maar zeg nou zelf, een lekker ding in zo'n strak topje (Yes, het is weer zomer) is toch fijn om naar te kijken. Maar wat mij betreft blijft het daarbij. Woon nu fijn samen met miss Tazzie(22) en dat werkt prima. Lekker houden zo...
Absence of evidence isn't evidence of absence...
Taz4fun © 2000! f.k.a. Dragon30...
Ik heb op mijn 14e aan me zelf beloofd nooit een jongere vriendin te nemen. En tot nu toe is dat goed gelukt *kuch*. Dat smoesje dat meisjes zo volwassen zijn is alleen een excuus om als 18 jarige aan te pappen met een brugklasser (lekker nauw, kom je gauw).
Zo ken ik iemand die heeft staan zoenen met een meid van 14. Hij 18, zij net 3 dagen 14. En waarom? Zij is zo volwassen voor d'r leeftijd. Mwahaha, echt niet. Ook al is ze 2 koppen groter dan me vind ik 'r niet echt volwassen ofzow (ja ik heb haar ook een keer irl gezien).
Nou wil ik niet pretenderen volwassen te zijn. Nee, integendeel, ik ben een kind van 21 jaar. Maarja 21 jaar, al jaren niet meer op de middelbare school. Zelfs met mijn gebrekkige gebrabbel weet ik nog wel iemand van 14 of 15 te imponeren.
Achja wat maakt het uit dat ze touwtje springt als je even niet kijkt, als het maar tieten heeft.
Ohja in de Revu van deze week (of vorige week) staan enkele foto's boven het Dirk-Jan stripje. Kijk eens naar foto 3...
quote:
op 06-28-2000 om 07:55 AM schreef Ludo het volgende:
Vooral tijdens jouw ontmaagding
Ludo... wat slaat dat nou weer op? Die opmerking snap ik nou echt niet...
dan denk ik ook van, tja, hoe relatief is dat allemaal meiden..? komop.
Bovendien als je kijkt naar hoe de gemiddelde meid er bij ons op school (mijn ex school yeha!) uitzien, dan denk je ook wat een sletjes..
althans
dat denk ik wel..
volwassen, of volwassen doen..
tja
misschien komen jongens er voor uit, en verbergen meiden zich achter hun over het algemeen geldende iets eerder volwassen wordende lichaam, of ?
ze worden ook volwassener behandelt door sommige mensen, en dan krijg je die ontwikkeling misschien.
Ik heb er iig vrij veel schijt aan.
quote:
op 06-28-2000 om 10:30 AM schreef Taz4fun het volgende:
waar je nu eens zal gaan stappen, Utrecht, Groningen of misschien wel Antwerpen (daar kunnen zij nog lang niet heen)
Beetje off topic maar ga je in Antwerpen toevallig naar Zillion ?
Ik woon in Hilversum maar ben toch gemiddeld elke 2 weken wel in de Zillion te vinden zaterdagnacht
Vanaf de vierde lijken ze weer ongeveer op dezelfde golflengte te zitten.
Dit is hoe ik het ervaar en ja, in elke klas heb je uitzonderingen, nog erg kinderlijke meisjes, en tamelijk volwassen jongens. Maar ik denk dat het over het algemeen wel klopt dat meisjes eerder volwassener zijn dan jongens.
quote:
op 06-27-2000 om 09:25 PM schreef RemCow het volgende:
Bij mij op school weet ik 5 stelletjes (weet zo niet meer stelletjes), waarvan bij alle de vriendin ouder is. Mijn vriendin is ook bijna een jaar ouder.
Zijn we nu klaar met raden?
De man is gemiddeld 3 jaar ouder als hij trouwt dan de vrouw. Remcow, de tijd dat de meisjes om je heen inderdaad oudere vriendjes hebben, komt vanzelf.
Over die oudere vriend, ik heb geen idee. Mijn vorige vriend was ook ouder dan ik was en nu is dat weer het geval. Ik weet het niet, maar ik denk dat leeftijd niet zoveel uitmaakt, hoor. Ik ondervind er in ieder geval geen problemen aan, dus ik weet het ook niet.
Het komt wel veel voor hoor, dat meiden van mijn leeftijd (17) een vriend hebben die ouder is. In mijn klas in ieder geval wel (ex-klas trouwens!!!).
Ik denk dat de mentale leeftijd heel erg afhangt van jezelf en van je omgeving. Ik denk dat het weinig afhangt van het geslacht, dus ik ben het wel een beetje met je eens, RemCow.
Iefje
quote:
op 06-27-2000 om 11:19 PM in een ander topic schreef Roché het volgende waar hij veel commentaar op kreeg:
Wat ik bedoel... ik ga persoonlijk niet om met de kleintjes van de sportschool... dus weet ik niet hoe ze zijn.
Wat heeft dat met dit topic te maken, nou ik ga ook nooit om met de kleintjes van school. Nu nog steeds niet. je ziet me echt niet met mijn fietsje langs de bassisschool rijden op zoek naar mijn oh zo volwassen toekomstige vriendin. En op de middelbare school toonde ik ook niet veel interesse voor de jongere klassen. Hoe krijg ik dan in godsnaam een minderjarige vriendin? Ja niet dus.
Meisjes zijn niet volwassener ze worden volwassener behandeld. Als ze voor het eerst gaan menstrueren vinden tantes dat prachtig. "Ja meid je bent nu een echte vrouw bladibla" het lichaam van een meisje ontwikkeld zich meer waardoor je letterlijk ziet dat ze opgroeit.
Jongens worden niet gestimuleerd als hun lichaam gaat aanpassen. Je ziet ooms nooit zeggen "bravo knul, je eerste zaadlozing, neem een sigaartje".
Jongens vouwen vliegtuigjes, schieten elastiekjes naar elkaar, gooien krijtjes door de klas, en nog meer onvolwassen dingen. Meisjes blijven maar giebelen, kwebbelen, hun agenda behandelen alsof het staatsgeheim is en met zijn tweeen naar het toilet gaan. Dat heb ik nooit een teken van volwassenheid gevonden.
Daarnaast pronken meisjes het liefst met hun pas verworven goedgevormde lichaam waar elke knul in de klas over droomt, maar als er dan iets over wordt gezegd dan bestempelen ze het als kinderachtig en vluchten ze naar de volwassen bovenbouw. Alsof die niet hetzelfde denken als de onvolwassen knulletjes. Het enige wat die volwassen oudere jongens hebben geleerd is dat ze iets meer tact moeten hebben.
Dan is de grap ook nog dat iedereen een jongere vriendin mag hebben, maar als ik ook maar naar een minderjarig persoon kijk krijg ik al verwerpelijke reacties.
Ik weet niet.. maar het is volgens mij duidelijk te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |