thanks die LP ga ik doen... je kan ook direct vliegen met KLM (Schiphol-Havana)quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:21 schreef laurena_b het volgende:
Volgens mij iets van 20-30 CUC per nacht. Excl. ontbijt!
Google anders even, en schaf de LP aan. Daar staat heel veel basic info in! Overigens kan je met KLM-Air France via Parijs naar Havana vliegen.
Ja dat kloptquote:Op zaterdag 29 september 2012 15:03 schreef EL_Presidente het volgende:
klopt het dat je op de luchthaven daar bij terugkeer naar NL een departure tax moet betalen?
hoeveel?quote:
Toen ik er was kon je geen Visa on Arrival krijgen, maar ik lees nu dat het nu wel mogelijk is om zo'n unit bij aankomst in Havana te kopen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:12 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
hoeveel?en kan je je visum trouwens ook gewoon daar bij aankomst in Havana op de luchthaven kopen?
Thanksquote:Op zaterdag 29 september 2012 18:06 schreef miro86 het volgende:
[..]
Toen ik er was kon je geen Visa on Arrival krijgen, maar ik lees nu dat het nu wel mogelijk is om zo'n unit bij aankomst in Havana te kopen.
cheersquote:
helemaal naar het consulaat moeten (aan de andere kant van NL) en daarvoor vrij moeten nemenquote:Op zaterdag 29 september 2012 21:45 schreef k_man het volgende:
Wat is eigenlijk het grote bezwaar om dat visum van tevoren te regelen?
Ach het is super dicht bij Rotterdam CS en je bent een ervaring rijker. Het regelen van het visum gaat trouwens erg relaxed, met een beetje geluk sta je na 10 minuten weer buiten. Een collega van mij die wilde naar India, dat was pas een gedoe om een visum te regelen...quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:01 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
helemaal naar het consulaat moeten (aan de andere kant van NL) en daarvoor vrij moeten nemen
Als Rotterdam al zo bezwaarlijk is, zou ik nog eens heroverwegen of je wel naar Cuba moet gaan... Daar moet je ook vrij voor nemen en da's nog veel verder weg.quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:01 schreef EL_Presidente het volgende:
helemaal naar het consulaat moeten (aan de andere kant van NL) en daarvoor vrij moeten nemen
supervetrelaxed maar daar heb ik geen zin in, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. heb trouwens gehoord dat je ook visum kunt kopen bij een van die balies op schiphol..quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:46 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ach het is super dicht bij Rotterdam CS en je bent een ervaring rijker. Het regelen van het visum gaat trouwens erg relaxed, met een beetje geluk sta je na 10 minuten weer buiten. Een collega van mij die wilde naar India, dat was pas een gedoe om een visum te regelen...
http://www.cubaforum.nl/viewtopic.php?t=13699&start=25quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:52 schreef Keroppi het volgende:
Geloof me, ik ben een jaar geleden ook achter de alternatieve opties aangegaan. Maar de tips die ik op fora tegenkwam die bleken allemaal achterhaald. Onze conclusie was: toch maar naar Rotterdam dan. Maar wie weet wat er in een jaar allemaal veranderd is...
En wat K-man zegt: je hebt zat bureautjes die het voor je willen regelen, maar ik stuur niet graag m'n paspoort op naar zo'n visumbureau. Maar je hoeft er geen vrij voor te nemen.
Persoonlijk zou ik met een land als Cuba ook liever in het vliegtuig stappen met het idee dat het allemaal geregeld is. En niet er in Havana achter komen dat ze net een of andere obscure feestdag hebben waardoor je niet je visum kan aanschaffen oid.
Maar als Rotterdam ver weg is, dan is Schiphol toch ook ver. Of wil je het echt op de dag van vertrek gaan regelen? Zal prima kunnen, maar ik ben denk ik iets te neurotisch-georganiseerd voor zulke last-minute acties. Ik zou als de dood zijn dat het toch niet zou lukkenquote:Op zaterdag 29 september 2012 22:57 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
http://www.cubaforum.nl/viewtopic.php?t=13699&start=25
je kan het gewoon kopen bij de balie, zo niet dan Visa on Arrival..quote:Op zaterdag 29 september 2012 23:00 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Maar als Rotterdam ver weg is, dan is Schiphol toch ook ver. Of wil je het echt op de dag van vertrek gaan regelen? Zal prima kunnen, maar ik ben denk ik iets te neurotisch-georganiseerd voor zulke last-minute acties. Ik zou als de dood zijn dat het toch niet zou lukken
Hoe lang hebben jullie daar in de rij gestaan bij de douane enzo? Ik weet nog dat toen wij landden op Havana en we richting de douane gingen we blij waren dat we zo buiten stondenquote:Op zaterdag 29 september 2012 23:52 schreef Attitude het volgende:
Dat is een goede, k_man. Voorzover ik het nog weet... ( dit was in Havana ) Het luchthaven van havana is heel anders dan die van schiphol. Na landing kwamen we al gauw bij de douane terecht. En we waren er rond 23.30 geland. Alle winkels e.d. waren dicht. Na de douane , stukje lopen, tas pakken en je stond buiten.
En in Nederland vragen ze bij de douane niets over visum maar bij de gate werd er ( bij ons ) wel naar gevraagd....
El presidente.. je kan het er op wagen maar beter regel je het even vantevoren, ga je ook met gerust gevoel op vakantie.
had jij je visum van te voren al? (in Nederland)quote:Op zondag 30 september 2012 10:02 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Hoe lang hebben jullie daar in de rij gestaan bij de douane enzo? Ik weet nog dat toen wij landden op Havana en we richting de douane gingen we blij waren dat we zo buiten stonden
Ik geloof dat we 2 uur in de rij hebben gestaan voor we door mochten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |