Hier:quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
OF je moet een goed argument hebben.
Mja, je hebt wel gelijk maar ik postte een klein bericht en toen begon men te jammeren.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:47 schreef doppelgänger het volgende:
@bendeleider en SuperHarregarre
[afbeelding]
zeker over zo'n onderwerp, in ONZ..
Tssk,dankzij users als jij ben ik gewoon verdrietig dat we geen proef termijn hebben @ fok.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:47 schreef doppelgänger het volgende:
@bendeleider en SuperHarregarre
[afbeelding]
zeker over zo'n onderwerp, in ONZ..
Vreemd om dit te lezen. Wat mij bekend is, is dat de ninja's inderdaad bestonden om het spionage werk te doen en dat het politiek samurai's hadden als echte krijgshelden die het land verdedigde. Het probleem was dat er opstandelingen (ook samurai's) waren, die nooit van het politiek kunnen winnen. Hierdoor vormden de opstandelingen een groep ninja's (van oorsprong dus ook samurai's) die slimmer te werk gingen om toch van de samurai's die voor het politiek werken te winnen. De ninja's van het politiek hadden dus andere doelen dan de ninja's van de opstandelingen. Want zeg nou zelf, waarom zal een spion een arsenaal aan wapens en gif hebben, en deze ook moeten kunnnen gebruiken? Een spion moet informatie kunnen winnen en kunnen vluchten, een goede krijgskunst is dan geen vereiste. Maar een arsenaal aan wapens is juist een teken dat ze wel goed kunnen vechten.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
OMG, sukkel. Ik snap niet dat mensen dit soort dingen niet snappen. Ik heb hier mijn profielwerkstuk over gedaan lamlul dus ik weet waar ik over praat. Sommige Samurai bekwaamden zich in de kunst van het Ninjutsu, waarna zij nog wel Samurai waren maar meestal Ninja genoemd worden. Maarja, gezien de gemiddelde leeftijd en het intelligentieniveau hier zal je waarschijnlijk wel weer gaan tegenspartelen.![]()
![]()
Om even een paar voorbeelden te geven: Een van de bekendere Samurai, Minamoto no Yoshitsune, heeft zelf les gehad in Ninjutsu en werd Ninja. Wil niet zeggen dat hij daarom zelf al het spionage-werk ging doen omdat hij daar immers lagere samurai voor had, maar toch.
Bovendien waren Ninja geen moordernaars maar voornamelijk spionnen en dienden ze voornamelijk voor afluisteren en andere informatiewinning voor de vroegere Japanse krijgsheren, de daimyo.
De Samurai die Ninja waren brachten dit vaak niet zelf in de praktijk omdat dit tegen de erecode was. Vaak namen ze mensen uit een lagere kaste in dienst en onderwezen zij deze in de kunst van Ninjutsu, of ze namen al getrainde ninjutsu in dienst.
Maar goed...![]()
Je mag je van de domme houden, dit is het laatste wat ik hierover ga zeggen.
![]()
Sorry maar ik ging er niet vanuit dat het samurai vs ninja was waarbij de ninja de macht over zou nemen van een hele samurai clan. Ik ging er vanuit dat een samurai vs ninja an sich was. Kortom de ninja zal de samurai, wanneer deze dat niet doorheeft, van achteren neersteken, of vergiftigen. Maar eigenlijk herhaal je mijn post toch gewoon? Ik heb net geschreven dat de samurai in een open gevecht veel beter is.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Oh mijn God, ik wou niet meer reageren maar jouw stuursheid is echt wanstaltig.Ninja's zullen ten eerste nooit kunnen winnen van Samurai omdat ze lager in de kaste staan waardoor ze nooit geaccepteerd zullen worden als leider. In een gevecht zal de Ninja niet winnen omdat de Samurai nu eenmaal beter in de krijgskunst is. Het enige dat een Ninja zou kunnen doen is het geniepig neersteken van een Samurai maar daar heeft ie verder niks aan omdat hij toch nooit als leider wordt geaccepteerd. De Ninja speelde nu eenmaal geen enkele rol van betekenis voor zichzelf. De Samurai heersten en de Ninja's stonden onder hen. Er waren echter verschillende standen Samurai, de lagere Samurai gebruikten later ook pistolen en dergelijke terwijl de "eervolle" hoge samurai met zwaarden bleven vechten. De lageren werden dan ook voorop in de strijd gezet waarna de hogeren later kwamen.
De meesten hier denken hier aan gevaarlijke Ninja Turtles met messen die over plafonds lopen en driedubbele salto's maken. Serieus, de Ninja werden gebruikt door de hoge Samurai om politieke tegenstanders tegen te werken. Ze waren meer als die geheime dienst die president Nixon in dienst had die informatie moesten winnen over de politieke campagne van zijn tegenstander.
Chuck has napalm for breakfastquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:38 schreef iamredleader het volgende:
Ach, en anders hebben we toch nog napalm?
of we kunnen met dode baby's gooienquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:38 schreef iamredleader het volgende:
Ach, en anders hebben we toch nog napalm?
Shit, ben net door m'n stash heen. Heb jij nog over?quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:10 schreef P8 het volgende:
of we kunnen met dode baby's gooien
Nou, ik geloof het wel, hoewel het natuurlijk ook weer door iemand is gesproken, bestaat er tegenwoordig ook een organisatie waar je de krijgskunsten van de Ninja kunt leren, door een echte ninja (volgens hem dan). Alleen is het beeld dat tegenwoordig wordt gevormd niet helemaal juist. Alsof ze echt meters hoog kunnen springen e.d. Ik zou niet weten waarom een schuilende ninja die werpsterren gooit om zijn vijand uit te schakelen zo ver gezocht is. Het is bekend dat werpsterren, werppennen en andere werpvoorwerpen bestonden. Mijn optiek in dit geval is: als het bestaat dan wordt het ook gebruikt. Iemand die zich vermomd als iemand van de hofhouding noem ik gewoon een spion, geen ninja. Ik denk dan eerder aan een iemand die snachts binnen sluipt om iets te stelen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
...Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in dat beeld van een in een hoekje schuilende ninja die met werpsterren zijn vijand uitschakelt. Ik denk nog eerder dat hij zich vermomd zou hebben als iemand van bijvoorbeeld hofhouding (als hij bij het hof ging spioneren). Maar goed, ik denk dat wel duidelijk is dat het niet echt makkelijk te beantwoorden is.
Ik ga mee met de strategie van P8...
JIJ bent dus duidelijk een bola.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:25 schreef De_Ananas het volgende:
Samurai's maken de Ninja's dus duidelijk in
Afgeschaft min of meer, ergens rond 1850. Maar ze hadden al tijden lang geen rol van betekenis, behalve dan een soort "koninklijke" functie.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:54 schreef plopman het volgende:
hoe heet die film ook al weer..ohwjah. the last samurai
ze zijn uitgestorven zoals je daar ziet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |