abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:32:11 #1
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34931033
Waarde intellectuelen en FOK!'kers,

Ik zou gaarne hier mijn gal willen spuien vanwege misbruik van het woord "significant" door niet-wetenschappers. Vooral galbakken als Maurice de Hond, die het telkens maar weer voor elkaar krijgt om inaccurate voorspellingen te maken, mogen van mijn part aan de schandpaal genageld worden als het gaat om dit unieke woord.

Voorbeeldje: "De verkoopcijfers van de Biostabiel zijn de afgelopen jaren significant gestegen". "Significant", zei de MBO'er, terwijl hij de raampjes van zijn Nike Air Max aan 't tellen was.

Significant dient men alleen in wetenschappelijke context te gebruiken. Met behulp van regressie-methoden kan men dan afleiden of een bepaalde variabel significant afwijkt van de nul-hypothese, en daardoor afgewezen kan worden.

Mensen als Maurice de Hond die het woord "signifcant" niet empirisch kunnen ondersteunen, moeten de brandstapel op!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_34931065
*zucht*
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_34931206
Deze post voegt geen significante waarde toe aan dit forum, zei de MBO'er
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:42:38 #4
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_34931343
Ik vind het eigenlijk al vervelend genoeg dat het gemiddelde niveau van taalgebruik vandaag de dag zo laag is dus als een (V)MBO'er het woord significant eens goed weet te gebruiken, juig ik dat alleen maar toe.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_34931357
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:32 schreef Dirktator het volgende:
Waarde intellectuelen en FOK!'kers,

-knip-
Is dat niet hetzelfde?
pi_34931422
Significante discrepantie = een duidelijk verschil

Majistitus pleuritus brief = een brief op hoge poten

Significant schoner!

We hebben een constructief gesprek gehad hier op FOK!
pi_34931463
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:43 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Is dat niet hetzelfde?

pi_34931488
quote:
Significant dient men alleen in wetenschappelijke context te gebruiken. Met behulp van regressie-methoden kan men dan afleiden of een bepaalde variabel significant afwijkt van de nul-hypothese, en daardoor afgewezen kan worden.
quote:
sig·ni·fi´cant [sIcnifikAnt]
bijvoeglijk naamwoord; afleiding: significantie

1 veelbetekenend
2 statistisch verantwoorde conclusies toelatend
Niet zo zeiken dus ... mag ook buiten een statistische context gebruikt worden.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
pi_34931534
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:42 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik vind het eigenlijk al vervelend genoeg dat het gemiddelde niveau van taalgebruik vandaag de dag zo laag is dus als een (V)MBO'er het woord significant eens goed weet te gebruiken, juig ik dat alleen maar toe.
*Kuch*
[mierenneuk]Het is juichen...[/muggenzift]
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_34931591
quote:
"Significant", zei de MBO'er, terwijl hij de raampjes van zijn Nike Air Max aan 't tellen was.
pi_34931820
Maurice de Hond moet sowieso de brandstapel op ...maar mensen die denkend at 'significant' te moeten onderbouwen met een beargumenteerde redenatie, dienen net zo hard met hem meegestuurd te worden ....

De Brandstapel is geen rationeel aspect van een beschaafde redelijk samenleving 'waar we toch vooral overal moeten kunnen praten' ....

De Brandstapel wordt van bovenaf opgelegd en als er bepaald wordt dat mensen, zoals bv Maurice De Hond erop terecht dienen te komen, is dat een beslissing die voor ons gewoon genomen is, en die verder géén beargumentatie nodig heeft om geaccepteerd te worden, dan is het een kwestie van meewerken of je komt er zelf ook terecht ...

helaas is de gewenning aan een dictatoriaal 'il Duciaanse' bestuurswijze door een te lange duur van democratische nietsnutterige klessebes-culturen sterk afgewend bij de meeste Burgers en dient aldus er door de Fasces extra veel moeite gedaan te worden om de bevolking weer te gewennen aan een klare en probleemloze direkte bestuurswijze door Il Duce van bovenaf ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34931908
Maurice de hond voert marktonderzoeken uit, marktonderzoeken die gebaseerd zijn op statistieken. Binnen de context van dit topic is Maurice dus gewoon correct wanneer hij het woord significant uitspreekt. Wat je persoonlijk van hem vindt... je kent die gast geeneens. Als je dat besef al niet hebt...

Nog ff een extra nadruk voor TS: Als je niet in staat bent om niet denigrerend te zijn tegenover lager opgeleiden, dan kun je jezelf met je eigen kennis beter opsluiten in een kantoortje en niet naar buiten gaan. Of ontwikkel je bewustzijns- en sociale vaardigheden, begin bij je zelf.
pi_34931941
iemand die ik ken gebruikt het woord "omtrend" hetzelfs als "bijna". Niemand vertelt het hem, en keer op keer moeten we onze lach weer inhouden als hij bijvoorbeeld zegt dat "omtrent heel het dorp op straat loopt"
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:04:35 #14
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34932026
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:00 schreef Integrity het volgende:
Maurice de hond voert marktonderzoeken uit, marktonderzoeken die gebaseerd zijn op statistieken. Binnen de context van dit topic is Maurice dus gewoon correct wanneer hij het woord significant uitspreekt. Wat je persoonlijk van hem vindt... je kent die gast geeneens. Als je dat besef al niet hebt...
Daar zit juist de crux van het verhaal: Maurice de Hond voert inderdaad marktonderzoeken uit, maar test deze niet op wetenschappelijke wijze. Als ik zeg dat in vergelijking tot vorig jaar 10% meer brommerts zijn verkocht, is dat dan genoeg om te zeggen dat het een "significante" stijging is? Misschien heeft meneer Maurice maar een sample van 100 mensen genomen. Misschien heeft hij geen rekening gehouden met leeftijdscategorieen, sociale status en ga zo maar door.

Je kunt geen conclusies trekken uit zijn onderzoeken. Bovendien zijn zijn voorspellingen vaak inaccuraat vanwege de kleine sample die hij (vaak noodgedwongen) moet nemen.

Sokkel Lolleromfg
pi_34932075
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:04 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Daar zit juist de crux van het verhaal: Maurice de Hond voert inderdaad marktonderzoeken uit, maar test deze niet op wetenschappelijke wijze. Als ik zeg dat in vergelijking tot vorig jaar 10% meer brommerts zijn verkocht, is dat dan genoeg om te zeggen dat het een "significante" stijging is? Misschien heeft meneer Maurice maar een sample van 100 mensen genomen. Misschien heeft hij geen rekening gehouden met leeftijdscategorieen, sociale status en ga zo maar door.

Je kunt geen conclusies trekken uit zijn onderzoeken. Bovendien zijn zijn voorspellingen vaak inaccuraat vanwege de kleine sample die hij (vaak noodgedwongen) moet nemen.

www.peil.nl

Over de aantallen en dus betrouwbaarheid en foutmarge zou ik me geen zorgen maken, hij geeft inzicht in zijn onderzoeken als jij bij zijn testpanel hoort. Ik zou me eerder zorgen maken over de stratificatie.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:06:58 #16
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34932093
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:00 schreef Integrity het volgende:
Nog ff een extra nadruk voor TS: Als je niet in staat bent om niet denigrerend te zijn tegenover lager opgeleiden, dan kun je jezelf met je eigen kennis beter opsluiten in een kantoortje en niet naar buiten gaan. Of ontwikkel je bewustzijns- en sociale vaardigheden, begin bij je zelf.
Dit zijn levenslessen waarvan ik de vaardigheden allang heb vergaard. Misschien komt dat niet zo over hier. Ik wil hier enkel stellen dat het woord "significant" met de juiste bedoeling gebruikt moet worden opdat het geen valse illusies wekt.
Sokkel Lolleromfg
pi_34932161
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:06 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Dit zijn levenslessen waarvan ik de vaardigheden allang heb vergaard. Misschien komt dat niet zo over hier. Ik wil hier enkel stellen dat het woord "significant" met de juiste bedoeling gebruikt moet worden opdat het geen valse illusies wekt.
Ik oordeel op wat ik zie, als ik zeg dat ik mensenkennis heb kan ik dat ook niet benoemen maar wel laten zien. Da's de Nederlandse cultuur
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:11:29 #18
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34932223
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:06 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Mee eens, woorden in verkeerde context gebruiken veroorzaakt verwarring.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_34932289
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:11 schreef Vipers het volgende:

[..]

Mee eens, woorden in verkeerde context gebruiken veroorzaakt verwarring.
Quote:

"zei de MBO'er, terwijl hij de raampjes van zijn Nike Air Max aan 't tellen was. "

Als je zo'n dergelijke uitspraak maakt, dan heb je blijkbaar niet geleerd hoe je overkomt op een ander. Neem dat maar mee in je levenslessen en je skills.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:14:37 #20
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34932325
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:13 schreef Integrity het volgende:

[..]

Quote:

"zei de MBO'er, terwijl hij de raampjes van zijn Nike Air Max aan 't tellen was. "

Als je zo'n dergelijke uitspraak maakt, dan heb je blijkbaar niet geleerd hoe je overkomt op een ander. Neem dat maar mee in je levenslessen en je skills.
psttt dat was ik niet
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:14:57 #21
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34932330
Sokkel Lolleromfg
pi_34932331
Weer zo'n ik-volg-lekker-een-wetenschappelijke-studie-en-jullie-kut-MBO'ers-niet-topic.
pi_34932349
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:14 schreef Vipers het volgende:

[..]

psttt dat was ik niet
Psstt... het was een aanvulling op en ik heb jouw quote gebruikt, ik betrek dus 2 mensen in het verhaal. Neem je dit ook mee in je social skills . Lees de reacties maar terug.
pi_34932383
Ik bedoel het dus als opbouwende kritiek, maar blijkbaar zijn jullie al volledig op de hoogte van hoe het bedoelt wordt en heb je mijn stem niet nodig . Blij dat er zulke mensen zijn, dat scheelt mij weer concurrentie . Ik doe geen moeite om jullie mijn inzicht te geven.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:23:29 #25
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34932593
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:17 schreef Integrity het volgende:
Ik bedoel het dus als opbouwende kritiek, maar blijkbaar zijn jullie al volledig op de hoogte van hoe het bedoelt wordt en heb je mijn stem niet nodig . Blij dat er zulke mensen zijn, dat scheelt mij weer concurrentie . Ik doe geen moeite om jullie mijn inzicht te geven.
Mijn fout . Ik heb even alle post gelezen. Wel leuk dat jij met deze uitspraak eerdere uitspraken van jezelf ongeloofwaardig maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')