Is dat niet hetzelfde?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:32 schreef Dirktator het volgende:
Waarde intellectuelen en FOK!'kers,
-knip-
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:32 schreef Dirktator het volgende:
Significant dient men alleen in wetenschappelijke context te gebruiken. Met behulp van regressie-methoden kan men dan afleiden of een bepaalde variabel significant afwijkt van de nul-hypothese, en daardoor afgewezen kan worden.
Niet zo zeiken dus ... mag ook buiten een statistische context gebruikt worden.quote:sig·ni·fi´cant [sIcnifikAnt]
bijvoeglijk naamwoord; afleiding: significantie
1 veelbetekenend
2 statistisch verantwoorde conclusies toelatend
*Kuch*quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:42 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik vind het eigenlijk al vervelend genoeg dat het gemiddelde niveau van taalgebruik vandaag de dag zo laag is dus als een (V)MBO'er het woord significant eens goed weet te gebruiken, juig ik dat alleen maar toe.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:32 schreef Dirktator het volgende:
"Significant", zei de MBO'er, terwijl hij de raampjes van zijn Nike Air Max aan 't tellen was.![]()
Daar zit juist de crux van het verhaal: Maurice de Hond voert inderdaad marktonderzoeken uit, maar test deze niet op wetenschappelijke wijze. Als ik zeg dat in vergelijking tot vorig jaar 10% meer brommerts zijn verkocht, is dat dan genoeg om te zeggen dat het een "significante" stijging is? Misschien heeft meneer Maurice maar een sample van 100 mensen genomen. Misschien heeft hij geen rekening gehouden met leeftijdscategorieen, sociale status en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:00 schreef Integrity het volgende:
Maurice de hond voert marktonderzoeken uit, marktonderzoeken die gebaseerd zijn op statistieken. Binnen de context van dit topic is Maurice dus gewoon correct wanneer hij het woord significant uitspreekt. Wat je persoonlijk van hem vindt... je kent die gast geeneens. Als je dat besef al niet hebt...
www.peil.nlquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:04 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Daar zit juist de crux van het verhaal: Maurice de Hond voert inderdaad marktonderzoeken uit, maar test deze niet op wetenschappelijke wijze. Als ik zeg dat in vergelijking tot vorig jaar 10% meer brommerts zijn verkocht, is dat dan genoeg om te zeggen dat het een "significante" stijging is? Misschien heeft meneer Maurice maar een sample van 100 mensen genomen. Misschien heeft hij geen rekening gehouden met leeftijdscategorieen, sociale status en ga zo maar door.
Je kunt geen conclusies trekken uit zijn onderzoeken. Bovendien zijn zijn voorspellingen vaak inaccuraat vanwege de kleine sample die hij (vaak noodgedwongen) moet nemen.
Dit zijn levenslessen waarvan ik de vaardigheden allang heb vergaard. Misschien komt dat niet zo over hier. Ik wil hier enkel stellen dat het woord "significant" met de juiste bedoeling gebruikt moet worden opdat het geen valse illusies wekt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:00 schreef Integrity het volgende:
Nog ff een extra nadruk voor TS: Als je niet in staat bent om niet denigrerend te zijn tegenover lager opgeleiden, dan kun je jezelf met je eigen kennis beter opsluiten in een kantoortje en niet naar buiten gaan. Of ontwikkel je bewustzijns- en sociale vaardigheden, begin bij je zelf.
Ik oordeel op wat ik zie, als ik zeg dat ik mensenkennis heb kan ik dat ook niet benoemen maar wel laten zien. Da's de Nederlandse cultuurquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:06 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Dit zijn levenslessen waarvan ik de vaardigheden allang heb vergaard. Misschien komt dat niet zo over hier. Ik wil hier enkel stellen dat het woord "significant" met de juiste bedoeling gebruikt moet worden opdat het geen valse illusies wekt.
Mee eens, woorden in verkeerde context gebruiken veroorzaakt verwarring.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:06 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Dit zijn levenslessen waarvan ik de vaardigheden allang heb vergaard. Misschien komt dat niet zo over hier. Ik wil hier enkel stellen dat het woord "significant" met de juiste bedoeling gebruikt moet worden opdat het geen valse illusies wekt.
Quote:quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:11 schreef Vipers het volgende:
[..]
Mee eens, woorden in verkeerde context gebruiken veroorzaakt verwarring.
psttt dat was ik nietquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:13 schreef Integrity het volgende:
[..]
Quote:
"zei de MBO'er, terwijl hij de raampjes van zijn Nike Air Max aan 't tellen was. "
Als je zo'n dergelijke uitspraak maakt, dan heb je blijkbaar niet geleerd hoe je overkomt op een ander. Neem dat maar mee in je levenslessen en je skills.
Psstt... het was een aanvulling op en ik heb jouw quote gebruikt, ik betrek dus 2 mensen in het verhaal. Neem je dit ook mee in je social skillsquote:
Mijn foutquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:17 schreef Integrity het volgende:
Ik bedoel het dus als opbouwende kritiek, maar blijkbaar zijn jullie al volledig op de hoogte van hoe het bedoelt wordt en heb je mijn stem niet nodig. Blij dat er zulke mensen zijn, dat scheelt mij weer concurrentie
. Ik doe geen moeite om jullie mijn inzicht te geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |