Kijk eens bij www.transgaming.com, zij maken een programma genaamd Cedega. Dit is een programma speciaal ontwikkeld om games onder Linux werkend te krijgen. Het is niet gratis maar je kan wel de CVS leegtrekken en compilen waardoor het wel gratis is, hiervoor zijn zat manuals te vinden via google. Wat bracht je bij Suse overigens?quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:58 schreef Ghost_Rider het volgende:
Ik heb een vraagje: ik zit te overwegen om over te stappen op Suse 10 maar kun je daar wel games onder draaien? voorbeeldje: Need for speed Most wanted?
CVS Leegtrekken? en dan compilen??, Ik las in Computertotaal dat deze versie de hoogste cijfer krijgt dus vandaarquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:16 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Kijk eens bij www.transgaming.com, zij maken een programma genaamd Cedega. Dit is een programma speciaal ontwikkeld om games onder Linux werkend te krijgen. Het is niet gratis maar je kan wel de CVS leegtrekken en compilen waardoor het wel gratis is, hiervoor zijn zat manuals te vinden via google. Wat bracht je bij Suse overigens?
Ik heb gezocht naar een bestand waar ik het kan veranderen, maar ik kon het niet vinden, ook niet na lang zoeken. het was iig NIET grub.confquote:Op maandag 13 februari 2006 19:31 schreef whoops het volgende:
[..]Op maandag 13 februari 2006 18:56 schreef thabit het volgende:
In de configuratie van de bootloader staat die framebuffer volgens mij ook. Dat is dan iets als vga=791.
[..]
En als je dit verandert in 'vga=ask' kan je tijdens het booten kiezen welke framebuffer-instellingen wel werken voor jouw configuratie, en dan dat getal in je bootloader instellen...
Probeer eens /boot/grub/menu.lst of /etc/lilo.conf.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:54 schreef MaffeMaarten het volgende:
[..]
Ik heb gezocht naar een bestand waar ik het kan veranderen, maar ik kon het niet vinden, ook niet na lang zoeken. het was iig NIET grub.conf
sorry dat ik het niet kon vinden, maar het topic is niet voor niets "...helpen linux newbies"![]()
Als je Grub gebruikt dan *moet* je een bestand menu.lst hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:18 schreef MaffeMaarten het volgende:
niks in de dir /boot/grub kwam in aanmerking en volgens mij heb ik geen lilo.conf want ik gebruik GRUB. zou ik dan zelf ergens vga=ask moeten toevoegen, of als dat nergens staat is het probleem niet de FrameBuffer?
'ls -l'quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:54 schreef Tijn het volgende:
Hoe kan ik via de cli zien wie de huidige owner/group van een file is?
wellicht ten overloede, ls -l filename geeft alleen die betreffende file op die manier weer (en als je 't van een directory wil weten zonder dat ie er recursief doorheen gaat gebruik je er nog -d bij)quote:Op donderdag 16 februari 2006 04:03 schreef JeRa het volgende:
[..]
'ls -l'
Krijg je een mooie listing van de huidige directory, inclusief owner/group
je draait ubuntu he?quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:37 schreef KeessieX het volgende:
ben ik weer, ik weet inmiddels ook hoe je extra fonts toevoegd, alleen om een beetje normaal verslagen te kunnen maken wil ik graag die MS TT fonts hebben (Tahoma, Ariel) enz...
Bij KDE-Look zijn ze wel maar kan ik ze niet fatsoenlijk downen, weet iemand waar die nogmeer te halen zijn...thnx!!!
Je moet je repositories aanpassen. Dit kan vast met je package manager (ik weet niet welke er in Kubuntu wordt gebruikt). Normaal heb je 'main' en 'restricted', daar moet je bij alle repositories nog 'universe' en 'multiverse' aan toevoegen. Je kunt dit ook handmatig in /etc/apt/sources.list doen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:51 schreef KeessieX het volgende:
hmz hij vind dan alleen openoffice, die kan ik wel herinstallen maar dan veranderd er nix...
Ik draai gewoon Ubuntu met KDE wel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |